Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » Mennyire ajánlanád másnak azt...

Mennyire ajánlanád másnak azt a munkát, amit végzel? Mennyire tartod mindennapi nyűgnek a munkádat?

Figyelt kérdés
2012. júl. 30. 20:27
1 2
 11/20 anonim ***** válasza:
71%
Én kimennék külföldre azonnal,a tököm maradna 120-ért vagy pláne 93-ért,apám segédmunkása kap majdnem annyit,aki alkesz kb. :O :(
2012. júl. 31. 17:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 anonim ***** válasza:
40%

"Kb. 1 óra felkészülni minden tanórára (óratervek, feladatlapok, fénymásolás) 22 órám van egy héten, erre ugyan ennyi a felkészülés az már 44 óra."


Azért ne túlozzunk!!! Ha több osztály is van egy évfolyamon akkor egy tananyagból elég csak egyszer felkészülni az átfedés miatt.


Az elkészített óravázlatot, feladatlapot következő évben fel lehet használni. 2-3 év tanítás után meg már nem is igazán kell nagyon óravázlat, mert megy rutinból.

2012. aug. 1. 23:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/20 anonim ***** válasza:

12. Azt hiszem, erre mondják, hogy a suszter maradjon a kaptafánál... :-)


"Ha több osztály is van egy évfolyamon akkor egy tananyagból elég csak egyszer felkészülni az átfedés miatt... Az elkészített óravázlatot, feladatlapot következő évben fel lehet használni."

1.Hiába van több osztály, lehetetlen pont ugyan ott járni a tananyaggal.

2.Az egyes osztályokban eltérő számban vannak a BTMN-es, SNI A-B-s, ilyen -olyan mentesítéssel rendelkező gyerekek, akiknek megsegítését, plusz gyakoroltatását külön feladatlapokkal a "rendes" osztály óratervébe kell beírni.

Hiába van 6.a, 6.b, 6.c osztályom... ha az A-ban helyesírás mentesített van, meg SNI A-s, a B-ben enyhe fokban értelmi fogyatékos, a C-ben BTMN-es...stb. Teljesen máshogy kell megtervezni az órát mind a 3 órára. És sajnos jövőre nem használható, hacsak teljesen véletlenül nem ilyen lesz a következő osztály összetétele.. ami azért ritka.


"2-3 év tanítás után meg már nem is igazán kell nagyon óravázlat, mert megy rutinból."

De jó! Csakhogy ez nem a rutinról szól....Nem csak el kell mondani a tananyagot, meg kell tanítani, értetni, ehhez viszont szükséges a logikailag jól felépített óra.

Nem mindegy milyen feladattal kezdesz, könyv vagy munkafüzet, melyik feladat jön melyik után...szépen fel kell fűzni egy egy órát, hogy az apró részletek egymásra rakódva óra végére egy kerek egészet alkossanak.

30 éve pályán lévő kollégám mai napig óratervet ír...


Ilyenkor látszik meg, mennyire nincs fogalmuk egyeseknek, mi folyik az iskolában. Azt hiszik, bemegyünk, dumálunk 45 percig, és annyi... hát mint látod, nem.

2012. aug. 2. 01:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 anonim ***** válasza:

Bocsánat, de ez még kikívánkozik....


Képzelj egy ilyen helyzetet: (ez nálunk valós)

5. osztály, 3 mentesített gyerek. Egyik matek, másik idegen nyelv, harmadik helyesírás...

Ők nem jegyet kapnak, százalékot, 20%-tól átmentek.

A gyerek csak azt érti ebből, ő nem kap jegyet, egyest, tehát nem bukhat meg... Akkor minek tanuljon??

Igazából megbukhat, de kijönnek ellenőrizni, hogy megadtam-e neki minden plusz segítséget, ami jár a törvény szerint... Tehát bizonyítsam be, hogy jogosan bukott. Mivel ezt nem szeretném, minden hiper-szuper remek, csodálatos feladattal megyek be óráról órára, hogy esetleg hátha lesz kedve hozzá.

