Fuvarszervezők! Hány emberért feleltek havonta?
24 sofor. Több ezer km. Angol es nemet adott, orogramot termeszetesen hasznalni kell a hatekonysag miatt. Cserébe szaros 450-el szúrják ki a szemem.
Már a felmondásom töltöm. Ausztriába megyek.
csakhogy a kamionos munkaideje addig a 13-15 oraig szol alt hetfotol szombatig, utana helloszia van. Mig egy iranyito (a jobbikak) 24 oran at keszenletben van, a het minden napjan, sokszor en szegyeltem magam hogy hajnalban az agybol keltettem ki.
Persze vannak cegek, pl a Huncargo, ahol reggel 8 tol du. 5 ig vannak "iranyitok", utana meg old meg magad.
Meg o mogottuk allandoan ott a fonok aki rugdossa, basztatja, es sokszor azt kell helyre rakni amit a balfasz sofor elkurt.
Ja, amugy en sofor vagyok, de nem altatom magam hogy en milyen kemenyen dolgozok ok meg az irodaban hesszelnek...
Normális cégnél váltásban dolgoznak, ku*va ritka az olyan bal**sz cég aki 0-24-ben heti 7 napot cseszegeti az irányítót (mondjuk aki olyan hülye, hogy elvállal ilyen munkát meg is érdemli).
"13-15 oraig szol alt hetfotol szombatig, utana helloszia van"
Igen, heti hat nap 13-15 óra folyamatos munka. Rakodás, vezetés, meg a fülkében rohadás, folyamatos figyelmet igénylő munkafolyamatok.
Az irányító nem dolgozik folyamatosan, főleg, ha ügyeletben van +ha elcsesz valamit sms irogatás közbe max a sofőr beszopja, ha a sofőr csesz el valamit akkor az életekbe kerülhet.
Sziasztok!
2/5 válasza elég bicskanyitogató volt számomra.
Minden tiszteletem a sofőröknek, nem egyszerű a munkàjuk, távol a családtól és egyéb nehezítő körülmények miatt. DE ettől független nem kell lenézni a fuvarszervezőt, mert ha ő nincs, akkor nincs mit vinni, de ez fordítva is igaz. Egy csónakban evezünk, jó lenne ezt végre megérteni. Aki fuvarszervező, nem fog kamionba ülni, de ez nem azt jelenti, hogy ő nem dolgozik. Az ő munkája BÁRHONNAN végezhető, csupán internet, telefon és laptop kell hozzá. Persze ha ez ilyen egyszerű lenne, akkor bárki csinálhatná, de nyilván olyan készségek szükségesek az adott munkához, ami az emberek töredékének van. Illetve nyelvtudás, mert amikor gond van (BAG, elakadás, útdíj-készülék hiba etc.), akkor érdekes módon mindig neki kell mindent megoldani. Igen, vannak olyan “fuvarszervezők” akiknek fogalma sincs semmiről, de kérlek ne általánosíts. Sofőr voltál, elkezdtél fuvart szervezni, de most mást csinálsz. Minden rossz indulat nélkül miért? Ha ennyire könnyen lehet vele pénzt keresni?
