Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » Milyennek számít a fizezésem?

Milyennek számít a fizezésem?

Figyelt kérdés
Érettségivel rendelkezem, pályakezdő vagyok. Ez az első munkahelyem, ahol értékesítőként dolgozom, és a fizetésem (adókedvezmény nélkül) nettó 370 körül alakul. Ti erről mit gondoltok? Köszi!

2024. júl. 5. 18:35
 1/5 anonim ***** válasza:
77%

Pályakezdőként ez nem rossz azért. Én nem sokkal keresek többet ennél az összegnél és már kb. 10 éve dolgozom. De annyi tényezőtől függ egyébként, mert minden viszonyítás kérdése:

- ország melyik részén (BP, Nyugat-Mo. vagy Kelet-Mo.

- egy műszakos vagy több műszakos-e a munkavégzés

- van-e időnként túlóra

- van-e béren kívüli juttatás vagy bármi plusz amit a fizetésen felül biztosítanak

- ha jó a közösség akikkel dolgozni kell, az rengeteget tud számítani (pozitív értelemben)

Szóval minden viszonyítás kérdése. Ha úgy látod, hogy munka-magánélet egyensúly is megvan, akkor jónak mondható azért.

2024. júl. 5. 18:45
 2/5 anonim ***** válasza:
80%

Ha jól emlékszem nettó 400 körül van az átlag fizetés Budapesten.

Még ha vidéken is vagy, nem tűnik annyira jónak.

Az, hogy pályakezdő vagy, csak akkor fontos információ ha ez a fizetés a tapasztalatoddal együtt nőni fog. Nem tudom pontosan milyen értékesítői munka és, hogy itt igaz-e, tehát ez nekem a kérdés szempontjából irreleváns.

Abszolút átlagosnak nevezném.

2024. júl. 5. 20:27
 3/5 anonim ***** válasza:
15%
lehetne több is
2024. júl. 5. 22:03
 4/5 anonim ***** válasza:
28%

Igen jól emlékszel. 2024 feb. átlag kereset ~605ezer bruttó az ~400ezer nettó, de ez országosan.

Ha csak Budapestre szűkítjük le, ez lehet magasabb is. Eleve Budapesten nagyon sok az iroda, ott centralizálódik a szellemi érték. Minden cégnek van IT rendszere és/vagy fejlesztő csapata. És tudjuk, hogy az IT hogyan keres.

Megmerném kockáztatni, hogy Budapesten az átlag fizetés az ~800ezer fele lehet, bár nincs erről hivatalos adat vagy én nem találtam.