Szerintetek a mozdonyvezető szakmának milyen jövője van?
Hát ha belegondolsz, hogy tesla önvezető módja ma már simán elvisz A ból B be.
Mozdony kötött pályán megy csak, egyedül a sebesség az amit igazából irányítasz, szenzorokat sokkal könnyebb rajta elhelyezni egy autóval szemben.
Szerintem a visszafogó erő a befektetett pénz. A vonatot vagy fel kell szerelned önvezető mozdonnyal vagy át kell alakítanod ami nem kevés pénz. Ezeknek a karbantartási költsége jóval nagyobb mint a nem önvezetőknek, nem beszélve a megírt kódról.
Szóval tech oldalról igazából már most sincs akadája, viszont nem vagyok benne biztos, hogy pénzügyileg érdemes leváltani a mozdonyvezetőket.
#3 A 4 es metrón kívül mindnek van. Ott pedig gyakorlatilag semmilyen környezeti tényező nem változik. Nincs vágányváltás, nincs időjárás, gyakorlatilag közel ugyanazokkal a paraméterekkel tud futni a metro minden alkalommal.
Azért a valóságban van féktáv változás, kikerülendő vonatok és időjárás is. Mint írtam a technológia meg van hozzá, a kérdés az hogy kevesebbe kerül -e beruházni és fenttartani mint kifizetni mondjuk havi 1 milliót az emberi költségekre.
4. “A 4 es metrón kívül mindnek van.”
Tehát akkor még egyszer: már vezető nélkül jár a (4-es) metró.
“Azért a valóságban van féktáv változás.”
A valóságban rengeteg vezető nélküli vonat van már: [link]
#6 Ha végigpörgeted akkor látod hogy a legtöbbje reptéri monorail vagy pedig föld alatti metró. Ezeket a legolcsóbb automatizálni mert a legkevesebb a változó amivel számolni kell és a rendszerek is jóval kisebbek.
De mint hangsúlyoztam nem a technikai oldal ami hiányzik hanem a pénzügyi.
#7 cégeket a profit érdekli nem pedig az hogy ki mit dolgozik.
Önkiszolgáló kassza rossz példa. 10 éve egy nagy tesconál az áruház teljes hosszában voltak nyitva kasszák azaz 10-15 kassza simán volt. Ma már este nincs nyitva egy sem, napközbe pedig max 1-2 a többi önkiszolgáló amire jut 1 max 2 eladó
"tesla önvezető módja ma már simán elvisz A ból B be."
Hát nagyon nem :D Volt már több érdekes helyzetem azzal a szarral.
A vasúton sokkal egyszerűbb az automatizálás mint közúton, mert ott mindig ugyanott megy a vonat, minden centire ugyanott van minden, stb. Előre le lehet programozni centire mindent. Főleg a metróban, vagy más teljesen zárt pályán üzemelő rendszreknél, mert ott nagyon ritka hogy történik valami esemény. Ha bekeveredik egy ember az alagútba azt sem az automatika veszi észre, hanem egy diszpécser aki emberből van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!