(Persze más osztályba már másmilyen a kategóriája, ahová megint másfajta hiper-szuper feladatok kellenek.)

Ezek után magyarázd meg a többi 11 éves gyereknek, hogy tulajdonképpen a mentesített gyereknek miért is nem úgy, annyit és abból kell számot adni, mint nekik...


Nem panaszkodni akarok, de nagyon unom, hogy akik élesen bírálják a tanárokat, fogalmuk sincs arról, mit is fed az a hivatás valójában...

2012. aug. 2. 01:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/20 anonim ***** válasza:

Egyébként köszönet a kukacoskodóknak... :-)


Így leírva (és még benne sincs minden)szépen kirajzolódott, hogy a rám bízott feladathoz képest olyan a fizetésem, mintha ingyen dolgoznék.

Utolsó évemet kezdem meg... ezt most így végleg eldöntöttem, és pályát váltok...


Köszönöm!

2012. aug. 2. 01:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 anonim ***** válasza:

12. újra.



Azért amiket leírtál az tényleg csak véglet. Nem minden, és nem mindig van így.

Ne haragudj, de azzal, hogy a fizetésedet nehezményezed, és ezt többször is leírod, csak a sztereotípiákat erősíted. Ugye nem kell kifejtenem, hogy mi az emberek többségének véleménye erről? (Hiszen ezt te is pontosan tudod) :) És ezt tényleg nem bántásból írom.

A hozzászólásaid alapján még elég fiatal lehetsz, és ha jól értelmezem a fizetésed alapján "F" kategória 2-es besorolású vagy. :)


"1.Hiába van több osztály, lehetetlen pont ugyan ott járni a tananyaggal. "


Azért pár nap eltéréssel csak nem felejted el a tananyagot. A vázlat, és az "egyebek" meg ugyanazok maradnak.


Azt nem írtad, hogy milyen szakos vagy, de meg kell mondjam túlbonyolítod a dolgot.

Ha legépelnéd a vázlatot és kivetítenéd projectorra, vagy kiírnád írásvetítőre időt spórolhatnál, mert azt többször fel lehet használni.

Egyébként meg rengeteg „gyári”szemléltető eszköz (diasorozatok, transzparens fóliák, applikációk stb.) áll a tanárok rendelkezésére, csak egyik-másik pedagógus rest használni azokat., mert szerintük csak a „macera” van velük. Pedig a régi „tanértes” dolgok a mai napig időtállóak. Utóbbi főleg az idősebb tanárokra jellemző.

Nem azt mondom, hogy minden órán legyen diavetítés, írásvetítőzés, külön feladatlap stb., de ha csak minden negyedik- ötödik órán van az már az nagyban emeli a tanítás színvonalát, és a tanulók is jobban járnak ezzel.

Egyik másik tanár frontális munka keretében adja elő a tananyagot, mert a „fizu” mindenképpen ugyanannyi. Ez szégyen a szakmára nézve!!!!

A tanmenettel kapcsolatban pedig megjegyezném, hogy szerinted napra pontosan ellenőrzi azt valaki? Ha leadod aug. végén azt kb. hányan, hányszor nézik meg?


Az iskola pedagógiai programja a legtöbb helyen a tanáriban porosodik valamelyik sarokban, elkallódva.

A pedagógiai program és a NAT egy idealizált valóságra készültek, legtöbbször köszönő viszonyban sincsenek a realitással.


Szerinted, hogy alkalmazható ugyanaz a NAT a budai elit iskolában, és a szabolcsi tanyasi suliban? Ha mindent betartanának a tanárok, állítom, hogy összeomlana a közoktatás.

Nem ugyanazok a tárgyi- személyi feltételek, és körülmények.


Ha tényleg minden papírmunkát ennyire szigorúan és körülményesen veszel akkor ne csodálkozz, hogy ki fogsz készülni.

A tanmenetből rengeteget át lehet emelni az előző éviből is. + vannak minta tantervek is ami segítségül szolgálhat.



