Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Nem vagyok elégedett egy...

Nem vagyok elégedett egy MediaMarktban vásárolt termékkel, szeretném visszavinni. Bármelyik boltba visszavihetem vagy csak abba, ahol vásároltam?

Figyelt kérdés
2018. nov. 4. 01:49
 1/5 anonim ***** válasza:
59%

Az üzlethálózat saját ászf-jét nem ismerem.

A törvény szerint ha egyszer megvetted, a te magánügyed. Nincs jogalapja annak, hogy visszavidd.

Azért kezdtem az általános szerződési feltételekkel, mert az egyes cégek korlátlanul bővíthetik a vevőknek nyújtott kedvezményeket. Pl. tudok olyan márkát, aminél azt vállalták, hogy ha átmegy a tank a termékükön, akkor is ingyen cserélik, s mindaddig amíg lehetséges.

Ha a MM-nél ilyen nincs, akkor így jártál.


Más a leányzó fekvése, ha interneten rendelted. Ez esetben a távollévők közötti szerződésre vonatkozó szabályok szerint az átvételtől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállhatsz a vásárlástól.

Ez akkor is így van, ha a megrendelt dolgot személyesen vetted át.

Tehát nem az számít, mikor rendelted, hanem amikor először kézbe tudtad venni. Kézbesítés esetén a kiszállítás napja, bolti átvétel esetén annak dátuma.

És nem munkanap, hanem naptári.

Mint írtam, ha csak úgy bementél, megvettél valamit, akkor semmilyen kötelezettsége nincs a kereskedőnek.

Megpróbálni meg lehet, hátha jó fejek.

A 14 napos határidőre egy olyan szabály is van, hogy a termék nem lehet használt.

Nem kell sértetlen csomagolásnak lennie, mert pl. egy lefóliázott cuccot nem tudsz úgy szemrevételezni, hogy nem bontod ki.

Annyi megengedett, hogy a megismeréshez szükséges mértékben használd.

Pl. felpróbálhatsz otthon egy cipőt, ruhát, de nem mehetsz el benne horgászni, majd visszaviszed, hogy nem tetszik.

Vagy - hogy műszaki dolgot is írjak - mosógép megismerésében nem fér bele a próbamosás.

Kibontod, körbevizsgálod, leméred stb., puff nem jó.

Visszacsomagolod, visszaviszed. Nem kell olyan precízen csinálni, mint a gyári állapot, de azért tisztességesen.

A bliszter már nem tudod használni semmire. Az abban szállított terméket elég úgy becsomagolni, hogy ne sérüljön.

Nem mondom 100%-ra, de szerintem csak oda viheted vissza, ahol átvetted. A weboldaluk erről nem ad információt.


A visszaküldésről ennyit ír:


„A MediaMarkt webáruháza a törvény által előírt 14 nap helyett összesen 60 napot biztosít Önnek a vásárlástól való elállásra. A kiterjesztett visszavásárlás feltétele, hogy a fogyasztó visszajuttatja a terméket sértetlen, hibátlan állapotban összes tartozékával és eredeti csomagolásával együtt, továbbá a vásárlást igazoló eredeti számlát a MediaMarkt részére. A 60 napos visszavásárlási garancia az Outlet termékekre és az online áruhitellel vásárolt termékekre nem vonatkozik. További részleteket az ÁSZF-ünkben olvashat.



Felhívjuk továbbá szíves figyelmét, hogy az érintett termékeket minden esetben a készülék eredeti, gyári csomagolásában kell visszaküldeni. A MediaMarkt a gondatlan csomagolásból eredő szállítási sérülésekért nem tud felelősséget vállalni!”

2018. nov. 4. 07:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:

Köszönöm, hogy ezt leírtad, de teljesen felesleges volt.

Sokat rendelek online, tudom, milyen szabályok vannak.


Így szól a kérdésem: "Bármelyik boltba visszavihetem vagy csak abba, ahol vásároltam?" Magyarul ott van benne, hogy boltban vásároltam.

Már vittem vissza pár nap után hozzájuk terméket, mert nem volt arra képes, amire én szerettem volna használni. Nagyon kedves csapat, gond nélkül segítenek, nem szeretnének egy pár ezeres forintos tétel miatti vita okán vásárlót veszíteni.

Lehet, hogy pont a mostani esetben nem fogják tudni visszavenni, de szeretném megpróbálni, mert a termék használhatatlan, amit vettem. Viszont 250km-re van most attól a bolttól, ahol vettem, így jó lett volna tudni, hogy így ránéznek-e.

2018. nov. 4. 08:38
 3/5 anonim ***** válasza:
68%

Mindenkinek nagyon köszönöm a lepontozást! Neked is!


Nem vagyok a cég alkalmazottja. A honlapjuk nem ad információt arról, hova lehet visszavinni.


Lehet, neked felesleges volt az írásom, de ezt nem tudhattam. Rendelt dolgot is át lehet venni személyesen az üzletben. Ne is haragudj, de nem derült ki, hogy csak beestél oda, vagy rendelést vettél át.


A válaszom kétharmada pedig arról szól, milyen feltételekkel vesznek vissza terméket.

Ezek akkor is igazak, ha csak alkalmi vásárló voltál.


Beidéztem neked azt is, hogy a MM 60 napot biztosít a visszavételre.


Ha ez a válasz nem tetszik, a te dolgod. Mondjuk én őket hívnám fel, nem itt kérdezősködnék, s nem mérgelődnék azon, ha nekem nem tetsző válaszok érkeznek.


De ha gondolod, felhívom én őket, vagy elolvasom az ászf-et helyetted.

2018. nov. 4. 08:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
61%

Nos, letöltöttem az ászf-et. 30 oldal.

Többféle keresési kulcsot alkalmazva kitartóan kerestem az óhajtott információt.

Semmit nem ír arról, hogy a bolti vásárlás esetén melyik üzletbe kell visszavinni a terméket, ha nem vagy elégedett vele. Rendelt terméket az elállási joggal élve id kell visszaküldeni:


Visszaküldési postacím: MS E-Commerce Kft. 1239 Budapest Ócsai út 7.


Igen alaposan vizsgálódtam a leírtakban, de abból az sem derül ki, ha hibás teljesítés miatt vinnéd vissza, akkor azt hova kell.


Ennyit tudtam tenni az ügyben, a telefonálást már nem vállalom.

2018. nov. 4. 10:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 TappancsMancs ***** válasza:
Ha rendesek szoktak lenni akkor vidd vissza a neked közeli üzletbe, nyilván az összes papírjával mindenével. Egy próbát megér mindenképpen egy rendes üzlet estében.
2018. nov. 7. 23:00
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!