Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » Jól látom, hogy a mérnöki...

Jól látom, hogy a mérnöki képzés "mintadiákjai" nincsenek előrébb a karrierben, mint aki átlagos volt egyetemen?

Figyelt kérdés

Egész pontosan én gépészmérnökként végeztem. Volt az évfolyamunkban néhány kiemelkedő tanuló, akik színötösök voltak vagy ahhoz közeli, miközben a többség bukdácsolt ebben a nehéz képzésben és csúszott is a végzéssel. Sztárnak számítottak az egyetemen, tanárok agyondicsérték őket, mindenféle kitüntetéseket kaptak, és sok ösztöndíjat.


Most ott tartunk, hogy 30 évesek vagyunk, körülbelül 5 éve mindannyian elvégeztük az egyetemet, és azt látom, hogy ezek a sztár tanulók nem igazán vannak előrébb a karrierben, mint sok közepes tanuló. Sőt. Jó pár példát tudok a közepes tanulók közül, aki előrébb jár: többet keres, magasabb pozícióban van multinál, vagy saját céget alapított másokkal, és hasonlók.


Azt is látom, hogy ezek a jó jegyeket kapó hallgatók jobban teljesítenek azoknál, akik totál végigszerencsétlenkedték az egyetemet kettesekkel és nincs érzékük hozzá, de egy jóféle közepes jegyekkel végzőhöz képest nem.


Kinek mi a tapasztalata? Nem volt időpazarlás ennyi felesleges információt bemagolni a vizsgákra a rendkívül nehezen megszerezhető ötösért, ennyi időt tölteni tanulásra az egyetemi években, ha aztán nincs előrébb az ember? Egyetemen menő volt, de a munka világában ugyanott tart mint az átlag. Pedig a tanárok azt mondogatták, hogy aki jól tanul, az lesz jobb helyzetben, aztán mégsem ezt látom.



2022. jún. 11. 09:05
1 2 3
 21/26 anonim ***** válasza:
55%
8. Nem hinnem h mernök a kerdező...
2022. jún. 11. 13:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/26 anonim ***** válasza:
74%

Eleve célzatosan tetted fel a kérdésed ("ugye, hogy ugye?") tehát nem hiszem, hogy bármivel is meg tudnánk győzni.


Azért árnyalnám némi infóval a képet:


Bár nem tudom, h mit jelent a mintadiák, mindenesetre nekem jó jegyeim voltak a mérnökképzésen. De ezt nem (csak) azért csináltam, hogy majd az életben mire megyek vele, mivel már akkor is tudtam, hogy pénzt lehet mérnöki képzés nélkül is csinálni, nemhogy közepes mérnöki végzettséggel. Hanem azért tettem, mert egyetemistaként ösztöndíjakkal "megkerestem" egy szakmunkás bérét, és ezért mást nem kellett tennem, mint tanulni. Nem fogja senki megindokolni, hogy ez nem érte meg.


De hogy utána mire vittem ezzel: most vagyok 42, és mondjuk úgy, h csak hobbiból dolgozom, ha nagyon akarnám, abbahagyhatnám a munkát.


Namost nem tudom, ebből milyen következtetést fogsz leszűrni...

2022. jún. 11. 17:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/26 anonim ***** válasza:
73%
Aki jobb eredménnyel végez az többet keres. Ennyi. Nyilván ez nagy átlagban értendő, biztos sokan vannak akik a saját mikrokörnyezetükben ennek ellenkezőjét tapasztalják.
2022. jún. 11. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/26 anonim ***** válasza:
70%

Nem látok rá az összes volt évfolyamtársam karrierjére. Nyilván volt aki kibukott, de tudok több embert, aki végigverekedte rajta magát kettesekkel-hármasokkal (ugyan nem öt év alatt), és végül teljesen jó állásban dolgozik, volt akit láttam indexes szakértőként stb. De összességében nem úgy tűnik hogy nagy hátránnyal indulnának.

A jó jegyek akkor érdekesek, ha akadémikus karriert szeretne valaki.

2022. jún. 11. 18:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/26 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem rossz a kiindulási alapod.


Kik a mintadiákok?


Nálunk 90%-nak legalább egy tanár szülője volt. Általában nem volt vezető a szülők között, vagy ha volt is, akkor 50+ évesen a tudása miatt került vezető pozícióba. A maradék 10% szülei másik területen dolgozó értelmiségiek voltak.


Vannak, akik vezetők lettek közülük.


Ha megnézem, hogy kik lettek vezetők a nem mindta diákokból, akkor olyanokat látok, akik szüleinek vannak kapcsolataik. Maguk is a területen dolgoztak vagy vezető pozícióban vannak. A gyerekeik külföldre jártak nyaralni (mondjuk USA, Ázsia), az egyetem alatt is.


Ha megnézem a vezetőinket (mondjuk osztályvezető szint fölött), akkor olyan életutakat látok, hogy állami cégnél jó helyen volt junior poziban. Aztán 2-3 év (valószínűleg nem főállású) tapasztalattal landolt mondjuk a telekom egyik főosztályvezetői pozíciójában.


Nekem ne mondja senki, hogy ekkor nem volt nála alkalmasabb jelölt a pozícióra.


A cég alapítők többségénél szintén valahonnan jött ez az igény, volt szülői támogatás. Nekem van olyan középsulis osztálytársam, akinek jól működő vâllalkozása van, pedig az egyetemre se akart beíratkozni, hanem szülni akart menni. Ez ilyen. Van egy réteg, aki a tudását tudja eladni, van egy aki a pénzét és a kapcsolatait. Van aki meg napi 12-16 órában dolgozik, tehát az idejét adja el.


Nem érdemes a szülők életútja nélkül összehasonlítani az emberek karrierjèt.

2022. jún. 11. 19:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/26 anonim ***** válasza:
100%
Az sem mindegy hogy aki "rossz" tanuló, az miért rossz. Az igaz, hogy ha valaki tanulás helyett (nyilván a minimális követelmények teljesítése mellett) mondjuk a szakmájának megfelelő gyakornoki munkát végez heti 20-30 órában és amiatt rosszabak az eredményei, az sokszor többet ér mint a jó jegyek. De azt senki ne próbálja bemagyarázni, hogy attól lesz valaki előrébb a karrierjében, hogy tanulás helyett a koliszobában recskázik.
2022. jún. 11. 21:45
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!