Hova lehet fordulni, ha egy üzletben megtagadták tőlem a bankkártyás fizetés lehetőségét?
Tudtommal nincs központilag meghatározva, hogy milyen összeg alatt nem lehet bankkártyával fizetni, ehhez képest 950 ft-ot kellett volna fizetnem és a kiszolgáló hölgy azt mondta, hogy a főnöke 1000 ft alatt nem engedélyezi a bankkártyás vásárlást, mert nem éri meg nekik. Most engem ez vásárlóként hol érdekel, hogy nekik mi éri meg és mi nem, elvileg ha egyszer van terminál akkor kötelesek lehetővé tenni a bankkártyás fizetést vagy rosszul tudom?
Járt már valaki így?
Na erre én is kíváncsi leszek, hogy lesz e valami hasznos válasz.
Sajnos többször jártam már így. Volt, hogy nem engedtek fizetni kártyával és egy fillér kp nem volt nálam, ott maradt a termék. Más vásárlók nézték mint ha valami csöves lennék, aztán meg ott a számlán több százezer forint... Irtó kellemetlen. Én speciel utálok kpt használni. Valóban ahhoz nekem semmi közöm, hogy neki mit éri meg, oldja meg, az a dolga.
Megoldás, soha többet nem megyek abba a boltba.
#3 nincs joga.
"Több bank is üzletszabályzatára hivatkozott, miszerint a kereskedő a bankkártyás fizetést nem kötheti minimum vagy maximum összeghez, a kártyás fizetést a vásárlás értékétől függetlenül köteles elfogadni. Szintén üzletszabályzatban rögzített például az is, hogy a kereskedő a kártyás fizetésért díjat, költséget vagy egyéb fizetési kötelezettséget nem számíthat fel. Arról nem is beszélve, hogy a kártyabirokosok diszkriminációja a készpénzzel fizetőkkel szemben a kártyatársasági szabályok szerint is tilos."
Szerintem a tudatos vásárlói fellépés a megoldás, igenis továbbmenni és utánajárni, hogy most akkor mivan.
Vajon abba belegondolnak-e az ilyen módszert alkalmazó üzletvezetők, hogy hány potenciális vásárlót veszítenek el, mert én a következő ilyen esetnél, amellett hogy elkérem a vásárlók könyvét, azzal fogok elköszönni, hogy na ide sem jövök többet.
Gyűlölöm a papír és fémpénzt, én ha tehetném minél előbb betiltanám, állandóan gyűrött, mocskos pénzeket adunk egymásnak körbe, mindig számolgatni, jaj nincs-e kisebb címlet, jaj 5 ft lenne esetleg és társai.
Ahol alpból nem fogadnak el bankkártyát ott direkt azzal nyomatékosítom a nemtetszésemet, hogy nagy pénzzel fizetek.
Szóval azért lehet szerintem így vagy úgy ösztönözni a boltosokat, csak sokan nem mernek kiállni magukért és vállalni a konfrontációt.
5-ös ugyanezt a cikket olvastam el az előbb.
Vásárlók könyvébe vagy nem tudom hogy hívják aminek elvileg minden üzletben kellene lennie, írt már valaki?
Vagy érdemes lenne egyenesen a fogyasztó védelmi hatósághoz fordulni hogy akkor most én mint vásárló mit tehetek ha ilyesmivel szembesülök?
Ugyanezt írják le, ha állásfoglalást kértek. A bankkal kötött szerződésben is meg lehet határozni, ilyenkor a terminál elutasítja a fizetést, ha abban nincs kikötve, akkor pedig a bolt dönthet így és eleve le sem húzza.
Akkor most jó lenne eldönteni ki mond igazat.
"egy idén januárban életbe lépett uniós szabályozás szerint már nem tehetik meg.
AZ ELFOGADÓHELYEK NEM TEHETNEK UGYANIS KÜLÖNBSÉGET A KÉTFÉLE FIZETÉSI MÓD KÖZÖTT AZ ÖSSZEG MIATT, NEM HATÁROZHATNAK MEG LIMITET A KÁRTYÁS FIZETÉS ESETÉN."
Én viszont akkor is azt mondom, engem vevőként nem érdekel, hogy ha neki ráfizetés. Oldja meg, ezért vállakozó, de ez nem megoldás, hogy akkor nem fogadjuk el, ez buta hozzáállás, tipikusan magyar...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!