Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » Vegyésztechnikus OKJ-vel jól...

Vegyésztechnikus OKJ-vel jól lehet érvényesülni? Részletesen lentebb.

Figyelt kérdés

Jelenleg II. éves biológia szakos hallgató vagyok (22).

Kb kiskamasz korom óta természettudományokkal, de leginkább egyed alatti biológiával akartam foglalkozni.

El is mentem biológia BSc-re és kezdetben az MSc-t is magától értetődőnek vettem, hogy azt is minimum megkezdem.


De mostanra kiégtem.

Egyszerűen tömören: ez egy gagyi szak.


Semmi gyakorlati ismeretre nem teszünk szert, semmilyen szinten nem látunk bele egy labor működésébe, és szánalmas/röhelyes bifláztatás megy...

Holnap azért fogom elbukni az egyik tárgyat, mert 120 növénynévből "csak" 70-et tanultam meg eddig latinul (+család latinul).

És márciusban jöhet a következő adag (ott "csak" 90 növény). Tavalyi félévben ugyanez...

És jövő félévben full ugyanez lesz, csak már állatokkal.

De van most egy másik "drága" tárgy is (humánbiológia) ahol az emberi test összes csontját, izületét, csontfelszínét biflázzuk latinul...

Jóóó kis biflázás. 6. Osztályos versmagolás ugrik be erről (természetesen egy hónap múlva már senki se menne át ugyanazon a felmondáson).


Nekem ebből elegem van, nem ezért jöttem, nem erre akarom elb###ni a legjobb éveimet, és soha nem is akartam ilyesmikkel foglalkozni. Ezeken túl egész konkrétan nulla piaci értéke van ennek a "tudásnak".

Talán ha 7 tárgyam van a kb 25 kötelezőből a képzés alatt, amire azt mondom hogy ez hasznos, és nem laxikális bullshit.


A vegyésztechnikus OKJ-t néztem ki magamnak.

Gyakorlatias, célirányos, és senki nem elméleti szakember képzést vár onnan.

Mit gondoltok?


Nekem az a tervem, hogy ha azt elvégezném, akkor utána mehetnék valami céghez labor asszisztensnek. Aztán ha ott elég tapasztalatot szereztem, akkor esetleg haladhatok feljebb is.

Nem akarok akadémiai díszdoktor lenni, de kutatni szeretnék idővel.

Lehetséges?


Köszi



2020. febr. 26. 12:34
1 2 3
 1/26 anonim válasza:
Arra gondoltál már, hogy esetleg más egyetemen tanulj biológiát?
2020. febr. 26. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/26 A kérdező kommentje:

Megélhetés akadályoz leginkább.


Felesleges titkolóznom, konkrétan Szegeden vagyok bioszon.


Állítólag (felvételzésem előtt is ezt hallgattam mindenhol) itt a legjobb, de minimum a második legjobb a képzés.


Na hogy ez mit jelent azt soha nem értettem, meg eleve az összehasonlítás alapja az lenne, ha valaki járt volna minimum Szegeden, Eltén, és Debrecenben is bioszra. Ilyen ember nyilván nincs.

Szóval miért lenne "jobb" a képzés azt nem tudom.


A lényeg hogy nem tudnék átmenni máshova.


És szerintem se Debrecenben se ELTÉn nem lenne jobb ez.

Van eltés bioszos ismerős, beszámolója szerint ott is bőven van bifla. Annyi hogy cserébe gyakorlatiasabb is a képzésük.

2020. febr. 26. 12:54
 3/26 anonim ***** válasza:

Annyira sajnálom. 12.-es koromban én is bioszra készültem, érdekesnek tartottam, de sajnos idővek rákellett jönnöm, hogy ezzel se munkát sem pedig szakmai megbecsülést nem osztanak, és hogy a befektett munka nagyon nem korrelálható azzal amit az ember egy ilyen diplomával végezni tud. Röviden, végül aztán a gytk-n kötöttem ki, és nagyon szeretem, bár erről a szakról kevésbé egyenes út a life-science kutatások világába, mint egy biosz szakról, de egyenlőre még van időm eldönteni, èn is 22 vagyok és 4.éves.

