Beszerzéshez milyen diploma passzol?




















Én beszerző vagyok egy multinál. Azt mondanám, hogy bármilyen végzettség/ismeret lehet "good to have" kategória, de különböző területeken dolgozhat egy beszerző. Ha műszaki vonalon, akkor nem árt egy műszaki végzettség (akár nem is feltétlenül felsőfokú), hogy ne vezessenek meg a kollégák/beszállítók, ha pedig pl. élelmiszeriparban, akkor megint más területen szerzett ismeret lehet hasznos a számodra. "Must to have" szakirányú végzettség/diploma nem hiszem, hogy bárhol is kellene egy ilyen munkakörhöz. Ami viszont egy multinál kell, az a több nyelv ismerete. Ellenben egy kisvállalkozó szerintem nem foglalkozik ilyennel sem, mert nagyrészt hazai beszállítói vannak. A lényeg, beszélj nyelveket és valamennyire azért ismerd a területet, amiben tevékenykedsz! Ha pedig tudod ezt fokozni még egy manager képesítéssel, akkor lesz esélyed arra is, hogy később előre lépj (mármint szakmailag).
A végén, amit írsz, hogy "műszaki ismeret nincs, de nem is kell", ezzel azért vitatkoznék. Nálunk is megvannak a dedikált felelősök a műszaki dolgokért, de azért amikor valamit reklamálni kell, akkor nagyon nem mindegy, hogy hogyan tudom képviselni a kollégák érveit a beszállítóval szemben. Erre írtam, hogy "good to have qualification/knowledge", mert ha véletlenül nem jól, akkor sem történik nagy katasztrófa, csak éppen lehet, hogy meg lesztek vezetve, nem tudjátok érvényesíteni az igazatokat és ezzel esetleg plusz (felesleges) költséget okozol magatoknak.
Jah, meg most jut eszembe, hogy erről soha nem írnak, de az emberismeret és pszichológia is nagyon fontos szerintem egy ilyen munkakörben! Nem tudom ezeket mennyire lehet tanulni, de szerintem ez inkább skill, legalábbis én nem tudok ilyen tanfolyamokon tanított fortélyokat tudatosan használni tárgyalások közben. Biztos van olyan, akinek ez könnyen megy.
Köszi a válaszod!
Nem mondanám, hogy meg vagyunk vezetve, mivel a mérnököktől jön az igény, hogy ezt és ezt rendeljétek. Kiváltót szoktunk keresni, versenyeztetni is szoktunk, de azt mindig továbbítjuk a mérnöknek jó-e a gépbe. Igazság szerint hiába lenne bármi műszaki ismeretünk, mivel nem ismerem a 250 gépünket szegről-végre így nem dönthetek. Szóval, ha minket megvezetnek, akkor a mérnököt is.
Reklamcáció szintén csapatmunka. Leírja az illető mi a probléma, továbbítom a beszállító felé, kérjük a cserét.
Teljesen egyetértek, hogy érteni kell az emberekhez. Jó kapcsolatot ápolunk a beszállítókkal, bár ugye mi vagyunk a vevők, így nekünk akarnak megfelelni..bár az utóbbi időben kezdik észrevenni, hogy ki tudják szolgáltatni a vevőt, de ez nem csak itt tapasztalható, hanem pl boltokban, szolgáltatásoknál. Ez is egyrésze a szakmának, képben kell lenni mi történik a gazdasággal.
Egy észrevétel az utóbbi időből, amit nem tudtam megfejteni mi okozza..még pedig megszaporodtak a kiváltó típusok. Azaz a régit már nem forgalmazzák, nem gyártják gyakran a kiváltók nem is jók. Nem csak termékspecifikus megszűnések vannak. Te tapasztaltál ilyet?





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!