Autóiparban milyen a munka mérnökként?
Pl villamos vagy gépészmérnökként.
Milyenek a fizetések?
Mennyire stresszes a munka?
Van-e számottevő különbség pl a Győri Audi, Kecskeméti Mercedes és a kisebb autóipari üzemek között?
Összességében megéri ezt a területet választani? Hosszabb távon mennyire biztos az iparág helyzete?
Az Audiról tudok nyilatkozni.
Nem rosszak a fizetések.Viszont csak olyanokat vesznek fel, akiknek van már pár év tapasztalatuk.
Olyan 600-700-e nettót simán meglehet kapni.
Hosszútávon viszont, a brüsszeli szabályozások szépen lassan kivéreztetik az európai autóipart.Hatalmas leépítések is lesznek a következő 10-15 évben.
“ Hosszútávon viszont, a brüsszeli szabályozások szépen lassan kivéreztetik az európai autóipart”
Ezt a fæszságot honnan szülted meg?
2#
Onnan,hogy benne dolgozok.
Az autóipar nem csak ezekből a nagy márkákból áll,hanem szolgáltatókból, beszállítókból.
Az európai autóipar specialitása, amiben nem egyszerűen jók,hanem a legjobbak, az a hatékony belsőégésű motorok technológiája.
De, még mondhatnák az értékesítési adatok is.Észak-Amerikában,Kínában még elfogadhatóak a számok, de Európában gyenge.
Az EU a sok hülye zöld politikusával egy másik technológiára akarja kényszeríteni a gyártókat azzal,hogy betiltja a belsőégésű motorokat.
Ez meglehetősen piacellenes,fogyasztóellenes lépés is.
Nagy leépítések is lesznek emiatt.
Tehát jövőbeli autóipar = akkumulátor gyártás?
Kár hogy a világon nincs annyi nehéz és nemesfém amivel ki lehetne váltani akár csak az EU-ban az összes belsőégésű motorral hajtott autót elektromosra.
Szerintem a fenntartható jövő olyan Atkinson ciklusú motoroké lehet mint ami pl a Honda JAZZ e:HEV-ben van. A motor csak generátorként üzemel, ritkán hajtja közvetlenül a kereket.
Kár hogy az európai sötétzöld politikusok ezt nem értik.
Hú, ehhez hozzá kell szólnom! Én is autóiparban dolgozom. Csak a saját véleményem írom, de a körülöttem tapasztalt dolgok alapján mondom, amit mondok: Az autóipar valóban húzó ágazat volt még egy pár éve. Ma viszont viszont már nem látom azt az elkötelezett és céltudatos viselkedést a piaci szereplők körében, ami pár éve még meghatározó volt a szektorban. Igazából az ellátási láncok minden szereplője tanácstalan, hogy mi fog következni, mely irányba fordul majd a piac. A versenytársaktól senki nem akar lemaradni, ezért a beruházások, bár csak finoman, patikamérlegen adagolva, de mindenhol döcögnek. Mindenki attól fél, ha nem ruház be egyáltalán, akkor lemarad. Közben mindenki óvatosan próbál nyitni az akkus hajtás felé, hiszen az unióban is már egyre inkább hangozgatják a fosszilis hajtás végét. Aki már eddig is benne volt nyakig, az próbál a víz felszínén maradni. Mindenki kíváncsi, hogy mi lesz az irány, amerre indulni kellene. Valójában viszont senki nem bízik 100%-ig a csak elektromos hajtású jövőben. Egyrészt az infrastruktúra hátránya, másrészt az akkumulátorok körül felmerülő számtalan megoldatlan kérdés is bizonytalanná teszi a piacot. És akkor ott van még a tény, hogy az autóipar az messze túl mutat azon, hogy Józska Pista milyen taligát vesz magának otthonra a családnak! A járműiparba beletartoznak az egyéb (pl. teherszállító) járművek is, ahol az elektromos hajtás még csak szóba sem kerülnek!
Egyszóval én azt mondom, hogy korai lenne még temetni az autóipart, de tény, hogy az elektromos hajtás egy valamekkora szeletet valószínűleg le fog majd harapni a mostani piacból. Egyébként én azt gondolom, hogy az elektromos autók létjogosultsága megvan, csak az unió és az ilyen intézkedések túllőnek a célon.
"2016-17 környékén azt olvastam, hogy az autóipar az egyik legjövedelmezőbb iparág, megéri ez a terület, de mostanában minta borúsabbak lennének a hírek."
Azóta az IT vette át ezt a titulust. Lekörözte az programozók / data engineerek / szoftverfejlesztők bére az autóiparban dolgozó gépészmérnökök bérét.
Őszinte leszek: itthon mérnökként halál uncsi és gagyi munkák vannak. Amit a németek outsourceolnak, azt fogod végezni. Olcsó munkaerő vagyunk: ami nem a frontvonalbeli fejlesztés, az megy ki hozzánk.
Az IT már rég lekörözte az autoipart. Gyorsabban fejlődik, sokkal érdekesebb és összetettebb munkák vannak benne, jobbak a fizetések, lehetőségek. Na persze itt nem a webfejlesztőkről van szó, hanem a hardvertervezőkről, szoftverfejlesztőkről, FPGA/ASIC tervezők-verifesekről, HW-SW interfészelésről, stb.
" Audi most is folyamatosan vesz fel gyártósori dolgozót is annak ellenére, hogy már elektromos motort is gyárt ahol elvileg már kevesebb fizikai munkásra van szükség."
Egyrészt, nagy a fluktuáció a sori munkakörökben.
Másrészt, felvesz, de csak kölcsönzött munkaerőt, akiktől nagyon könnyen megszabadulhat.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!