A gépjármű szakoktatók tényleg nettó millió felett keresnek?
"Ha ebből levonom az üzemanyag árát"
wow! levonod az üzemanyag árát? zseniális. szóval az oktatáshoz benzin kell, más semmi.
(autó? szervíz? biztosítás? gondolod egy oktatóautó ugyanannyit kopik, mint egy mezei kocsi? de olyan kis édes vagy, hogy nagyvonalúan levonod az üzemanyagot)
"A 6os számítása ott bukik, hogy nem 6 órát adnak egy nap, hanem 12-t"
persze, sőt 24-et!
Mert ugye eleve 1.5x annyit dolgozik, mint mások, de ráadásul annyira ügyes, hogy a 12 órája be is van táblázva teljesen, soha nincs olyan, hogy üres az órája
(amúgy egy oktató ráadásul nem 8-4-ig dolgozik, mert a legtöbb tanítvány reggel munka/iskola előtt ér rá, utána pedig iskola/munka után. Tehát dolgozik előbb 7-9 között, aztán kb 14-20 óra között. Az kb 8 óra. Ugyanis a tanulók 99%-a máskor nem ér rá.
9
Aham. Megnezem azt a szervező zsenit, aki ezt osszehozza. De most, hogy mondod azt is, aki képest egész évben átlag napi 12 órákat dolgozni...
Na jó, akkor számoljunk újra.
Nyugodtan feltételezhetjük, hogy egy oktató nagyjából annyi órát ad, amennyit akar. Sőt, egy óra, valójában nem is 60 perc, hanem oktatótól függően 45-50, szóval még agyon sem lesz hajtva.
10 ezer forint egy óra, ebből legyünk jófejek és adjon le egy ezres a sulinak. Tehát van egy 9 ezres órabére.
Akkor most jöjjön az, hogy ki kéne találni, hogy milyen adózási forma lesz neki a megfelelő. Átalányadózni fog valószínűleg, ugyanis a tevékenységük alapján a bevételük 80%-át elszámolhatják költségként, mindenféle kérdés vagy kimutatás nélkül. Tehát akkor havi 20 nappal és 8 leadott órával van egy 1 millió 440 ezres árbevétele, aminek a 80%-a alapból adómentes.
Most akkor tippeljünk egy fogyasztást. Én úgy számolom, hogy a napi 8 óra vezetés (ami valójában nem is 8, mert nem 1 óra egy tanóra) átlagtempója legyen 30 km/h (ami valójában nincs ennyi). Hiszen javarészt városban mennek az autóval kezdő sofőrök. Tehát megy egy hónapban, 20 nappal számolva 4800 km-t megy. Ez 8 literes átlagfogyasztással havi 384 liter benzin. Most kb. 630 a 95-ös benzin átlagára, vagyis ez 240 ezer forint. Na akkor ebből mindjárt kanyarítsunk is le 27% ÁFA-t, amit az oktató vissza fog igényelni, hiszen a munkájához használja az üzemanyagot, az utolsó cseppig. Vagyis el kell osztanunk 1,27-tel, és meg is kapjuk azt, hogy üzemanyagra kb 190 ezret költ. Kb. 2-3 havonta el kell vinnie olajcserére az autót, meg hát biztosan gyakrabban is kell szervizelni így, számoljunk havi 100-ast fixen szervízre.
Most vagyunk ott, hogy van adózatlanul 80%-a a bevételből, vagyis 1 millió 152 ezer forintja, meg van 288 ezre, amiből még majd adózni kéne és van 290 ezer forintnyi költsége, amit nem tud elszámolni az átalányadózás miatt.
Továbbá ha van esze az oktatónak, akkor számol azzal is, hogy 3-5 évente vélhetően kell vennie újabb autót, mert rengeteg km pörög bele. Havi 83 ezer forint félrerakásával 3 év múlva lesz 3 milliója egy autóra (nyilván hülye az, aki ennél többet költ egy oktatókocsira).
"Na akkor ebből mindjárt kanyarítsunk is le 27% ÁFA-t, amit az oktató vissza fog igényelni"
De atalanyadozokent gondolom nem áfa koros lesz. Ha pedig igen akkor a bevételnél tegyük rá szépen az áfát, vagy itt ne tedd be a számításba.
18
Ebbol látszik, hogy embernek gőze nincs róla, de próbál okos lenni, mert mikor tanult vezetni akkor az oktato a Sanyi bácsi úgy tűnt mint aki jól él!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!