BKV villamosvezető 8 általánossal?
210 :)
A lóf@szt! :))
Válasz a kérdésetekre:)
A hatósági vizsga tényleg úgy zajlik, hogy egy menetrend szerint közlekedő villamosra felszállunk a vizsgabiztos(ok)al és a vezető átadja a helyét nekem? És onnantól nekem kell vezetni, Ők meg értékelik.
Nem!!!
A forgalmi vizsga ugy fog zaljani hogy üres tanúlójárat felíratu villamossal mentek majd ki forgalomban!
A villamoson csak te leszel, meg a tanuló társaid..
Általában a vizsgavonal az 50 es vonalon szokott zajlani !
Az oktató meletted ül és te vezetsz a vizsgabiztos meg vagy mászkál a villamoson vagy oda megy előre vagy le ül az első üllésre mint egy utas!
Hisszen ők már vannak annyira rutinosak hogy fogják érezni mennyivel mész át mondjuk egy váltón, és mennyivel mész a pályán! :)
Általába mindenki vezet 4-5 megállót.. attol függ kinek hogy meg aki gyengébb azt 10 megállózhatja is, de ha sokan vagytok nem fogja.
Váltani kell majd előéríntkezős váltóval vagy mehanikus váltóval.. Egy jó pár szakasz ott azt fogja nézzni a vizsgabiztos hogy ki lővi ki a szakaszt.. Mert ugye szakasznál "0" ba kell kapcsolni a villamost.. Ha menetfokozaton mész át rajta kivágod a szakaszt és jó nagy tűzijátékot fogsz csinálni.. Ami a vizsgán bukta is élből.. :DD
Én löttem ki szakaszt.. de akkor már nem vizsgáztam utasokkal voltam. :DD Hát elég érdekes mit ne mondjak.. oktatáson lehet hogy majd be mutatják.. le vág a 600 voltos túláramkapcsoló is.. meg szép kis fények lesznek feletted.. :DD
És ez Tanulójárat felírattal fog müködni! A buszosok amikor vizsgáznak meg a trolisok azok sem utasokkal teszik hanem üresen, vagy csak a tanulók vannak rajta! Vagyis a vizsgázok..
Ha meg van a dolog.. 3-4 megálló után ugy is cserélgetni fogtok azt megfeletél szia! Meg van a V betűd! :)
Így müködik.. A megállókat is fogja nézzni mennyire állsz meg pont a megállótáblával egyvonalban.. ha kicsit elötte álsz meg az nem probléma vagy egy kicsit után.. De ha lehet akkor pont elötte áljatok meg vagy egy kicsit inkább elötte..
A kreszt lesz nehéz összehangolni.. A kreszt meg az F.1 est az kemény lesz.. Neked van egy 50 es táblád ami az autókra is vonatkozik.. majd egy 200 méter után lesz egy 80 as tábla pl az rád nem vonaktozik!!!
Csak 50 el mehet a villamos! És igen ám a keresztsodronyon majd ott lesz egy 15 ös tábla meg egy 20 as vagy egy 30 as tábla! Ugy kell közlekedned, meglehet szokni de nehéz oda kell figyelni nagyon!
Ha van egy telizöld táblád ami a szélén fehérrel van festve az az teli zöld, az azt jelenti hogy 50 el mehetsz tovább!
A régi F.1 es utasítás ugy írta elő hogy ha volt egy telizölded akkor ugy gyorsíthattál 50 re amikor a szerelvény vége illetve a második kocsi is át haladt rajta!
Tehát a vonat vége elhaladt akkor gyorsíthattál, de a mostani F.1 annyival könyebb hogy amikor mész és a táblát elhagytad már gyorsíthatsz is.. :)
Régen ebből voltak problémák meg bukások is.. rá jöttek hogy nem érdemes a vilamost ugy kezelni mint a nagy vasútat.. Mert a nagy vasútnál még a mai napig is vannak ilyen jelzések a villamosnál már nincs tudtommal! :)
Amiről te beszél az a modszerátadás lesz majd vizsga után
Akkor már a jogosítványod meg van! Saját szakálladra fogsz vezetni, egy BKV villamosvezető lesz veled és az fogja nézzni hogy mennyire jól végzed a munkádat hogy vezeted a járművet modszertani átadás 3-5 nap vagy 1 hét körül lesz!
Minden nap másik BKV villamosvezetővel lesz a módszerátadás, és ha aláírják a pappirodat hogy alkalmas vagy megfelelt akkor oké, ha nem írják alá akkor még gyakorolni kell modszerátadást! :)
Az annyit jelent magában hogy a forgalmi munkalap a BKV s nevén lesz és melette fogsz vezetni, az az te vezetsz és majd ő el dönti a nap végén hogy mennyire voltál jó mire figyelj oda add majd tanácsokat tippeket!