Azt irod nem akarsz egyetemi diszdoktor lenni, de kutatni akarsz. Nos, ez a kettő egymás nélkül nem megy. Ahhoz, hogy kutathass pénzre van szükséged, amire pályáznod kell, és bizony ehhez tanszék vezető prof.nak kell lenned. A labor-asszisztens képzés nagyon értelmes ötlet, viszont arra ne számíts, hogy ezzel olyan szintre juthatsz el, ahová egy prof. A cikkekben persze sokszor megemlítik az asszisztensek nevét, de általában nagy anonimításban maradnak amikor a siker learatásáról van szó. Ha minden vágyad a tudományos kutatás, akkor ez egy jó lehetőség arra, hogy részt vegyél benne. Ez csak tőled függ, hogy felbírod-e majd ezt dolgozni, hogy bár kidolgozod a "beled" az eredményekért, elismerés már nem lesz, se fancy konferenciák, ahol prezentálsz... A biosz szak helyett viszont még mindig egy valid-alternatívának tűnik. Amit másik alternatívként ajánlanék, mert sokkal jobb a biosznál az a kémia bsc, lehetőleg az ELTE-n, bár igazából a hely az mindegy. Esetleg orvos-képalkotó diagnosztikus szak, itt kifejezetten orvosi laborosokat képeznek.

2020. febr. 26. 16:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/26 A kérdező kommentje:

Nagyon köszi a részletes választ, ezt olvasni is jó volt :)


Az a helyzet hogy a matek nem az erősségem.

Magántanárral (és ezáltal rendesen a zsebembe nyúlva) 3 hónap alatt felküzdöttem magamat a "Matematika alapjai" c. tárgyból odáig, hogy tudtam határozott és határozatlan integrált számolni, de baromira nem értettem hogy hogyan és mit miért csinálok.

Ez a tipikus begyakorolt, mechanikus feladatmegoldás szint volt. Nem értettem mit miért, nem értettem mire jó az hogy a d után írok egy kis x-et, nem érttem hogy az e^x az most mi az istennyila, de csináltam, mert a rahedli típusfeladatból azt szűrtem le, hogy vannak "rutin" műveletek, és azt pontról pontra kell csinálni.

Kb versmagolás módjára tanultam integrálni. Aztán rá 4-5 héttel már csak néztem a füzetemre hogy "tejóég...én ebből írtam 4 hete 56%-ot?".


A lényeg: Pont emiatt a matek iránti közönyöm-enyhe undorom miatt nem mentem kémiára.

Úgy voltam vele, hogy a kémia az egy biológusnak csak az eszköze a kutatáshoz.

Mint ahogy az ácsnak se kell értenie egy fúrógép működési elvét, csak jól kell tudnia használnia, úgy én is így álltam hozzá.

Most kicsit foggyosnak tűnhetek a leírtak alapján, de nem vagyok az, simán csak nem különösebben érdekelt, és nem szeretek hosszasan papíron számolgatni keverési egyenleteket. Ráadásul ha totál gyakorlatiatlan módon van feltéve a kérdés (pl sűrűségből kéne visszaszámolnunk valamit. Értem én hogy itt a számolás logikáját kell tudni használni, de ilyesmivel semmilyen körülmények közt nem találkozunk. Fordítva már inkább, hogy megadott anyagok feloldásából kell kiszámolni a keletkezett cucc sűrűségét).


Szóval mégegyszer leírom, a matek nem a kedvencem.

Kémián meg gondolom már ilyen csodásságok is bejönnének, mint calculus, esetleg több félévnyi calculus.

Ahhoz meg végképp nincs kedvem.

2020. febr. 26. 17:46
 5/26 A kérdező kommentje:

"Ha minden vágyad a tudományos kutatás, akkor ez egy jó lehetőség arra, hogy részt vegyél benne. Ez csak tőled függ, hogy felbírod-e majd ezt dolgozni, hogy bár kidolgozod a "beled" az eredményekért, elismerés már nem lesz, se fancy konferenciák, ahol prezentálsz"


A Nobel medált meghagyom másnak, nekem annyi elvárásom van, hogy kapjak havonta legalább 160 000-et a munkámért, és ne kelljen nyócosztályos szalagmunkások mellett izzadnom a raklapokkal.


Nekem a tudomány szeretete a hajtóerő. Bőven elég ha valahol a margóra fel vagyok írva hogy "ja, és .... végezte a 3000 mérés negyedét".

Nyugis, tiszta, és végeredményében hasznos munkát végeznék. Tetszene. És örülnék így is hogy okos emberekkel vagyok körülvéve, akiknél arányaiban több az emberileg is normális személy.


A Dr. X Y majd megmondja hogy a vizsgált mintákban a metilációs minta miért olyan amilyen. Én tökjól érezném magamat attól is hogy a doktor Úr számára szükséges rutin méréseket elvégezhetem, előkészíthetem a szükséges felszereléseket, és rendben tarthatok egy labort.