Egy komolyabb nemzetközi fuvarszervező akár 10-15 kocsinak szerzi a fuvart, különböző partnerektől. Általàban minden munkához árajánlatot készít, folyamatosan tartja a kapcsolatot. Legoptimálisabban beosztja a járműveket, folyamatosan figyeli az egész flottát, a járművezetők minden lépését. Ő felel mindenért, hogy időben a felrakón/lerakón legyen a kamion.Neki kell megoldani a problémát, ha egy kocsi késik, műszaki hibája van, esetleg sofőr/megbízó/ fel-lerakó elszúrt valamit. Sokszor egy késés több ezer EUR bírság is lehet vagy borítja az egész heti tervet. Neki egyidőben nem egy adott járműre és fuvarfeladatra szükséges koncentrálnia, AETR szabályokat betartva, hanem az egész flottáért. Hiába jár le a munkaidő, ha nem jó a rakodási szám, nincsenek a címen, műszaki hiba van, mi nem mondhatjuk, hogy bocsi, lejárt a munkaidőn, pihenőn vagyok. Nem a sofőröket nézem le, de nekik pontosan kiszámítható a munkaidejük, mivel csak AETR szerint dolgozhatnak. Ha lejàr a vezetési/munkaidő nem tud mit csinálni, PIHENŐ! Igen összességében tovább tart a napi munkaidőkeretük, mint egy átlagembernek, de ez nem minden esetben van kihasználva és a kötelező pihenőt, készenlétet is tartalmazza. És nem nem vagyunk ilyen hülyék, hogy azért vállaljuk, hogy 0-24 elérhetőek vagyunk mert van más választásunk… De aki ezt csinálja, az pontos tudja miről beszélek. Le se írtam mi mindenre kell még figyelnünk, csak pár dolgot emeltem ki. Miért is keresünk olyan sokat? Ha egy fuvarszervező egész hónapban dolgozik, vállalja hogy 0-24 elérhető, amikor itthon ünnep van, akkor kint nincs, ugyan úgy dolgozunk és nem egymagáért és egy adott fuvarfeladatért felel, hanem az egész flottáért, akkor miért is lenne normàlis, hogy kevesebbet keressen mint a gépjárművezető? Ez nem reális. Még egyszer, nem a sofőröket nézem le, hanem a fuvarszervezőket védem meg. Mert mi is a magánéletünket áldozzuk be, a szakma szeretetéért. Amikor a banki ügyintézésed, családi/baráti összejövetel közben is a telefonodat nyomkodod, akkor nem egy átlagbért érdemelsz. Elég szomorú, hogy rengetek cég itt tart, pontosan az általad megnevezett fuvarszervezők miatt. A normàlis sofőrök és a fuvarszervezők, illetve a komplett logisztikai szektor többet érdemel, mert ha majd mi nem leszünk, akkor meglehet mutatni, milyen jó “lábat lógatni, elkávézgatni, na meg csak bámulni ki az ablakon és vezetni”.
Üdv: egy fuvarszervező
Kérdésre válaszolva:
Van többféle fuvarszervező program. Belföldi, illetve nemzetközi. Ettől független meg kell ismerned az útvonalakat, mert sokszor tiltásba visznek. Az, hogy hàny km-t kell futni, függ a szerelvény típusától, a fuvarfeladattól (1 fel 1 le vagy gyűjtőzés), illetve a cég elvárásàtól. EU-ban angol és német bőven elég, akàr egyikük is. Én inkább a kocsik számát határoznàm meg, amit folyamatosan mozgatnod kell. Nagyon sokfèle munkarend létezik: 1/1, 2/1,2/2, 3/1,3/2 és stb így minden sofőröd sok esetben nem fog egyszerre dolgozni.
#6
"Sofőr voltál, elkezdtél fuvart szervezni, de most mást csinálsz. Minden rossz indulat nélkül miért? Ha ennyire könnyen lehet vele pénzt keresni?"
-Ki mondta, hogy most mást csinálok? Azt írtam, hogy csináltam már mindkét munkát, egy szóval se mondtam, hogy abba hagytam volna.
" folyamatosan figyeli az egész flottát, a járművezetők minden lépését."
-Aha, hogyne persze. Az egész flottát figyelitek 0-24-ben. Közben árajánlat, telefonálás, fordítgatás. Te is és én is nagyon jól tudjuk, hogy ez nincs így. Senki nem figyeli 0-24-ben a sofőröket, be is baszna.
"Ő felel mindenért, hogy időben a felrakón/lerakón legyen a kamion."
-Nem. Ezért a sofőr felel.
"Nem a sofőröket nézem le, de nekik pontosan kiszámítható a munkaidejük"
-A pontos kiszámítható munkaidő nem ott kezdődik, hogy a nap végén kap a sofőr egy sms-t, hogy "csináljunk egy kilencest" vagy "legyen 24-es pihi".
Ismerős, ugye?