De azt jegyezzétek meg hogy ha valakit elcsaptok akkor nem a BKV s lesz a hunyó hanem ti! Ti lesztek felelősségre vonva mert nektek már akkor lesz jogsitok az az aki el jut odáig.
Még egy jó tanács!
A villamosnál a forgalmi fényjelzők most nem a fedezőjelzőről beszélek a zöld - vörösröl..
Hanem a 3 lencséből állóból!
3 pont= Piros
1 pont= sárga
2 pont egyenesen illetve jobbra balra döntve= szabad út egyenesen vagy jobbra vagy balra attól függ hogy van düntve az a sz@r..
Annyit érdemes tudni hogy ha mentek és van egy sárga ne vészfékezzetek.. ha tudtok menyjetek rajta át, ugyan is a villamosnak a sárga 1 pontos jelzőse 4-5 másodperc késleltesé után kapcsol át 3 pontra az az pirosra!
Direkt azért mert a villamosnak nagyobb a fékútja mint az autóknak buszoknak..
A rendes forgalomírányító fényjelző készüléknek 3 másodperc után a sárga egyből kapcsol pirosra!!
A lámpák késleltetve vannak, direk ezért, és a gyalogosok miatt..
Ugyan is ha már biztonságosan nem tudsz meg állni a sárgánál tovább kell menni! Te vészfékezel utasok dölnek.. abból baj lehet 40 el rongyolsz egy megálló fele és sárgád lesz te vészfékezel az bukás lesz..
Mert ott át lehet férni villamossal lendületesen kell menni a szabályokat be tartani amenyire lehet hülyeségeket nem csinálni és nem lesz baj belőle! :)
Amikor én vizsgáztam az 50 esen vizsgáztunk és 3 megállót mentem, abból volt egy szakaszom vagy kettő..
Tehát én nem váltottam, mert nem volt váltó. :)
Meg én már elötte vezettem ilyen olyan járműveket nem volt gondom a villamossal..
Volt olyan srác akit a VID 5-6 megállóztatott..
Ez a nap erre van szánva akkor elég érdekes. :)
Remélem hogy segíthettem! :)
210:)
A tanuló villamosok ugy vannak kialakítva hogy a vezetőfülkében két ülés van van egy neket mint tanuló meg egy az oktatónak! És két vezérlőkontrolel van egy neked egy az oktatónak!
Az az amivel indítasz és megállsz, a ipari csuklósba van tanulókocsi meg tátrába! Meg Hanoverribe..
Én annó ICS n vizsgáztam hát elég sz@r nehéz tekerni a kart .:)
Vagyis nehezebb mint más villiknél.. Meg kell szokni, megállóba ugye "0" ba tenni stb.. azt tényleg meg kell szokni.
A tátra az már döfi.. kényelmes a kar is meg minden azok jó villik.:)
De vizsgára a legsz@rabbat kapjátok ugy is ami le van strapálva. :D
Ha van kérdés lehet kérdezni ennyi még ami eszembe jutott hírtelen! :)
Így már érthető és ismét gazdagabbak lettünk egy kis tudással:) Ismerem a szakasz fogalmát. A vonatoknál is van ilyen. Ezeknél szokott előfordulni, ha pont alatta áll meg a villamos, vagy troli, akkor onnan nem megy tovább segítség nélkül:D Egy adott vonalon kb. hány ilyen szakasz található? Illetve még lenne 1-2kérdésem, de ezek nem a villamossal kapcsolatosak.
Meghirdetett trolitanfolyamra sima B-vel jól gondolom, hogy lehetetlen bekerülni?:) Illetve a metróra és HÉV-re nem szoktak tanfolyamot meghirdetni? Mert a BKV honlapján nem láttam még. Köszi:)
210 :)
Hát hogy hány szakasz található egy adott vonalon ? Attól függ hol van ki szígetelve a vezeték.. :D Ez jó kérdés mert minden vonalon máshogy van van olyan hogy egy utcába akár van 4-5 szakasz is.. vagy 1-2 attol függ ez tényleg vonal válogatja..
Betáplálások ugye stb.. jó pár van de az jelezve van egy kék SZ betűvel.. ha egy adott vonalon jársz akkor ugy is fogod tudni be csukott szemmel is hogy hol vannak a szakaszok! :)
Hát jah a trolinál például vannak rejtett szakaszok is, ezért van a BKV belül a hálózat ismeret. :) Aki a szakasznál be ragad trolival és nem Solaris ami megy ugye szedő nélkül akkor az utasok tolják azt a 20-30 centit mire a szakaszon át megy a troli erre már volt példa ..:))
Nem lehetetlen bekerülni a trolihoz!