„Egyébként köszönet a kukacoskodóknak... :-)


Így leírva (és még benne sincs minden)szépen kirajzolódott, hogy a rám bízott feladathoz képest olyan a fizetésem, mintha ingyen dolgoznék.

Utolsó évemet kezdem meg... ezt most így végleg eldöntöttem, és pályát váltok...


Köszönöm!”


Húúúúú! Ez tetszett! :) Azért nehogy bevágd a „durcit”:. :) :) Látom egy kicsit magadra vetted a dolgokat. :) :) (közel 20 perc alatt 3 komment.) :)

Erre csak azt tudom mondani, hogy ennyi a fizetés a közalkalmazotti bértábla szerint, sajnos, és ezt kénytelen vagy elfogadni. A jövőbeni fizetési ígéreteket, pedig illik fenntartással kezelni.

Annak, csak örülhetsz, hogy főállásba vettek fel, mert több tízezer kollégát csak határozott idejű szerződéssel vesznek fel és így elesnek egy csomó juttatástól és a szünidei fizetéstől is.

Egyébként nem tanácsolom, hogy kilépj, mert manapság -mióta lecsökkentették a munkanélküli támogatás összegét-szinte lehetetlen elhelyezkedni a túlkínálat miatt.

És a tanári végzettségűekre kisebb a kereslet. Ha nem hiszed, nézz körül hány volt csoporttársad van munka nélkül.



Amúgy megkérdezhetem, hogy milyen szakos vagy? Mióta dolgozol a pályán? Ismeretséggel kerültél a jelenlegi helyedre? Milyen településen tanítasz?


UI.: Az általad leírt összeg valóban nem sok, de gondolj arra, hogy van aki havi 23 500 –ért vagy 47 000 –ért szemetet szed, vagy utcát seper akár a Te bizonyítványodnál magasabb végzettséggel.

Bocs, hogy egy kicsit hosszúra sikeredet, de még egy csomó mindent tudtam

2012. aug. 2. 13:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 anonim ***** válasza:
volna írni. (ez lemaradt) :)
2012. aug. 2. 13:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 anonim ***** válasza:

12.


"A tanmenetből rengeteget át lehet emelni az előző éviből is. + vannak minta tantervek is ami segítségül szolgálhat." -Tantervekre építve kell elkészíteni a tanmenetet, ami nem napra, hanem tanórára oszlik. Majd erre írod az óratervet.... De befejeztem a magyarázást, én ezeket 4 évig tanultam, volt vagy 30 tantárgyam hozzá, nem tartok itt gyorstalpaló online tanárképzést... :-)


Német-angol-történelem szakos tanár vagyok. 3 éve diplomáztam, 4 éve tanítok.

Az állásomat a módszertanos professzoromnak köszönhetem, aki annyira megvolt elégedve a szemináriumokon nyújtott teljesítményemmel, hogy beajánlott egy kisvárosi általános iskolába, amikor az utolsó évemet kezdtem. Én továbbra is ezen a színvonalon maradtam. Az óralátogatásaimra mindig minden részre megkapom a maximális 5-öt, mikor még a gyerektől is kellett értékelést kérni az átlagom 4,8 és a feletti volt. Bár nem tanítok régen, már 2 új kiadású tankönyv értékelésében is részt vettem. Ezért esik nagyon rosszul, mikor egy kalap alá veszik az összes tanárt, mert én igen is törekszem mindent a lehető legjobban csinálni. Tudom, hogy sokan nem. Nálunk is van egy kolléga, akinek már nagyon kilóg a lába, láttam már óráját, azon is csodálkozok, hogy záró tanításon átengedték ilyen teljesítménnyel. Mert módszertanilag és szakmailag is nulla.

Mikor ide kerültem 4 éve, még elég jó volt az iskola, de egyre több a halmozottan hátrányos helyzetű gyerek, ilyen-olyan mentesített és enyhe fokban értelmi fogyatékos gyermek. Némelyiket képtelenség megtanítani írni-olvasni, és majd jönnek a felsőbe, matek, fizika, kémia... tragédia.


