Nem pályakezdő pedagógus ( alt.isk, gimi) mennyit keresnek most, ami miatt sztrajkoltak?
Azért durvák ezek a bérek, nálunk (nyugati határszél) nem egy gyárban kb kétszeresét megkeresi egy sima 8 osztályos betanított munkás...
https://www.gyakorikerdesek.hu/politika__magyar-politika__11..
A tanári fizetéssel kapcsolatban csak egy régebbi válaszomat tudom idézni:
"Nem érdekel, ha lepontoznak, de szerintem ez nem csak a kormányon múlik, bár én sem szeretem a fideszt.
De a kezdő tanárok nagyon jól tudják, hogy milyen semmi "bért" fognak keresni, ha elvégzik az egyetemet, mégis elmennek hivatástudatból tanárkodni, vagy majd a párjuk eltartja őket. A kormány meg erre épít, hogy úgyis van elég a rendszert még éppen működtetni képes naiv hülye, aki szarért hugyért is elmegy hivatástudatból tanárnak, akkor minek emeljenek bért? Vagy te munkáltatóként adnál 300-at a munkás Józsinak, mikor 100-ért is ugyanúgy mindent megcsinál? Amíg a tanárok mindig bemennek dolgozni, és folyamatos a naiv utánpótlás, addig nem fog javulni a helyzet. A sírás, hogy jajjdekevésafizetésem nem fogja érdekelni a kormányt, ha másnap ugyanúgy bemész dolgozni. Vagy tömeges sztrájkkal, vagy felmondásokkal és az utánpótlás drasztikus csökkenésével lehet eredményt elérni. Szerintem is nagyon megalázó a tanári bér, de a sírásért nem fognak többet adni sajnos."
Sosem értettem miért gondolják egyesek, hogy a tanítás általános iskolában, középfokú oktatásban valami kiemelkedő teljesítmény lenne e foglalkozás, mint megélhetési forrás természetéből adódóan. ( ha pedig esetleg hivatás lenne, akkor ab ovo nincs helye a pénzügyi kompenzációs szint megvitatásának. De Teréz Anya sajnos régen nincs már közöttünk )
Egy átlagos munkahelyen a selejtes produktum a gyártósor végén egyre ritkább, mert a helyben dolgozók folyamatosan törekszenek, hogy minimálisra csökkentsék a selejtet. A közoktatásban dolgozók ugyanakkor évtizedek óta következmények nélkül termelik a selejt kibocsátást igen jelentős arányban. ( persze ismerjük a kifogást, ők nem tehetnek róla, mert a külső körülmények,...)
13: igaz. Ezzel akkor le is rendeztük, hogy a pedagomókusoknak nem hivatása van, hanem polgári foglalkozása. Kipipálva, ettől kezdve nem hivatkozhatnak arra, hogy egy magaslatról szemlélhetik a hierarchiában alattuk elhelyezkedő munkavállalókat, akiket az elhivatottság motivál)
Ennyi selejt létrehozásával nem is csoda, hogy alacsony a bérük.
14: Te vagy a munkájuk eredményének iskolapéldája... Tényleg rossz a helyzet.
Csak aztán az a helyzet, hogy jelenleg a jó tanár meg a rossz tanár is ugyanolyan szarul keres. Így sok motiváció nincs arra, hogy jók legyenek.
15: Az, hogy mi a jó és a rossz kereset nyilván viszonyítás kérdése.
Jó a keresetük a nyújtott teljesítményükhöz képest ( ld. selejt bosszúja)
Jó a keresetük a nigeri, guatemalai, mongol, albán, dél-szudáni, észak-makedón, moldáv,..... tanítókhoz képest.
Rossz a keresetük a német, holland, norvég, svéd tanárokéhoz képest. ( hmmm... gazdaságilag igen fejlett országok, mert a tanítók által kibocsátott selejt ott nagyságrenddel kevesebb)
Attól a meglévő tanítói állomány nem lesz jobb, hogy több fizetést kapnak a közpénzekből. Először teljesítményt kell felmutatni, és akkor a következő generáció mmár fedezetet tud nyújtani a magasabb vásárlóerejű tanítói fizetések megalapozásához.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!