Ügyfélszolgálatosok! Ti hogy viselitek el az idiótákat?
Az nekem csak egy ugródeszka volt a válság után, már évekkel ezelőtt otthagytam mikor alkalom adódott a szakmámban dolgozni a diplomámmal. Egyrészt ez a tudat, másrészt az az elhatározás adott erőt, hogy engem nem fog kicsinálni semmilyen primitív tróger.
Szerencsére azért a többség nem ilyen volt, azoknál nem is volt terhes az ügyintézés, de így is jutott elég marharépa. Egyébként léteznek "tudományos technikák" a problémás ügyfélkezelésre, pl. "megakadt lemez" technika, mikor folyamatosan ismételgeted amit már elmondtál, bármit is mondjon, meg ilyenek. Kifejezetten mániákus elmebetegekkel meg ne vitatkozz, általában hamarabb szabadulsz, ha megcsinálod amit akarnak.
5 évig csináltam, egy multinál.
De amit írsz, az így nem igaz. Egészen biztos, hogy nem hibáztat konkrétan téged senki azért, mert fent hagyta a gépen a mobilját.
Ez már túldramatizálás...
És a légitársaságokat sem kell félteni, ott verik át az embert, ahol csak tudják, kb minden tevékenységük illegális.
Szerintem teljesen érthető, hogy már ingerült az ember, mikor csak emelt díjas vonalon lehetNE érdeklődni, de fel sem veszik, közben ugye durván lehúznak, ha meg mégis felveszik, akkor semmire nem tudnak válaszolni.
Jellemzően olyankor kezdi el az ember védeni az adott céget, mikor elkezd ott dolgozni. Korábban, ha igénybe vetted a szolgáltatásait, te is fikáztad, mert láttad, hogy semmi nem működik jól, de most, hogy ott dolgozol, már rosszul esik.
Én számlázással foglalkoztam, hidd el, kicsit több tapasztalatom van. Kijutott bőven a hülyékből. Nem kapták meg a csekket, nem annyit használtak el, nem tudnak most fizetni, ez csak az alap. A fenyegetőzés, személyeskedés mindennapos. Egy idő után megtanulod elengedni. Ha nyugodt hangon, lassan válaszolsz, akkor az ügyfél ettől lesz idegesebb, hogy nem tudott rád hatni és érzi, hogy te nem húztad fel magad. Ha kötekedik, megismétled többször a választ, akkor is, ha nem fogadja el. Majd kimért hangon megkérded, hogy tudsz-e még segíteni valamit. Ilyenkor szokták feldúltan lecsapni. Persze lehet ezt flegmaságnak is nevezni, de ha az ügyfélszolgálatos válaszol, és az ügyfél nem tudja ezt elfogadni vagy megérteni, azzal nem nagyon lehet mit csinálni.
Nem a pink-kék légitársaságnak dolgozom, de van bőven hasonlóság (talán csak a szín más) :)
A telefon-elhagyós esetet sem túldramatizálom, a nő konkrétan megvádolt, hogy a gépen elhagyott telefonja majd a mi zsebünkben fog landolni. (?!) Illetve hogy hazugság, hogy nem találták meg, nem akarok segíteni stb. Adtam neki telefonszámot, hogy hol tud érdeklődni, és fenyegetőzött, hogy én hívjam fel neki azt a számot, különben személyesen fog feljelenteni meg panaszt tenni ellenem, és amúgy is milyen ember vagyok.
Nagyon szeretnék én is eljutni odáig, hogy ne érdekeljen az egész, de általában levegőt venni is alig van idő a hívások között, és kb. a tizedik után már legszívesebben elsírnám magam és soha többé nem mennék emberek közé.
Valóban, az se különb, amit a MOL vezet ;)
Amúgy tényleg nem minden ügyfélszolgálat ilyen.
Ha az utas ennyire primitív, akkor meg főleg nem érdemes felhúznod magad rajta.
Ezek az emberek az életben sem értelmesebbek. Azt hiszik, ha már van egy kis pénzük (=repülővel utazgatnak), akkor nekik mindent lehet. Hát nem, attól még ugyanolyan kis senkiházik.
Persze az értelmesebbje itt is tud normálisan kommunikálni, de a másik réteget hiába próbálod észérvekkel meggyőzni, nem fog menni.
Ha ennyire itt tartasz, hogy elsírod magad, akkor egyszerűen ez nem neked való. Nem bírja mindenki idegekkel. De ezzel nincs baj, kipróbáltad, ez van. Más a fizikai munkát nem bírja, más az éjszakázást, megint más meg a bunkó embereket. MAjd kialakul, hogy neked mi jön be, gondolom fiatal vagy, nem kell leragadni olyasminél, amit nem szívesen csinálsz.
Ha én akkor, pár év után nem tudtam volna váltani, azóta már biztos kirúgtak volna. Azon az ügyfélszolgálaton dolgozik 2-300 ember, vagy még több, de olyan folyamatos mozgás van, hogy le sem lehet írni. Embertelen körülmények, semmibe vesznek, robotként kezelnek, ezt a legtöbben nem bírják hosszú távon, az évek során az ott dolgozók 90%-a már lelépett. Új kis 18 évesekkel vagy egyetemistákkal tudják pótolni, akik viszont megint nem úgy terveznek, hogy örökké itt ragadnak, hanem egy kis zsebpénz-gyűjtés, vagy ugródeszkának használják ezt a munkát, mert be lehet írni az önéletrajzba. Így viszont - és ezt nem látják be az okos és képzett vezetők - irgalmatlan sok idő, energia és pénz megy el az állandó új emberek betanítására, és nem lesz meg a tudásuk, rutinjuk, amit a régiek több év alatt szedtek össze. Ezeket a régieket kellene megbecsülni és értékelni, de ez nem divat. Vagyis kellett volna, mert azokat is elhajtották.
Ha idetéved egy érintett, fel fogja ismerni ezt az energiaszolgáltatót.......
#7, nem szeretném leírni, hogy melyiknél dolgozom, de nem hiszem, hogy kitalálnád, nem a legbotrányosabbak között szerepel. :) Igazából határontúli vagyok, így nem is magyarországi irodában dolgozom (de sok magyar utas is van).
#8, sajnálom, hogy nálatok is ilyen rossz volt a helyzet. De igazad van, ez valószínűleg nem való nekem, pedig lelkesen vágtam bele. :(
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!