A csoporttársaim között, a nyelvszaknak köszönhetően, mindenki talált munkát. Egy magyar-töri szakkal már más a helyzet.

A felmondást nem úgy értettem, hogy fogom és otthagyom, kalap, és kapom a munkanélkülit. Esetleg kimegyek külföldre, ahol valami kezdő munka mellett utána járok, mi kell, hogy ott is taníthassak, vagy szakfordító, tolmács képzés... nem csak bele a nagy világba...


Jól el eszmecserézünk amúgy... :-)

2012. aug. 2. 18:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/20 anonim ***** válasza:

12. újra.



„Tantervekre építve kell elkészíteni a tanmenetet, ami nem napra, hanem tanórára oszlik. Majd erre írod az óratervet.... De befejeztem a magyarázást, én ezeket 4 évig tanultam, volt vagy 30 tantárgyam hozzá, nem tartok itt gyorstalpaló online tanárképzést... :-) „



Húha! Na ne, mond tényleg! Ezzel most sok újat nem írtál! Kicsit tényleg túlértékeled a pedagógus képzést.



„Német-angol-történelem szakos tanár vagyok.”


Látod ez a szerencséd, mind a kettő idegennyelv szak piacképes.

Magyar diplomával, esélytelen a külföldi tanítás.


„vagy szakfordító, tolmács képzés... nem csak bele a nagy világba...”



Persze, ezekre az állásokra megvannak az emberek.

Viszont járható út lenne egy magániskolába elmenni tanárnak. Vagy kitanulni valamilyen gazdasági – pénzügyi szakmát. Nyelvvizsgákkal sikere lenne.


Egyébként, ez amiket írsz, inkább a negyven feletti korosztályra jellemző.

Elvégez egy tanár szakot, és akkor mindenki álljon vigyázba mert Ő a PEDAGÓGUS.

Ezek a személyek lenéznek mindenkit, még a szülőket és a fiatalabb tanár kollegákat is.

Pedig állítom, hogy egy frissen végzett gyakorló tanár többet tud náluk, mivel ők még a marxista pedagógia szerint tanulták a szakma nagy részét. De mível eldöntőtte, hogy Ő a fő- fő tanár így úgy érzi jogában áll minden. Arról is megvan a véleményem aki harminc évnyi tanítás után csak óravázlatból képes egy tanórát megtartani.

Tipikus kiskakas a szemétdombon. :)

Manapság a tanár kifejezés a csoró-szerencsétlen, vagy a lúzer szinonimája. Falun, vagy „egyszerűbb” emberek között lehet, hogy nagy szó, hogy tanár valaki, amúgy inkább a fenti jellemző.

Szép dolog a hivatástudat, meg a szakma szeretete, de talán egy kicsit túlértékeled a dolgokat.

Ezzel most tényleg nem akarlak bántani. :)


A „hátrányos helyzetűek", deviánsok meg aztán abszolút nem tisztelik a pedagógust, lehet akár tíz diplomád is. Ők csak az erőt és a pénzt – vagyont tudják tisztelni. (még akkor is ha valaki illegálisan szerezte.)

Kiváncsi lennék, hogy hogyan tudod az ilyen renitensek kezelni? Szóval, volt, hogy kikészítettek? (csak abból gondolva, hogy a tegnapi után is kicsit „besértődtél”)


Ha ilyen diákokról van szó akkor pontosan meg lehet tartani a pedagógiai program vagy a NAT elvárásait? (mondjuk kötve hiszem)

Szóval innen is látszik, hogy ezek a szabályok nincsenek összhangban a valósággal.


A másik amit nem írtál, hogy mégis milyen módszertani eszközöket használsz az órán a miért egy órát kell készülni?

A nyelvszakokhoz nem értek, viszont a történelemhez hozzá tudok szólni. Írtad, hogy egy órát készülsz minden egyes tanórára.

Egy héten hányszor szokott lenni diavetítés, írásvetítő, transzparensfóliák, applikációk, feladatlapok stb.?

