Melyik a megalázóbb munka?
Voltam gyorsétteremben, gyárban és szórólapoztam is. Csak a szórólap volt ciki, mert a sok gyökér litániát tartott, hogy mit zaklatom ezzel, ő nem él ilyesmikkel, különben is ő siet és na.
A gyorsétteremben a kollégák voltak hülyék (ez lehet speciális), a gyárban imádtam lenni, nyugis, stresszmentes és jó fizu, most tanár vagyok és még jobban szeretem, sosem tartottam megalázónak, ellenkezőleg. Szerintem az emberek nem nézik le a tanárokat egyáltalán. Velem tanárként eddig mindenki tisztelettel beszélt, meg azok is, akiknek csak elmeséltem, hogy tanár vagyok.
A fizetés meg hát nem a legjobb, de akkor sem megalázó szerintem, szomorú, kellemetlen, de nem megalázó. Amúgy meg senki nem tudja szinte mennyit keresek, mert a félbites gyökerek csak dobálóznak vele, hogy 400 ezret keres a tanár, a bértáblát szerintem az ország népességének 1%-a ha megnézi, már csak azért sem lehet megalázó.
Hát ezaz...30 év munkaviszony után. És diplomásan. Versenyszférában dolgozó ismerősöm 8 általánossal meg egy fémforgácsoló szakmával fél év után fényesre nyalt minden farpofát és előléptették egy olyan pozícióra, ami diplomát igényelne alapból a feltételek szerint. 650-680 most neki. Vagy lehet már több, mert most született 3. gyereke, de az alap ennyi volt. Erre természetesen rájön az éjszakás műszak pótléka, stb. És mondanom sem kell, a szakmájának semmi köze nincs a munkához.
Ha ott marad még 30 évig ő is, akkor szerintem milliomos lesz, ha kirúgják a válság miatt, vagy egy másik válság miatt, vagy valakinek beszól, esetleg lesz helyette egy fiatalabb, szexibb férfi és nő lesz a felettese, akkor mehet oda, ahova az emberek szoktak ezzel a végzettséggel. Látod a kontrasztok.
"fényesre nyalt minden farpofát és előléptették egy olyan pozícióra, ami diplomát igényelne alapból "
"Erre természetesen rájön az éjszakás műszak pótléka, stb."
Milyen munkakör az ahol nem számít a tudás, csak a benyalás és diplomás munkakörként műszakozni kell?
Kapcsolódó kérdések: