Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Hova lehet fordulni, ha egy...

Hova lehet fordulni, ha egy üzletben megtagadták tőlem a bankkártyás fizetés lehetőségét?

Figyelt kérdés

Tudtommal nincs központilag meghatározva, hogy milyen összeg alatt nem lehet bankkártyával fizetni, ehhez képest 950 ft-ot kellett volna fizetnem és a kiszolgáló hölgy azt mondta, hogy a főnöke 1000 ft alatt nem engedélyezi a bankkártyás vásárlást, mert nem éri meg nekik. Most engem ez vásárlóként hol érdekel, hogy nekik mi éri meg és mi nem, elvileg ha egyszer van terminál akkor kötelesek lehetővé tenni a bankkártyás fizetést vagy rosszul tudom?

Járt már valaki így?



2018. nov. 10. 08:59
1 2 3
 1/25 anonim ***** válasza:
56%
Ez engem is erdekelne mert en is talalkoztam ezzel.
2018. nov. 10. 09:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/25 anonim ***** válasza:
81%

Na erre én is kíváncsi leszek, hogy lesz e valami hasznos válasz.


Sajnos többször jártam már így. Volt, hogy nem engedtek fizetni kártyával és egy fillér kp nem volt nálam, ott maradt a termék. Más vásárlók nézték mint ha valami csöves lennék, aztán meg ott a számlán több százezer forint... Irtó kellemetlen. Én speciel utálok kpt használni. Valóban ahhoz nekem semmi közöm, hogy neki mit éri meg, oldja meg, az a dolga.


Megoldás, soha többet nem megyek abba a boltba.

2018. nov. 10. 09:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/25 anonim ***** válasza:
21%
Joga van a boltnak hozzá, nekem van állásfoglalásom a fogyvédtől, egyik ügyfelem kérte, mert nála is két zsemlét is kártyával akarták fizetni...
2018. nov. 10. 09:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/25 anonim ***** válasza:
53%
Ja és persze, jól tudod, nincs meghatározva legkisebb összeg. Hivatalosan akár egy kifliért is fizethetsz kártyával.
2018. nov. 10. 09:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/25 anonim ***** válasza:
72%

#3 nincs joga.


"Több bank is üzletszabályzatára hivatkozott, miszerint a kereskedő a bankkártyás fizetést nem kötheti minimum vagy maximum összeghez, a kártyás fizetést a vásárlás értékétől függetlenül köteles elfogadni. Szintén üzletszabályzatban rögzített például az is, hogy a kereskedő a kártyás fizetésért díjat, költséget vagy egyéb fizetési kötelezettséget nem számíthat fel. Arról nem is beszélve, hogy a kártyabirokosok diszkriminációja a készpénzzel fizetőkkel szemben a kártyatársasági szabályok szerint is tilos."


[link]

2018. nov. 10. 09:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/25 A kérdező kommentje:

Szerintem a tudatos vásárlói fellépés a megoldás, igenis továbbmenni és utánajárni, hogy most akkor mivan.

Vajon abba belegondolnak-e az ilyen módszert alkalmazó üzletvezetők, hogy hány potenciális vásárlót veszítenek el, mert én a következő ilyen esetnél, amellett hogy elkérem a vásárlók könyvét, azzal fogok elköszönni, hogy na ide sem jövök többet.


Gyűlölöm a papír és fémpénzt, én ha tehetném minél előbb betiltanám, állandóan gyűrött, mocskos pénzeket adunk egymásnak körbe, mindig számolgatni, jaj nincs-e kisebb címlet, jaj 5 ft lenne esetleg és társai.

Ahol alpból nem fogadnak el bankkártyát ott direkt azzal nyomatékosítom a nemtetszésemet, hogy nagy pénzzel fizetek.

Szóval azért lehet szerintem így vagy úgy ösztönözni a boltosokat, csak sokan nem mernek kiállni magukért és vállalni a konfrontációt.

2018. nov. 10. 09:25
 7/25 A kérdező kommentje:

5-ös ugyanezt a cikket olvastam el az előbb.


Vásárlók könyvébe vagy nem tudom hogy hívják aminek elvileg minden üzletben kellene lennie, írt már valaki?

Vagy érdemes lenne egyenesen a fogyasztó védelmi hatósághoz fordulni hogy akkor most én mint vásárló mit tehetek ha ilyesmivel szembesülök?

2018. nov. 10. 09:29
 8/25 anonim ***** válasza:
62%
Nálunk a kis üzletben a tulaj ezért szüntette meg a terminált mert sokan csak 2 zsemle miatt is kártyával fizettek és ez neki baromira nem érte meg. Másrészt ő nem akarta megtiltani hogy x összeg alatt nem fogad el kártyát, és ezért döntötte el hogy akkor ne legyen terminál meg semmi se. Mondta is nekem amikor erről beszélgettünk hogy a kis összegek miatt is akkora kezelési költsége van hogy egyszerűen nincs haszna belőle, semmi nagy nulla. Ha nagyobb üzlete lenne akkor megérné üzemeltetni.
2018. nov. 10. 09:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/25 anonim ***** válasza:
37%

[link]


Ugyanezt írják le, ha állásfoglalást kértek. A bankkal kötött szerződésben is meg lehet határozni, ilyenkor a terminál elutasítja a fizetést, ha abban nincs kikötve, akkor pedig a bolt dönthet így és eleve le sem húzza.

2018. nov. 10. 09:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/25 anonim ***** válasza:
45%

Akkor most jó lenne eldönteni ki mond igazat.


"egy idén januárban életbe lépett uniós szabályozás szerint már nem tehetik meg.


AZ ELFOGADÓHELYEK NEM TEHETNEK UGYANIS KÜLÖNBSÉGET A KÉTFÉLE FIZETÉSI MÓD KÖZÖTT AZ ÖSSZEG MIATT, NEM HATÁROZHATNAK MEG LIMITET A KÁRTYÁS FIZETÉS ESETÉN."


[link]



Én viszont akkor is azt mondom, engem vevőként nem érdekel, hogy ha neki ráfizetés. Oldja meg, ezért vállakozó, de ez nem megoldás, hogy akkor nem fogadjuk el, ez buta hozzáállás, tipikusan magyar...

2018. nov. 10. 09:49
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!