Hova lehet fordulni, ha egy üzletben megtagadták tőlem a bankkártyás fizetés lehetőségét?
Tudtommal nincs központilag meghatározva, hogy milyen összeg alatt nem lehet bankkártyával fizetni, ehhez képest 950 ft-ot kellett volna fizetnem és a kiszolgáló hölgy azt mondta, hogy a főnöke 1000 ft alatt nem engedélyezi a bankkártyás vásárlást, mert nem éri meg nekik. Most engem ez vásárlóként hol érdekel, hogy nekik mi éri meg és mi nem, elvileg ha egyszer van terminál akkor kötelesek lehetővé tenni a bankkártyás fizetést vagy rosszul tudom?
Járt már valaki így?
"boltosok védelmében mondom hogy egy vásárlás nekik 50 ft minusz."
Ez azért függ több mindentől, de azért semmiképp nem ilyen összegekről van szó.
De amúgy nem is a pontos összeg a lényeg, hanem az, hogy ez nem a vásárló problémája. Gondolom a boltost sem érdekli, hogy én nem akarok csak az ő kedvéért plusz készpénzzel járkálni.
Szóval nem fogok sűrűn olyan boltba járni, ahol fillérszexualizálót játszanak, és 950-et (!) sem engednek kártyával fizetni, mert 1000 forint a limit. Aztán inkább állásfoglalásokat kérnek a fogyasztóvédelemtől, ahelyett, hogy a vásárlóik megtartásán ügyködnének.
Amúgy a készpénzkezelés sincs ingyen, csak nem feltétlenül explicit módon jelentkezik. Már csak a váltópénz rendelkezésre tartása is problémás, márpedig ha kártyás fizetés nincs kis összegeknél, akkor óhatatlanul előfordul a 20 ezressel történő fizetés. Persze ismerem ezeket a kisboltokat, ott azon is ugyanúgy megsértődnek, és kikérik maguknak.
Oké, mondom, ez minden bolt joga. Felőlem azt is meghatározhatod, hogy te kiszolgálni sem vagy hajlandó, aki 1000 forint alatt vásárol.
Mindenesetre az ilyen dolgok miatt nem lesz túl jó a presztízsed. A mostani tendenciákat figyelembe véve, amikor rohamosan terjed a bankkártyás fizetés, ami ráadásul az érintésmentes technológiával már garantáltan gyorsabb és egyszerűbb, mint készpénzzel fizetni, én nem számítanék arra, hogy majd szépen rászoktatsz embereket, hogy csak miattad hordjanak magukkal készpénzt. És hiába hiszed azt, hogy ezzel csak az 1000 forint alatti vásárlásoktól esel el, nem fog odamenni az elküldött vásárló akkor sem, ha többért akar vásárolni.
Pont ez az, amit többen is mondanak, én abba a boltba többet nem megyek vásárolni, maximum még egyszer bepróbálkozom valami pár száz forintos vacakkal és látványosan kifakadok hogy na emiatt a hozzáállás miatt nem fogom megvenni azt a pár száz forintos vackot és máskor még csak eszembe sem fog jutni betérni oda.
Egyes kereskedők még nem hallottak a vásárlói igényekről és az annak való megfelelésről. De előbb utóbb remélhetőleg egyre többen belátják, hogy ki van kiért.
Amúgy ha beírok egy panaszt a vásárlók könyvébe, hogy ebben az üzletben engem diszkriminálnak a bankkártyám miatt, akkor azt ki látja, van ennek bármi értelme?
Ne hagyd annyiban, a bankjuknak írjál (kint szokott lenni a logójuk az elfogadott bankkártyatípusuk mellett), vagy menj be személyesen a bank egyik fiókjába és tegyél panaszt.
Oké, valószínűleg igyekeznek majd lepattintani mindennel, mert nem akarnak foglalkozni vele (hiába nyilatkozgatnak mindent a sajtónak, hogy hát ők ezt tiltják meg minden).
De ha elég sok bejelentés érkezik, akkor talán megmozdulnak és befenyítik az ilyen hülye mackónadrágos boltosokat. Nézd csak meg, az egyik is milyen tapló stílusban beszél a vevőiről, akik végülis lehetővé teszik, hogy ne az aluljáróban cseszegessék apróért a szerencsétlen járókelőket, mert amúgy sehova se vennék fel őket a kisportolt agyukkal.
Menjenek csak csődbe a francba, miután felmondja a bank a szerződésüket és nem jár oda senki mert nem lehet kártyával fizetni. Már csak ezért megéri.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!