(A tankönyveknek van tanári változata is, ami sok segítséget ad.)

A másik az, hogy rengeteg időt és energiát tudnál spórolni, ha a feladatok egy részébe bevonnád a diákokat.

(Pl. lenne térkép felelős, házi feladat felelős, lehetne a tanulókkal applikációkat, maketteket készítettni)


Tényleg nem vonom kétségbe az elhívatottságodat, (sőt!) de amit leírtál a felkészüléssel, meg a lektorálással kapcsolatban az egy kicsit túlzás. :)

Ezeket tényleg nem bántásból írtam.:)

És nehogy "besértődj" megint!



UI.: Megkérdezhetem, hogy hol végeztél? A szüleid is tanárok voltak?

2012. aug. 2. 23:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 anonim ***** válasza:

12.


Nem azért ír a kollégám 30 év után is óratervet, mert nem tud tanítani a nélkül, hanem hogy gördülékeny legyen az óra menete. Egy igen kiváló pedagógus, napra készen vágja a legújabb módszertani dolgokat is. Ha mondjuk olvastok a könyvből, ránézel közben az óratervre és máris látod mi a következő feladat, és milyen munkaformában oldjátok meg... illetve mit terveztél még arra az órára, végeztek-e vagy nem... Hidd el jobb azt írni. Emlékszem gyerekkoromból, végeztünk a feladattal, néma csend, várunk,a tanár lapoz, keresi a következő feladatot... Ma már ilyet nem lehet, 2 másodperc szünetet se lehet hagyni, mert a mai gyerekek nem fognak csendben várni...Mindig vannak "pluszba" szótanító-ismétlő keresztrejtvényeim, ügyesebbeknek versenyfeladatok, hogy az egyéni időre kiadott feladattal hamarabb végző gyerek addig le tudja magát kötni.


A szüleim nem tanárok voltak.

Nekem csak nyelv óráim vannak, igyekszem minél játékosabban megtanítani a nyelvet. Nálam nem a frontális osztálymunka dominál, van páros, csoportos és egyéni munka, és sok kooperatív technika. Sok szemléltető anyagot használok, mert szerintem könnyebb ha vizuálisan is köthető valamihez az ismeret.

Az általunk használt nyelvkönyveknek sajnos nincs tanári kézikönyve.

Az új szavak tanításhoz vannak általam készített nyomtatott -laminált szókártyák, képek. Amihez nincs kép, ahhoz körülírás. Ezeket a gyerekek is használják, tehát gyakran kell újat készíteni. Szótanító társasjátékok, különféle szójátékok, rejtvények.

Minden órán van hallás utáni szövegértés,beszédgyakorlat, dalokat is tanulunk.

Nyelvtani anyagokhoz mindig vannak plusz gyakorló anyagaim. Saját feladatlapok. És sokszor más tankönyvekből, munkafüzetekből is másolok feladatokat.

Diavetítőt nem, de interaktív tananyagot-táblát használok.

És rengeteget "játszunk", mert a nyelvet csak akkor lehet megtanulni igazán, ha használjuk. A kicsiket szeretem a legjobban, mert mikor újként bejön a nyelv, mindig azt mondják, hogy az angolt/németet szeretik a legjobban, mert ott csak "játszunk". Pl. imádják a "futó diktálást", de még a nagyobbak is... Nekik ez csak játék, közben pedig gyakorolják a helyesírást... Memóriajáték: mivel pontot akarsz szerezni a csapatának, meg kell találni, az angol-magyar szópárokat, figyel és tanul... stb.

Fősulin volt egy szemináriumunk, már meg nem mondom a nevét,többféle tanár szakos volt együtt, és az volt a lényeg, hogy úgy kellett mikrotanítást csinálni a többieknek, hogy a tananyag feldolgozásához a táblára való íráson kívül bármit használhattunk... Pontosan a modern technikai eszközök használatát, a minél változatosabb órák tartását tanították ezzel.

2012. aug. 3. 09:30
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!