Mit csinál pontosan egy csoportvezető és egy osztályvezető? (IT-s cég)
Egy osztályon több ember dolgozik (legyen a példa kedvéért 20 fő). Ezt vezeti egy osztályvezető, aki általában stratégiákban gondolkodik, nem a napi feladatokkal törődik.
Egy osztályon belül van 4 db 5 fős csoport. Minden csoportoben van egy csoportvezető és 4 beosztott. Általában (de nem mindenhol) a csoportvezető részben a csoportban a munkabeoszátsért felel de ő maga is részt vesz az operatív teendőkben a munkaideje egy részében, a másik részben pedig az osztályvezetővel egyeztet a prioritásokról és az akutális feladatokról.
Tehát amíg egy osztályvezető egy magasabb beosztás és általában a stratégiával foglalkozik addig a csoportvezető egy közvetlen vezető aki főként az operatív teendőkkel és az emberekkel foglalkozik.
Apró komment:
A "csoportvezető" és "osztályvezető" kifejezéseket ilyen posztkommunista magyar cégeknél szokták alkalmazni, multiknál teljesen kihalt ez a fajta megnevezés. Ott a sokkal trendibb "teamlead" ( = csoportvezető ) és department lead / manager ( Osztályvezető ) kifejezések dívnak...
És nem ugyanazt jelenti a kettő? Csak az egyik angolul a másik magyarul...
Imádom amikor nálunk is úgy akar "okosnak" és "menőnek" látszani a sok léhűtő, hogy angol szavakkal dobálózik.
Ilyen esetben semmi értelme, amikor van konkrét, jól megfogható magyar jelentése is az adott fogalmaknak.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!