Valaki jelentkezett már a Wizzair -hez mint légiutas kísérő?
Idén kezdtem az egyetemet, de úgy érzem nem nekem való. Mindig is nagy álmom volt, hogy stewardessként dolgozhassak. Imádom utazni, de sajnos soha nem lenne rá pénzem, hogy olyan helyekre eljuthassak, mint így. Dolgoznék és utaznék is egyszerre.
Aki jelentkezett már így a Wizzair-hez tudna mesélni nekem hogy milyen? Megéri?
Mi kell ahhoz hogy jelentkezhessek?
Egyébként van érettségim, angolból nyelvvizsgám, meg egy nagyon alap szinten tudok németül is. Sajnos munkatapasztalatom nem nagyon van, de szeretem a kihívásokat.
Aki volt már és be került, hogy zajlik a betanítási idő? Milyen szempontoknak kel megfelelni? Nagyon nagy baj ha nem Budapesten élek?
20/L
Október első fele van, nehogy már 5-6 hét után dobd be a törölközőt. Hacsak nem a világ legnagyobb büfészakán tanulsz, bármilyen egyetemi diplomával jobban jársz hosszú távon, mint egy repülő dobozban kvázi pincérkedéssel.
Vannak távolabbi ismerőseim, akik sztyuvik, de csak társaságban emlegettek pár dolgot (hogy mekkora idióták tudnak lenni az utasok). Ami nekem nagyrészt kívülállóként látszik az, hogy kell a nagy stressztűrés és a teljes flexibilitás, mert a nap 24 órájából 20-ban biztosan fogsz eltérő napokon dolgozni, és nulla rendszert lehet fenntartani az életedben emiatt.
"Nagyon nagy baj ha nem Budapesten élek?"
Dehogy baj, a légitársaságokat abszolúte nem érdekli, hogy te a saját idődből napi 1 vagy 6 órát szánsz munkába járásra.
Egészségügyi szakra járok, de nagyon nem megy. Valahogy azt érzem hogy nem nekem való. Még azért megvárom a vizsgaidőszakot. Nem akarom ilyen hamar feladni csak teljesen el vagyok keseredve, mert akár mennyit tanulok, semmi nem sikerül.
Ez igazából mindig is a B opció volt számomra, de nagyon nagy álmom válna valóra vele.
"de sajnos soha nem lenne rá pénzem, hogy olyan helyekre eljuthassak, mint így. Dolgoznék és utaznék is egyszerre."
hát ha neked az eljutás, hogy a telefonod feljelentkezik 3 percre a külföldi hálózatra, akkor akár jó is lehet
De a bázis kozeleben célszerű látnod maximum egy órán belül be kell tudnod érni a repülőtérre igy a budai kerületek is a határon vannak. Persze autóval onnan is be lehet érni egy órán belül, de vidék kizárt ha csak nem Vecsésen laksz. Sokan azêrt is laknak a repülőtér kornyeken. Van amikor ügyeletes vagy és riaszthatnak egy órán belul.
Van a toborzások, elmehetsz oda. Van nehany feltétel mint a magasság 165 felett kell lenni de azért a 170 centi ennél is jobb. Nyelveket kell beszélni főleg angol, úszni kell tudni, előnyös ha nem vagy 90 kiló hanem csinos a külsőd, feltünő helyen tetoválás kizáró ok.
A penz se nagyon sok kb. 250-300.000 kezdőnek míg vezető utaskisero 400.000 keres meg nettóban. De ehhez évek kellenek. Van néhány legikutaskisero instagram ok meg szoktak osztani részleteket mint Gresa Szonja. Nem egy olyan nagy durr az egêsz, valóságban mindig a gepen vagy maximum repülőterek környéket látod meg az ablakból a tengert és kaphatsz kedvezményes jegyeket. Mindig ápoltnak, csinosnak, kedvesnek kell lenni a sokszor nem egy gentleman utasokkal. Van aki éjféli járaton próbálkozott be a legiutaskiseronel, gondolhatod hogy az utolsó járatain aznap éjjel mennyi kedve volt egy hülye pasi próbálkozásához mikozbe nem küldheti el a francba mert kirúgják.
Amit te írsz az a Malév idejében lehetett reális. Egy ismerősöm mesélte aki a Malévnél volt egészen évtizedeken át a 2012-es széthullásig, hogy ő bejárta Ázsiát, Kínát, volt az akkor még virágzó Damaszkuszban/Szíria, New Yorkban több alkalommal. Mivel a járatok nem azonnal fordultak hanem volt egyfajta tranzit idő és addig meg lehetett nezni a varost. Meg elérhetőek voltak a kedvezményes repülőjegyek is tengerentúlra is, hiszen volt közvetlen amerikai és ázsiai járata is a Malévnak. Akkoriban nem minden panelproli repült az utazóközönség is válogatottabb volt.
