A hajós szakmában hogyhogy megmaradt ez a régi ódivatú hierarchikus rendszer?
Gondolok itt arra, hogy még mindig el kell menni padlót és vécét súrolni, hogy majd évekkel később valaki jelentkezhessen hajóvezetői tanfolyamra.
Mi szükség van erre? Ez kb olyan, mint anno a gépkezelőknél a felsőkenő-alsőkenő. Szerintem ezzel rengeteg embert elveszít ez a szakma. Például én is nagyon szívesen lennék hajóskapitány, de nem akarok az életemből éveket kidobni matrózként ráadásul igazándiból gombokért. Persze nem arra gondolok, hogy valaki egyből kapitány legyen egy óceánjárón, de ha már a nulláról képeznek pl. pilótákat, kamionsofőröket és hatalmas akár 100 tonnás gépek kezelőit akkor erre miért van még mindig szükség? Ez kb olyan mintha a pilótáknak kéne stewardess tapasztalat vagy a kamionosoknak a jogosítvány elött 2 évig kocsikísérőként kellene dolgozni.
Piltokat is eveket, repult orak szazait kell masodkapitanykent, kvazi “asszisztenskent” eltolteni, mielott o maguk lehetnenek kapitanyok.
Amugy hajovezetoi tanfolyamra nem kell elokepzettseg, siman mehet barmilyen maganember akar holnaptol.
#2
Gondolom a horvátoknál bereklámozott tanfolyamokra gondolsz. Yacht/vitorláshajók és társai, párnapos tanfolyam mind.
Én nem azokról beszélek, hanem a hivatásos képzésekre. Azokra a kapitányokra akik a Dunán,Rajnán vagy akár a tengereken dolgoznak mondjuk pl konténerszállító hajón.
Lásd: [link]
Ott működik ez a rendszer.
#4
Nagyobb hülyeséget nem is mondhattál volna.
(Kettes vagyok.)
Ah, szoval nagyhajosra gondolsz, igy kicsit mas.
A pilotasat leirtam, tobb ev, tobb 100 ora masodkapitanyi repules, mire valaki kapitany lehet. (Plusz geptipus-vizsgak, kezdve alulrol.)
Kamionos, nehezgepkezelot teljesen hulyeseg idehozni, relative kos gepekrol beszelunk, de ami meg fontosabb, egyszemelyes gepekrol, egy pozicioban egy ember vezeti.
(Meg repulot is “csak” 2-3 ember vezeti.)
Ehhez kepest egy nagyhajot mondjuk 4-15 kulonfele pozicioban levo 5-50 ember. (A Dunai kisgozosoktol a nagy oceanjarokig, es csak a hajozasi szemelyzetet szamolva.)
#7
És akkor ennek az a megoldása, hogy csak akkor lehet kapitány, ha 2 évet kidob az életéből wc súrolásra? Értem amit mondasz, van is benne valami, de ez szerintem akkor is egy nagyon káros hatást gyakorol a szakmára, mert lassan elfogynak az emberek.
Kerdezo, en nem latom azt a ket eves wc-surolast.
Es egeszen konkretan az van odairva, hogy “legalább matróz szolgálatban x havi fedélzeti gyakorlat”, azaz annal magasabb is lehet, azaz barmilyen ertelmesebb szolgalat is, kormanyos, radios, stb.
Ha van van szak- vagy felsoktatbeli kepesitesed, akkor mar csak 18-21 honap.
Azert az ne legyen mar tulzas, hogy egy nagyhajonal kelljen masfel evet eltolteni barmilyen fokozatban egy hajon, mielott kapitannya neveznek ki....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!