Troli felvételi követelmények:
-Betöltött 20. életév illetőleg hatósági vizsgáig töltse be a 20 at!
-2 éves B kategóriás jogosítvány
-PÁV2
-Minimum szakmunkás bizonyítvány
-Orvosi vizsgálat EÜ 2 es BKV végzi.
Elényt jelent a szakírányú műszaki végzetség, érettségi.
C vagy D kategóriás jogosítvány és a vezetési gyakorlat buszból vagy teherautóból!
Trolinál a vizsgatárgyak amik hatósági tantárgyak:
És szóbeli az egész!
-Kresz
-Műszaki
-Trolibusz F.1 F.2 Jelzési és Forgalmi utasítás
-Munkavédelem
Utána ezt követően van egy rutin vizsga bent a Zách utcai troliszektorban..
Meg egy BÜ vizsga ha meg van ez is akkor lehet menni forgalmira!
A trolinál a vizsgaútvonal a 80 as illetve a 80A járat! :)
A trolinál nyilt nap szokott lenni minden évben Szeptember utolsó vasárnapján vagy szombatján asszem vasárnapján!
Ott lehet trolit is vezetni B kategóriás jogosítvánnyal, meg lehet buszt is vezeti ha van buszos nyilt nap ott a garázsban.. De azokat általába Óbudán meg Kelenföldön redezik meg!
Amugy meg a jogsi kérést hülyeségnek tartom mert ott az embert engedhetnék akinek nincs jogsija azoknak is, mivel láttam már ott olyan kollégát aki be vitte a 8-9 éves fiát és vezette a buszt meg a trolit is..
No de mind1.. ezek a csókosok és ennyi.
Férreértés ne essen nem írigyelem a gyerek is vezessen.. hisszen ha nyilt nap van és egy trolivezető ott van ugy is a tanulókocsin akkor mindenki ki probálhatá a gépet, kicsiktől a nagyokig nagyon nem lehet hibázni hisszen a szektorokban nincs szakasz meg váltó sem! :)
De meg szokták hírdetni a HÉV es tanfolyamot is meg a Metrósat is én például metróújságban is olvastam már.
A HÉV az nagyon sz@r oda akartam menni én is de csak azoknak jó akik rá tudnak gyalogolni a HÉV vonalra.. Aki csepelen lakik, vagy Szentendrén Békáson stb..
Én vezettem HÉV et hát elég sz@r.. nem csinálnám nem egy könnyű azt vezetni, fölleg nekem a 62 kilommal.. :P
Áramszedő kötéstől ott van minden sokáig ezért nem engedtek nőket oda, mert fizikailag vannak benne nehézségek tény és való olyan mint egy mozdony . :)
Amugy ami a HÉV hez kell.. Betöltött 20. életév Érettségi vagy műszaki szakmunkás illetve műszaki szakírányú végzetség.. Én oda nem mennék! :)
És 6 hónapos a tanfolyam rá színtén de jóval nehezebb és tömörebb az anyaga.. az F.1-2 es utasítása olyan hogy ilyen 350-400 oldal nem könnyű.. rendes vasúti jelzéseket is alkalmaznak. :D
A segédmetróvezetőknek a tanfolyam 3 hónapos ők a K-NY vonalon dolgoznak ajtónyitógatosok ha ugy tetszik az M2 es vonalon! Ők csak házi vizsgát tesznek és 8 általános kell hozzá általába 1 éves szerződést kapnak, valamint betöltött 18. életév kell hozzá!
Ha a cég ugy gondolja hogy kiképzi őket rendes járművezetőnek akkor Betöltött 20. életév kell, és +3 hónapos tanfolyam.. és egy hatósági vizsgát tesznek..
Jó sok f@szságot meg kell ott is tanulni F.1 F.2 műszak meg minden semmi értelme nincs..
A vizsga meg 5 perc sem volt..
Az én vizsgám annó az M3 ason volt mert AVR vizsgát is tettem, persze azt a BKV n belül..
A vizsgám ugy zajlott hogy cserélgettük ott is egymást a tanulokkal..
És nincs tanulómetró rendes forgalmi kocsin kelett vizsgázni de ez most is ugy van!
Van egy oktató meg egy vizsgabiztos vagy 2 vizsgabiztos attol függ valamikor vannak ott 6 an is a nagyfejüek..
Sziva Gyuri.. Mészáros.. stb.. a Metrósok fejesei!
Az én vizsgám Klinikák - Ferenc Krt állomás volt az az mostmár Corvin negyed akkor még Ferenc Krt volt..
Kézi vezetésen kelett menni PA CMC módba .. Kért egy vészfékezést egy villamosfékezést egy fékoldást egy indulást ennyi volt a vizsga röhelyes..