Ma mindezt a Lufthansa, Air France, Emirates légitársaság tudja megadni. Lufthansa a Eurowingstől vesz át utaskiseroket igy ez felejtos, Emirates talán ahova be lehet kerülni de ott Dubai a bázisod. Vannak ennek a munkának árnyoldalai pl. az Emirátusokban semmien biztositasod, nyugdíjjárulékod nincs olyan mintha feketén dolgoznál Magyarorszgaon és zsebbe kapnád a fizetést mivel olyan az Emirátusokban a biztosítási rendszer.
Igazából én szemeztem az Emiratessel is, de ha jól tudom oda 21 a korhatár szóval 1 évet még biztos kéne várnom.
Őszintén, engem nem zavarna hogy Dubai a bázis, mert semmi nem köt ide.
A Wizzairnél nincs layover, max annyi világot fogsz látni, hogy ha Romániában leszakad a hó, akkor ott alszol a román mucsaröcsögén maximum 8 órát, majd jöhetsz vissza kocsival 15 órán keresztül.
Üdv, egy volt Wizzaires.
Ja és a pénz kevesebb, mint egy gozsdus felszolgálónak, de cserébe kelhetsz hajnali 3-kor, tök megéri...
Nem éri meg, főleg Covid idején. Lesz egy újabb hullám, és megint lezárások lesznek. Lásd Románia.
Nem fogsz nagy világot látni, mivel ezek gyorsfordulós gépek, alig fél órát fogsz lenni egy egy repülőtéren utána mész haza. Meg a másik valószínű nem Budapest lesz az otthonod, hanem Lengyelország, Románia, Szerbia stb..
A fizetés meg olyan pilótáknál svájci kifizetésű, nem megyek bele, de a lényeg nyugdíj utánad nem lesz fizetve. Meg a másik ,az ilyen olcsó légitársaságoknál nem a legelitebb emberek utaznak. Hát én nem ajánlom nagyon undorítóan bánnak a személyzettel.
Az Emirateshez be tudj kerülni, meg más cégnél lévő tapasztalat szükséges.
Hát ha te valamit másfél hónap után feladsz, akkor a stewardesskedés nem neked való. Oda sokkal kitartóbb emberek kellenek, pláne egy Emirateshez. Baromi szigorú már a felvételi is, de ha bent vagy, még komolyabb a képzés. Náluk a biztonsági részen túl a felszolgálás, catering is fontos, nem száraz szendvicseket árulsz pénzért, hanem elit utasoknak szervírozol ételt, szóval simán tudnod kell pl italt ajánlani hozzájuk, ha kérdezik. Smink, hajviselet is külön téma, be is tartatják. És mindent tudnod kell, ha nem tanulsz, kiraknak. Nem több heted, hónapod van mellesleg megtanulni, hanem sokszor 1-2 napod.
Utána elkezdesz dolgozni. El kell viselned minden egyes utast, a lekezelő bunkót, a perverzet, a nagyon butát is. Bírnod kell fizikailag a 13-14 órás utakat is, ahol egy kis lyukban pihensz, le tudsz feküdni és ennyi. Bírnod kell a jetlaget és azt is, hogy mindig más időpontban dolgozol.
Volt kolléganő amúgy most kezdett a Wizznél. A tréning neki is kemény volt, meg kellett tanulni minden biztonsági eszköz kezelését, elsősegély (nem ilyen jogsihoz kell típus, hanem szigorú), mentési gyakorlat földön és vízen egyaránt stb, ezen felül meg persze konfliktuskezelés, külső megjelenés. Külföldi bázist kapott, azt hiszem, valamelyik dél-olaszt, ahol szállodában lakik a csapattal együtt. Onnan kell dolgozni járni, oda tér vissza mindig. Szabadnapokon lehet persze programozni, várost nézni, de Olaszországban azért elég nagy távol vannak, 2-3 szabadnap elég karcsú pl egy Rómára, Milánóra, Nápolyra stb na meg pihenni is kell. A környéket fel lehet fedezni, de ez azért 1-2 év alatt, amit ott töltesz, unalmas lesz. Át lehet persze jelentkezni másik bázisra, de nem garantálják, hogy oda tesznek, sőt. Nyilván egy Róma, Párizs, London na meg Budapest is sokkal népszerűbb, többen akarnak odakerülni, mint Bukarestbe, Marosvásárhelyre, Harkovba vagy Szófiába, pedig ember oda is kell.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!