"Ha egy fuvarszervező egész hónapban dolgozik, vállalja hogy 0-24 elérhető, amikor itthon ünnep van, akkor kint nincs, ugyan úgy dolgozunk és nem egymagáért és egy adott fuvarfeladatért felel, hanem az egész flottáért, akkor miért is lenne normàlis, hogy kevesebbet keressen mint a gépjárművezető"
-Egy sofőr ugyanezt vállalja, csak épp nem egy telefont nyomkod, hanem 40 tonnát terelget az úton+fizikai munkát végez, felel az árurögzítésért, az áru épségben való eljuttatásáért. Emellett a családját sem látja, bent lakik negyed négyzetméteren, az útszélén alszik, sokszor az alapvető emberi szükségletei sérülnek (nincs wc, nem tud lezuhanyozni). Ha szerinted ezek ellenére ugyanannyit érdemel a fuvarszervező akkor van baj, a te írásodból is látszik, hogy fingod nincs mit is csinál egy kamionos.
Kettes voltam (sofőr több éves tapasztalattal, fuvarszervező, logisztikus)
Kedves kettes válaszoló!
Elnézést, én úgy értettem már nem csinàlod. Ebben az esetben elnézésed kérem!
Nem azt írtam, hogy 0-24 figyeljük, hanem 0-24 felvesszük a telefont. Egyébként igen, ez a fuvarszervező munkája, hogy folyamatosan figyeli a gépjárműveket, hogy időben megfelelően haladnak és tájékoztatja a megbízót. ( Ez alatt értem, hogy kb 30-60 percenként ellenőrzünk minden kocsit, hogy a rakodást megkezdte, befejezte, dugóban van és egyebek, hogy ne az utolsó pillanatban kapkodjunk megoldásért.)
Ha ezt csinàlod te is, akkor nem értem miért olyan hihetetlen. Egyszerre ha van 10-15 kocsid, akkor pontosan tudod mennyi időt vesz igénybe munkát vadászni nekik, van hogy egyszerre 3 munkára adsz ajánlatot, közben hívnak, a másik megbízó variàl a következő munkáddal, közben az egyik kocsit nem szedik, de már úton kellene lennie és sorolhatnám. Igen, ez lehet egy véglet, de elèg sűrűn vannak ilyen napok. Van amikor nyugis persze, de akkor gyanús a nagy csönd…Utána mindig jön a “vihar”. Ha nálad nem így van, akkor nagyon szerencsés helyen dolgozol.
Nem azt mondtam, hogy a fuvarszervező keményebben dolgozik vagy nehezebb neki. Tény, hogy a sofőrök mivel küzdenek, miről mondanak le, ezt leírtam èn is, de te kiemeltèl egy sort!
Nemzetközi viszonylatban a napi 25.000 Ft mára már alap, a pihenő napokra is, tehát minden kint töltött napra. A fuvarszervező a tényleges munkanapjaira miért is ne kaphatna 25.000 Ft-t? Összességében nem keres havonta többet, mint amelyik sofőr 3 hetet tölt kint, de a napi bére azonos. Még egyszer leírom. Igen, keményebben dolgoznak a sofőrök, a nemzetköziek, illetve hetelős belföldesek lemondanak a családjukról, de a fuvarszervező nem egy emberért, hanem 10-20 sofőrért is felel. Ezért miért ne kereshetne annyit a munkanapjaira mint a sofőrje?
Érdekes módon nálunk màr jópár kollégának felajánlottuk,hogy megkapja ugyan azt a napi bért, amit a kocsin keres, cserébe nem fuvart kell szerveznie, csak figyelni a kocsikat, munkát, útvonalakat és egyebeket kiküldeni. Tudod hányan vállalták? Senki. Megmondták, a kocsin egy magukra és az adott munkára figyelnek, nem 10-20 másik kollégáért vállalnak felelősséget.
Azt mondod a sofőrök nem tudják kiszámítani mikor ér véget a nap. Bekezd reggel 04:00 kor vagy 13 órás vagy 15 órás munkanapja lehet. Ha meg van az adott fuvarfeladat, pontosan tudja, hogyan osztja be az idejét. Ha nincs, akkor is tudja, mi az a maximum határidő, amikor zárja a napot. Amikor a fuvarszervezőnek lejár a munkaideje 16:00 vagy 17:00 kor és éppen ràhúz 1-2 órát vagy este 20:00 kor még a gép előtt ül otthon és tervezi a következő napot, mert éppenséggel gáz van, akkor az tervezhető munkaidő? Amikor úgy mész el boltba, hogy azt sem tudod, hol voltàl, mert végig telefonàltàl az normális? Vagy amikor hétvégén 07:20-kor csörög a telefon, hogy kivett a rendőr beszélj vele. Vagy amikor 02:00-kor felhívnak, hogy elfelejtettem a tankoló-kártya kódját, kitudnád keresni? Vagy amikor a feleségedet viszed születésnapján vacsorázni és közben hívnak, hogy mindig itt vagyok a felrakón, 1 óra zár a cég és még 10 kocsi vár előttem. Vagy éppenséggel nincs meg az árú. Na akkor ez mennyire fair, hogy nálunk ezeket senki nem nézi? Lehet, hogy itthon vagyunk, csak a “telefont nyomkodjuk”, de ugyan úgy felàldozzuk a magànéletünket. Ezt a szakmát szeretni kell, ugyanúgy mint a kamionozást.
Ne haragudj, de én ezt nem fogom 2-300 ezerért csinàlni, akkor elmegyek egy másik szakmába, ahol nem idegeskedek ennyit és munkaidő után elfelejtem hol a cég.
Kedves, nyolcas!
-Így van. 0-24-ben felvesszük a telefont (ha kell!). A sofőr 0-24-ben ott rohad az autóban. Nagyon nem ugyanaz. Már ezért önmagában jár neki a magasabb fizu(hisz ő ezt az időt a munkahelyén tölti fixen).
-A mostani helyzetben egyáltalán nem nehéz munkát vadászni az autóra,főleg a mai modern fuvarbörzés rendszereken. Legalábbis minálunk rogyásig van meló, nem is tudjuk mindegyiket vállalni. Persze ez cégfüggő, kár rajta vitatkozni, de azért ezen a kijelentéseden meglepődtem kicsit.
-A leírásodból te valami orbitálisan sz*r cégnél dolgozol. Ha a munkaidőm 17-ig tart, az 17-óra és pont. Nálunk mindig van éjszakás ügyelet, ezt a sofőrök is tudják. Természetesen igen, ha kell felveszem a telefont, de ezt ne említsük egy lapon azzal, hogy a sofőr lehet éppen az út szélén rohad mert lerobbant, én otthon vagyok a meleg házban.
-Erre a "kivett a rendőr beszélj vele" dologra nem tudok mit mondani, ez a ti sofőrötöket minősíti.
És leírom megint, az amit a fuvarszervező csinál nagyon-nagyon nem egyenlő azzal a szinttel amit a sofőr csinál. Az, hogy (talán!) felhívnak szombaton és foglalkozni kell valamivel/valakivel egyáltalán nem az az áldozat a magánéletedből, mint amit egy sofőrnek kell feláldoznia. Ezért érdemel többet a sofőr.
Felhív szombaton x-y dolog miatt, tegyük fel, hogy tényleg nagy a gebasz és foglalkoznod kell vele fél napot, de otthon vagy (ott a saját ágyad, szobád, fürdőszobád, wc stb ,stb) a családod közelébe, majd utána lezártad, letetted a telefont és megy tovább minden, a sofőr pedig lehet, hogy ezután a szarakodás után még 3 hét mire hazaér. Ezért jár(na) nekik sokkal több pénz.
Kettes (és hetes) voltam.
Kedves kettes-hetes.
Nem akarok vitatkozni veled, teljesen más a nézőpontunk. Te kiemeled azokat a sofőröket, akik egész hónapban kint vannak, de mára már elterjedt a 2/1, 2/2, így a családra is jut idő, de szépen lehet keresni. Ha kicsit utána számolsz amit írtam, teljesen más összeg jön ki a fuvarszervezőnek a ledolgozott napokra, mint egy sofőrnek a kint töltött napokra.
Megkérdezhetem te mekkora flottát irányítasz és mit tartasz reális jövedelemnek egy nemzetközi fuvarszervezőnek?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!