Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » Hogyan lehet valakiből óceánjá...

Facebook45 kérdése:

Hogyan lehet valakiből óceánjáró cargo hajóskapitány?

Figyelt kérdés

Arra gondolok aki konténereket szállít hosszú utakon(30-60napokon keresztül)

Milyen egy ilyen kapitánynak a beosztása? Mennyit lehet otthon mondjuk egy hónap tengeren töltött idő után? Mennyi a fizetése átlagosan? Külföldi cégeknél (olasz, spanyol, amerika, kína). Amikor a tengeren van kap a hajón egy szobát és ellátást is?



2020. nov. 22. 12:24
 1/3 anonim ***** válasza:
56%
sehogy, itthon 2 év matrózkodás utána kapsz C kategóriás kapitányit utána 2 év B és A. Vagy horvátországba megbundázott oklevelet veszel zsebből de akkor ne vezess mert megölsz minket
2020. nov. 22. 13:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

1: megkérdezi Gyakorin

2: ???

3: széles mosollyal az arcán vezeti a böhöm nagy hajót az új sapkájában

2020. nov. 23. 13:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 A kérdező kommentje:

Akit érdekelne közben nagyjából kiderítettem. Persze nem tökéletes és nem is merem állítani hogy 100%os információ. SENKI NE VEGYE KÉSZPÉNZNEK! Tehát 2 út van, az egyik a folyami hajóvezető, amely talán járhatóbb út. Itt egy matrózképzést kell elvégezni(amely kb 40 óra összesen tehát nem sok), majd 2 évet egy 20 méternél hosszabb vagy 12 főnél több személyt szállító hajón kell dolgozni mint matróz. Ez után lehet "C" hajóvezetői vizsgát tenni, amely 60 méternél rövidebb hajón ad lehetőséget dolgozni. Itt a "C" vizsgán kívül vonalvizsgát kell tenni, hogy vezethessünk azon a szakaszon. Elkezdünk dolgozni kormányos matrózként, itt teljesítenünk kell 16 utat a vonalon (8 hegymenetit(árral szembenit) és 8 völgymenetet(árral megegyező irányút), majd onnantól hivatalosan hajóvezető vagy, tehát egyedül is vezethetsz már felügyelet nélkül. Ez után újabb 2 év szükséges a fedélzeten, ezúttal már "C" hajóvezetőként, majd lehet "B" vagy "A" vizsgát tenni. A kettő között elvileg a különbség az hogy "A"-val lehet menni tengerre is egy bizonyos távolságig(itt külön kell ehhez egy jogosítás), míg B-vel nem. Ezekkel már nagyobb méretű hajókat lehet vezetni. Kb a folyami így néz ki. Természetesen vonalvizsga minden szakaszra külön kell, mert ha nincs ott maximum matróz pozíciót tölthetünk be.


A tengeren való hajózáshoz azt az információt kaptam, hogy Hajós Akadémiát kell végezni, amely jelenleg csak külföldön van (Németben,Máltán,Horvátországban is van, meg még sok helyen) Ennek nem jártam utána de ha jól tudom 4 év, állami és fizetős opció is van. Ezt ha elvégzed fedélzeti gyakornoki posztot tölthetsz be (kadét vagy), így 1 évet kell dolgozz (úgymond behajózz). Ezután vizsga van majd 3. tiszt leszel. Innen lehet fokozatosan előre lépni 2. majd 1. tisztnek. Az első tiszt után következik a master, amely a legvége ha jól tudom (ezt neveztem én is hajóskapitánynak). Természetesen a fokozatok között évek telnek el, a szükséges tapasztalatok gyűjtésén kívül itt is vizsgák vannak ha előre akarsz lépni.


Amit a fizetésekről megtudtam, folyami hajón "A" minősítéssel hajóvezetőként úgy kb 1800-2000 eur külföldön, a beosztásokról ilyeneket hallottam hogy 2 hét munka 2 hét otthon, 3/3, 4/3, 4/4 stb. tehát szabadidőt illeti nem olyan rossz sztem. Kormányosmatróz kb olyan 1500, matróz meg 1300-1400 kb, de ezekbe nem vagyok biztos.


Ami a tengeri hajókat illeti fedélzeti gyakornokként olyan 400-1000 dollár, 3.tiszt 3-4 ezer dollár, 2. tiszt 4-5 ezer dollár, 1. tiszt kb 8-10 ezer dollár, masterként meg kb 10-16 ezer dollár havonta nettóban. Itt viszont már jóval hosszabb távok vannak. Hallottam egy ilyet hogy 6 hónapig úton vannak majd 3 hónapig otthon. Azt írták masterként viszont már jellemzően 3 hónap munka 3 hónap otthon tartózkodás van. Odáig viszont az akadémia után legalább 10 év vezet.

Az információk innen onnan lettek összeollózva, nem ígérem hogy minden így van ahogy mondom, szívesen várom a hozzászólásokat amelyek alátámasztják vagy cáfolják ezeket az információkat.

2020. nov. 26. 18:10

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!