Bevezették, hogy (munkaidőn kívül) időnként ügyeletet kell adni, és ha hívnak, 5-15 percen belül el kell kezdeni kezelni a problémát. Munkaszerződés módosítás, neadjisten kompenzáció szóba sem került. Mi ennek a munkajogi szabályozása?
Ütemterv szerint mindenkinek napi pár órát (kora reggel v. éjjel v egész hétvégén) ügyelni kell, és ha jön a telefon, 5-15 percen belül telefonon v. számítógépen el kell kezdeni kezelni a problémát (jellemzően beszállítónál ülő hasonló szerencsétlen cseszegetése órákon át).
A kérdésem, hogy az ilyen ügyeletet bele kell(ett volna)-e írni a munkaszerződésbe (abban továbbra is 9-18 van) és van-e valami törvényi limit a heti/havi óraszámra (a napi 8 óra fölött)
Ügyelet után ügyeleti díj jár. ha ezt nem szabályozták a munkaszerződésben/munkaköri leírásban, akkor te nem tudod miként kell végrehajtani.
Tehát, ha jön a telefon, lehet hogy a te készüléked pont le van merülve, vagy kirándulsz az erdőben és nincs térerő... ;)
Ezt nem tudják számon kérni rajtad.
Jó, hát ezt te is tudod, hogy nem így megy. Szóban elmondták, és ha az ember nagyon összeakaszkodik a helyi főnökökkel, könnyen belecsúszhat a következő leépítésbe (nyilván nem az ügyelettel fogják indokolni).
Visszautasítani nem lehet (felmondani meg majd ráérek ha nagyon elviselhetetlen lesz - egyelőre most kezdték), azt szeretném elérni, hogy legalább fizessék ki - ehhez szeretném tudni a pontos jogi hátteret.
Ahogy a 3-as írja. Ügyeleti/készenléti díjat kell fizetni és ha aktívnak kell lenned, akkor túlóra. Benne kell lennie a szerződésben.
Megvan, hogy egy hónapban maximum mennyi készenlétet vállalhat egy ember, azon túl már nem legális a foglalkoztatás... persze mindent tisztára lehet mosni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!