Autóiparban milyen a munka mérnökként?
Pl villamos vagy gépészmérnökként.
Milyenek a fizetések?
Mennyire stresszes a munka?
Van-e számottevő különbség pl a Győri Audi, Kecskeméti Mercedes és a kisebb autóipari üzemek között?
Összességében megéri ezt a területet választani? Hosszabb távon mennyire biztos az iparág helyzete?
A belsőégésű motorok még jó sok ideig velünk lesznek. Se gazdaságilag, se ökológiailag nem éri meg még mindent azonnal leváltani elektromosra. Egy akku legyártása manapság még jóval nagyobb szeméttel jár mint egy belsőégésűs autó. Lakossági felhasználásra lesz majd bőven policy, de kereskedelmi vonalon biztosan maradnak a hagyományos motork még minimum 40-50 évig.
Amíg nem tart ott a technológia, hogy tényleg meg is érje mindenkinek átállni, addig nem lesz forradalom. A cégek sem hülyék, az EU meg csinálhat akármit, nagy biznisz az autóipar.
A károsanyag kibocsájtást nem lakossági vonalon kell csökkenteni, hanem mondjuk több atomerőmű kellene a fosszilisek helyett. Aztán ha már jár olyan szinten a napelemes technológia, hogy megérje az óriás beruházásoknak, akkor átállunk arra. A közhiedelemmel ellentétben az atomenergia nagyságrendekkel kevesebb szennyezéssel jár mint a fosszilis energia. (Ebben nulla politika van, szakmai oldalról nézem)
Autóiparban dolgozom, teljesen átlagosak a fizetések. Azt látom hogy az elektronika és a digitalizáció iránya van kifejlődőben, a klasszikus értelemben vett gépészmérnöki és villamosmérnöki feladatok egyre kevesebbek. A tömeges leépítésekben ennek ellenére nem hiszek, mivel olcsó a magyar munkaerő ezért az anyacégnek még bizonyos mérnökök átképzése/betanítása is gazdaságos. Ez persze a bérezések "megrekedését" is fogja jelenteni adott szinten hosszabb távon, az első jelek már érezhetőek; ezt a tendenciát segíti elő az utóbbi években termelékenyebb gépészmérnökképzés (ld. duális képzések).
A munkastressz leginkább a felelősség mértékétől, a pozíciótól és a munka jellegétől függ, de többnyire közepesen stresszes (esetek kb. 80%-a). Az Audi és a Mercedes magyar leányvállalatai kb. ugyanarra a kaptafára épülnek, lényeges különbség nincs, legfeljebb annyi mogy Mercedesnél inkább németül kell tudni, Audinál meg angolul...
Az autóipar általánosságban hosszútávon biztos, a gyártás igénye folyamatos. A hosszútávú új tendenciák azok, amelyek még bizonytalanok; értsd: belsőégésű technika az elektromos és egyéb technikákkal szemben. Mindegyikben van kiaknázatlan potenciál, a fejlődés kapui nyitottak.
Érdemes tehát az autóipart választani, de nem is ez a fontos, hanem az hogy mérnökként érdemes nyitott szemmel járni és tágabb látásmódban gondolkodni/tervezni.
Azt ugyan nem írtad, h milyen mérnök vagy, ami miatt nehezebb valaszolni.
De összességében az autóipar nagyon gyatra. Az okokat már leírták elõttem:
- fizetések szarok. Valaki említették, h 600-700 nettót meg lehet kapni. Aham, és az mire elég a mai árak mellett?
- szakmailag gyenge, Valóban az olcsó munkaerõ miatt hozzák ide a németektõl levetett munkákat.
- az autóipart ki fogják véreztetni a szabályozások. De itt nem csak az elektromos autózás erõltetésérõl van szó. A mérnöki munkát megöli a sok szabályozás (ISO, ASPICE, stb)
- kollégák: az elõzõek miatt is, nem a szakma krémjével fogsz találkozni.
Összességében azt mondom, h ha értesz is valamihez és érdekel a szakmád, akkor az autóipart messze kerüld El.
Sajnos az eu autoiparnak tenyleg vege lassan.
VW = Nokia
Vegyészmérnök, gyógyszeripar.
Beteg, öreg emberek mindig lesznek, akik sok pénzt fizetnek a gyógyszerekért. Ahogy a világ most áll, egyre többen. Járvány, válság alatt mindenhol elbocsájtások voltak, gyógyszeriparban mi meg fizetésemelét kaptunk.
Ez egy stabil iparág, nem olyan, mint az autóipar.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!