2020. febr. 26. 17:52
 6/26 anonim ***** válasza:
25%
Neked nem váló a biosz szak, ha egy szimpla fasciculust nem tudsz megtanulni. Nem a szak a gagyi, hanem te nem vagy hozzá elég jó. Ezek csak alapozó tárgyak, minek akarsz gyakorlatot, mikor még az alapok sincsenek meg. Egyébként lesznek, főleg msc-n, mivel ez lényege a bolognai rendszernek. Nem vagy kutatónak való, ennyi. Felesleges erőltetned, az ilyenek miatt szokott Bagi kiakadni, csak pocsékolják mások idejét
2020. febr. 26. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/26 A kérdező kommentje:

Aha...

Na mesélj kolega/kolegina, mi haszna van annak hogy bebiflázol 2 félév alatt uszkve 300 növénynevet 4 fasci által?

Mitől leszel ettől több? Mivel járul hozzá a szakértelmedhez? Mi az, amit hozzá tesz a szaktudásodhoz?


Ha történetesen nem ökológus leszel, vagy nem egyéb szuprás, akkor miért is kell ez?


Random magyar falvakat is magolhatnánk ilyen alapon irányítószámmal együtt. Ugyanennyi értelme van.


Közben meg a tudomány top trending területei elhúznak mellettünk, mert mi itt aszőke Tisza mentén a 18. századi botanikusok módjára növénykéket memorizálunk százasával...


De mondom, nyitott vagyok arra hogy meggyőzz, miért is égtelen nagy királyság 300 növénynevet tudni latinul család névvel, és erre időt áldozni amit mondjuk genetika, vagy molbi tanulásra is lehetne fordítani.


Győzz meg! Tudod, ahogy a kutatók csinálnák!

2020. febr. 26. 20:41
 8/26 A kérdező kommentje:

De te nyilván még mindig emlékszel első félévből a tök random ilyen-olyan saspáfrányra latinul, és hogy melyik családba tartozik :D


Bagi bácsinak meg elismerem, eszetlen mennyiségű adat van a fejében. Már csak meg kéne találnia a módját hogy ezt szisztéma szerint képes legyen átadni, szelektálni mi fontos-mi nem, és egy ésszerűen felépített módon előadni.


Mert az, hogy -iaceae, -ideae végű taxonokat sorol ömlesztve 180 percen át, és semmi utalást nem tesz hogy egyik fontosabb lenne-e mint a másik, na az nem oké.


Akkor már vállalná fel hogy "Ja, ez csak egy szórótárgy, arra való hogy a kezdeti 150 főből 50-et csináljunk".


Csak ezzel motivált embereket is kiszórnak...

2020. febr. 26. 20:47
 9/26 A kérdező kommentje:

De ez a kedvencem: "Ezek csak alapozó tárgyak"


Alapozó... drága kolega... Minek is alapoz meg a növrend.I.?


Hát a növrend. II-nek... Ergo már megint ott tartunk hogy semmi kapcsolódása nincsen semmi mással sem.


Értelmes, létjogosultsággal rendelkező tárgy BSc-n a sejtbi I.-II., a bikém, a genetika I-II, az immunológia, a molbiosz, a szervtanok, meg az élettan.


Ezek azok, amik köszönő viszonyban vannak a 21. századi élettudományokkal, és kicsikarható belőlük a piac számára is hasznos tudás.

2020. febr. 26. 20:54
 10/26 anonim ***** válasza:
Azért az vicces, mikor egy olyan vmi okoskodik egy kutatónak a témáról, aki még egy fasciculust sem tud megcsinálni :) Pláne, hogy az első éves tárgy, nem második. Ha egyszer elvégeznéd a szakot, rájönnél, hogy minek az alapozása az egész első 3 év, de aki a növényrendszert szórótantárgynak tartja, az valószínűleg sosem fogja elvégezni. A legkönnyebb tárgyak közé tartozik, Bagi diáiban van logika, csak be kéne járni előadásra, figyelni kellene és kb. 2 óra alatt rájönnél, hogy mi az. Egyáltalán nem szórótantárgy. Biotech 1 Kornéllal, na az az volt, bár már azt sem ő tartja. És igen, máig tudom a fasciculus nagy részét, sőt, a humbin tanultak felét is kb., de ennek nem is az a lényege, CSAK hogy bemagolod. Gondolom a terepgyakot is CSAK szívatásnak fogod megélni, hisz arra sem vagy képes, hogy az összefüggések meglásd
2020. febr. 26. 21:29
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!