Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » A hajós szakmában hogyhogy...

A hajós szakmában hogyhogy megmaradt ez a régi ódivatú hierarchikus rendszer?

Figyelt kérdés

Gondolok itt arra, hogy még mindig el kell menni padlót és vécét súrolni, hogy majd évekkel később valaki jelentkezhessen hajóvezetői tanfolyamra.

Mi szükség van erre? Ez kb olyan, mint anno a gépkezelőknél a felsőkenő-alsőkenő. Szerintem ezzel rengeteg embert elveszít ez a szakma. Például én is nagyon szívesen lennék hajóskapitány, de nem akarok az életemből éveket kidobni matrózként ráadásul igazándiból gombokért. Persze nem arra gondolok, hogy valaki egyből kapitány legyen egy óceánjárón, de ha már a nulláról képeznek pl. pilótákat, kamionsofőröket és hatalmas akár 100 tonnás gépek kezelőit akkor erre miért van még mindig szükség? Ez kb olyan mintha a pilótáknak kéne stewardess tapasztalat vagy a kamionosoknak a jogosítvány elött 2 évig kocsikísérőként kellene dolgozni.



2020. dec. 12. 14:56
1 2
 11/18 A kérdező kommentje:

A wc súrolást természetesen képletesen értettem. Engem az dühít fel, hogy nem tudok célirányosan az álmaim felé "törni", mint mondjuk a fent említett és még kismillió szakmában. Mint mondtam ez kb. olyan minthogyha egy kamionsofőrnek 18-21 hónapig kocsikisérőnek kellene lenni. Az hogy megtanul lapátolni, pakolni nem azt jelenti, hogy majd így biztosan jó sofőr lesz. Én is hiába megyek el rádiósnak vagy csak simán "wc-t pucolni" nem tesz hozzá semmit az esetleges későbbi szakmámhoz.


18-21 hónap (majdnem 2 év) az életemből a semmire, olyan dolgokat tanulok ami engem nem érdekel, olyan munkát végzek ami számomra nem élvezetes/érdekes + a fizetés elég gyenge azért cserébe, hogy a család csak hírből ismer. És akkor talán(!) lehetne belőlem kapitány, aztán persze lehet kiderül majd az alkalmasságin, hogy mondjuk x-y dolog miatt alkalmatlan vagyok vagy akármi hasonló.

Amúgy én már erről az álmomról lemondtam, csak gondoltam kiírom ezt hátha elindul erről egy beszélgetés.

2020. dec. 14. 00:56
 12/18 anonim ***** válasza:
56%

Hat ha neked az almodhoz tul sok az, hogy kb 2 evig tanulj ra, akkor tenyleg felesleges is rola beszelni.

Egy egyetem mennyi ido is? 3,5 vagy 5 ev. Es aztan meg, hogy a szakmadban legyel is valaki? Meg 5-10.

Egy lakas osszeszedesehez menniy ido kell? 10-30 ev? Gyerek felnevelese? Ugy 20 ev.


Szoval ha a nagy almodtol eltantorit ket ev tanulas/munka, akkor maradnak az olyan munkak, mint a kamionozas vagy a gyari munka. :/

2020. dec. 14. 01:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 anonim ***** válasza:
86%

De akkor hogy akarsz kapitány lenni ha nem tudod kinek mi a feladata ?


Szerencse hogy megvan ez a rendszer


Nekem csak kis hobby vitorlásom van, ha megyünk barátokkal csak 6-7 ember életéért felelek. Mindent, mindent tudok arról a kis vacakrol. Ha ilyen hajón lennék kapitány elvárnam magamtol hogy minden részéhez valamilyen szinten értsek, tudjam mi miért van, mivel a kapitány itt összehangolja a munkákat nem kormánykerék tekerés a feladata. Ennek sokkal több, sokkal.

2020. dec. 14. 06:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 A kérdező kommentje:

#12

A gyereknevelés és a ház vásárlás az teljesen más téma. Nem lehet összehasonlítani.


“Egytem, fősuli 3,5-5 év”

Igen, így van. És ez idő alatt a választott szakmádat tanulod. Nem egy számodra érdektelen dolgot, ami majd egy számodra érdektelen szakmához vezet.


“Hogy a szakmádban legyél valaki 5-10 év”

Itt is ugyanez. Ez idő alatt is a választott szakmáddal foglalkozol.


Ha 2 évig kellene tanulni, hogy (mondjuk mint a pilótáknál) bekerüljek úgymond másodpilótának akkor semmi gond nem lenne ezzel. Nekem azzal van a gond, hogy ez alatt a 2 év alatt a választott szakmám közelébe se kerülök. De ezt írtam le legutóbb is. Mégegyszer nem fogom.

2020. dec. 14. 07:56
 15/18 A kérdező kommentje:

"De akkor hogy akarsz kapitány lenni ha nem tudod kinek mi a feladata ?"


Eltudom képzelni mekkora mérhetetlen idiótázás, felháborodás lenne, ha mondjuk a MÁV bejelentené, hogy csak úgy lehet valaki mozdonyvezető, ha elötte 2 évig kaller vagy vasúti pályamunkás volt. Mert hát "lássa át az egész rendszert". Vagy esetleg a pilótáknak kellene a földi kiszolgáló személyzetnél poggyászt pakolni, esetleg légiirányítónak lenni vagy légiutaskísérőnek.

Ezek a szakmák sem léteznek egymás nélkül, mégis különböző emberek összehangolt munkájával működik a rendszer.

2020. dec. 14. 09:31
 16/18 anonim ***** válasza:
57%
Egy hajón több beosztottért felelsz, mint egy repülőn vagy egy vonaton, nem érted? Pont így van jól, pont ez a helyes rátanulás. Igazából még ez is gyorstalpaló. Mindemellett tökéletes filter gyengék ellen, mert végig is kell azt vinni. Neked itt a vége, szia!
2020. dec. 14. 10:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 anonim válasza:
22%

Szerintem is felesleges.

Elég lenne minden kevésbé releváns feladatot bonyolultságtól függően 1-2 hétig csinálni.

2021. márc. 10. 08:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 anonim ***** válasza:
Úgy, hogy ez a normális. Egy szakács se egyből lesz vezető séf.
júl. 18. 17:37
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!