Probafutás szokott lenni írva a metrókra amikor vizsgáznak általába.. vagy tanulójárat de legtöbször probafutás! :)
A MillFav tanfolyam
3 hónaptól 6 hónapig van attól függ mennyire kell ember!
betöltött 20. életév kell és 8 általános elöny az érettségi és a magasabb müszaki végzettségek.
Ahogy becézik törpe villamos! :) Tehát ennyit ezekről..
Lehet kérdezni továbbra is remélem tudtam segíteni! :)
210:)
A metróra nehéz be kerülni K-NY az az M2 es fog hírdetni felvételt így van! :)
Segédvezetőnek! 8 általánossal 3 hónapos tanfolyam nem kell hatósági vizsgát tenni csak házi vizsga van a segédvezetőknek!
Annó 4 éve azt mondták hogy nem lesz felvétel mert a segédvezetőket képzik át rendes járművezetőnek és őket iskoláztatják be a tanfolyamra is!
De még mindig van segédvezető, és egy hamar nem fognak menni ugy sem az egyvezetős kocsik oda.. mert az Alstomnak még nyoma sincs.. azok az orosz sz@rok addig fognak menni amig le nem ég az összes! :)
M2 esen nincs AVR sem.. a pálya is vacak..
Német Ferenc a szolgálatvezető amugy ott!
És a Szíva Gyuri a metrósok fő főnöke!
Elég érdekes ott az élet! :)
Elárulok nektek egy szolgálati titkot amit az egyik kollégám osztott meg velem annó, és 3 hónapig ment a pletyka..
Szyva Gyurit nem sokan ismerik a metróvezetők.. vagyis akkor nem ismerék én sem ! Egy rosszindulatú olyan a feje mint egy ci**** bünöző de komolyan..
Egyik metróvezetőhöz be kopogott előre szerette volna elennőrízni, mutatta a járművezetőnek a piros "I" betűs BKV Intézkedési igazolványt, meg szeretett volna be menni újpesre ott elől a fülkében persze.
A metróvezető kiszált mondta neki parancsoljon.. mutatta az igazolványt.. meg nézzte a metróvezető vissza adta neki, azt mondta "Mit csináljak vele fogd magad menj fel a forgalmi ügyeletre azt add le!" bing bong ajtók zárodnak.. ajtót zárt azt el ment.. :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Annál nagyobb buli az életben nem volt!:)))
Amugy Sziva Gyuri sokáig a Millfavnak a főnöke volt nem is ismerhették, és sem ismertem őt egészen addig amig a metró üzemigazgatóságon nem láttam..
Na ennyit erről.. Jah meg van a Hájas és a Döbrei is a É-D M3 as vonalon!
Annyiból jó a vonal ott hogy nincs spicli vagyis nagyon kevés az egy összetartó banda.. és hihetetlenül sok elményem van onnan több mint a villamosról! :)))
Szerettem ott lenni nagyon, az orvosiuk amugy keményebb jóval mint a villiseké, vasútorvosi alkalmassági van és vasút PÁV ami a 2 esnek felel meg! :)
210:)
Én ha újra BKV znék akkor csak a metróra mennék vagy a trolira! :)
De ha már lehetne választani akkor a metró! :) Iszonyatosan jó dolog, persze meg kell szokni, akinek bezártság érdeze van vagy mélység zavara az nem lehes sajnos metróvezető. :(
De szerintem ilyan nincs egyikötöknél sem, mert akkinek ilyen van az alapból fél felszállni is a metróra! :)
Lehet kérdezni ha valaki szeretne még valamit tudni amugy üdv nektek! :))
Köszi, hogy leírtad részletesen:)
Van olyan jármű a BKV-nál, amire nincs vizsgád és nem vezettél?:) Fogaskerekű?:)
A trolit azért kérdeztem, mert az indexes fórumon szoktam olvasni a trolis topikot is és ott írták, hogy a mostani tanfolyamon van 2TR jogsival rendelkező emberke. Ebből arra következtetek, hogy biztos sokkal nagyobb előnnyel indul az, akinek legalább a C-je megvan, mint én indulnák a sima B-vel. Magyarul a meglévő jogsi sokat nyom a latba:) Segéd metróvezetőnek nem szívesen mennék, gondolom ott a fizu se valami jó. Habár, ha szükség van metróvezetőre, akkor segédvezetőként sokkal nagyobb esély van előlépni, mintha az utcáról próbálkozna valaki.(legalábbis gondolom) A HÉV-ről meg nem is gondoltam volna, hogy ilyen nehéz. Igaz, hogy ez hasonlít a legjobban a nagyvasútra, sőt... Fizetés szempontjából mekkora eltérések vannak?(nem konkrét számra gondolok, csak úgy nagyjából) Például milyen sorrendet lehet felállítani? Bocsi a sok kérdésért. Köszi:)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!