Mennyi borravalót szoktak adni a foodpanda futároknak?
"Az étteremnek jobban megéri a foodpanda, mint saját futárokat alkalmazni. Ezt tanultuk mikroökonomiából is."
Beszélnek hülyeségeket.
Gyakorlatilag megkerülhetetlenek, ugye sokakna beidegződött a netpincér, és az adott vendéglátóipari egységnek, ha nem használja a közvetítőt esélye sincs, nem jókedvükből használják. (padán, wolton keresztül drágább a rendelés, ami ugye nem annál landol, aki az ételt készíti és törvényszerű, hogy kevesebben rendelnek)
Olyan ez, mint örömlányoknak a strici, hozzáadott értéke nincs, de cserébe leveszi a jutalékot.
Azért remélem, mögé is gondolsz a "tanultaknak", nem csak visszamondod őket.
Hogy jobb-e, és megéri-e, azzal vitatkoznék. A Foodpanda nem csak a vásárlótól szed be többletpénzt a szállításért, hanem az éttermektől is (ellenkező esetben ugyanannyiba kerülnének a kaják, mint a saját oldalukon/helyben, sőt, még olcsóbbak is lehetnének, hiszen nem kellene a saját hely költségeit (felszolgáló, berendezés, bérleti díj stb.) fizetni), méghozzá nem is keveset.
Ha az én éttermem ugyanannyi rendelést teljesít, körülbelül másfélszer annyiba kerül a Foodpanda, mintha fix béren alkalmazott saját futárt alkalmaznék (és ez nyilván nem lesz olcsóbb most, a KATA eltörlésével). /Nyilván azoknak a kisebb éttermeknek, büféknek, akik egy futárt sem tudtak kitermelni, azoknak ez segítség, tiszta sor./
Ennek ellenére nem tudom megkerülni őket, mert ha a vásárló telefonján ott az alkalmazás, nem fogják az én alkalmazásomat letölteni/a weboldalamat böngészni, ha ott a rózsaszín vagy a kék app. Talán nem véletlen, hogy az utóbbi hetekben már a sokadik olyan csomagot hozta a foodpandás futár, hogy rajta volt egy szórólap, hogy ha legközelebb tőlük rendelsz közvetlenül, akkor ingyenes a szállítás/X% kedvezményt kapok, stb. Ez arra utal, hogy olyan jó ez a rendszer az éttermeknek?
Nem mondom azt, hogy rosszabb lett az életünk ezektől a szolgáltatóktól, de igazán jó akkor lesz, ha nem egy oligoplisztikus piaccal néznek szembe az éttermek, hanem több kisebb szolgáltatóval, akik -egy idealista jövőképben- szépen lenyomják egymás árait. Mindenesetre csókoltatom a mikroökonómia tanárodat, mert erre a helyzetre azt mondani, hogy ez minden étteremnek jobban megéri, még akkor is orbitális baromság, ha nincs piacismerete. Vagy te értettél valamit nagyon félre.
#20 A fogyasztó szempontjából gondoltam.
Anno ugyan kevesebb helyről lehetett rendelni és kevesebb félét, viszont kb. sehol nem volt kiszállítási díj. Manapság már a legolcsóbb helyen is 300 forint a kiszállítás, akkor is, ha saját futár van, de vannak olyan pofátlan helyek, ahol 500-600 forintot is legombolnak a kiszállításért.
Pl. volt a kedvenc kínaim. 2 éve még 1200 forintért rendeltem egy közepes menüt, saját futárral, szállítási díj nélkül. Ma ugyaninnen ugyanaz 2800 forint plusz 400 kiszállítás, mert már csak Pandán lehet rendelni...
#23 "nem fogják az én alkalmazásomat letölteni/a weboldalamat böngészni, ha ott a rózsaszín vagy a kék app"
De, sokan vagyunk akik letöltjük a te appodat vagy megnézzük a weboldalad. ;)
Katázva is fizettek adót, ne legyetek már ilyen ostobák...
Én leszarom a céget aminek dolgozik, én sem szeretem a FoodPandát, de ha normális a futár akkor oda fogom neki adni azt a pár száz forintot.
Mivel a 4. emeleten lakom, lift nincs, ezért szar lesétálni, 400-500 Ft-ot szoktam adni. Néhány éve, még a foodpanda és társai előtt én is voltam futár, a fizetés szar, a kocsi/motor szarrá megy ha sajátot használsz, egész nap vezetsz, vársz, lépcsőzöl, parkolsz. Nem sajnálom tőlük azt a pár száz ft-ot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!