Internetes átverés esetében mit lehet tenni?
Rendeltem egy sapkát erről az oldalról:
[link] Bankkártyával kellett előreutalni amit megis tettem, emailre viszont nem küldtek semmi vásárlást visszaigazoló választ, csak annyit hogy sikeresen levette a pénzt. Van értelme várnom a sapkára, van rá esély, hogy megkapom? Ha nem esetleg mit lehet ez ügyben tenni?
1. alapszabály, hogy NEM VÁSÁROLUNK olyan internetes oldalról, ahol SEMMILYEN NÉV, CÍM, TELEFON, SZÉKHELY nem látható. Csak emailt tudsz nekik nírni - az meg egy nagy nulla.
Nem tudom, mikor vetted meg, de erősen imádkozz, hogy megérkezzen a sapka. Ha nem, akkor megtanulópénz volt.
Chargeback eljárás kezdeményezése, ha a termék 2-3 héten belül sem jön meg.
Hát ne haragudj kérdező, de ezen mindig kibukok:
"ma rendeltem meg,"
Hát akkor hogy a búbánatban beszélhetsz átverésről?
Az ugyan mind igaz, amit fentebb írtam, hogy semmilyen elérhetőséget ki nem író oldalról nem vásárolunk, de délután megrendelted és este már átverésről beszélsz... honnan tudod??
A múltkor kiírt valaki egy kérdést, hogy átverték, mert rendelt valamit és az eladó nem válaszol.
Rákérdeztem, mikor írt, erre kiderült, hogy délután.
Hát azért ennyire ne legyünk már türelmetlenek, ennyire ne szálljunk már el, hogy délután írok és ha azonnal nem válaszol az eladó NYÁRON, augusztusban, SZABADSÁG FŐSZEZONBAN, amikor üres Bp. belvárosa is, akkor már rögtön átverés.
Csak mondom, példának, hogy Spanyolországban pl. vasárnap munkaügyben senkit nem lehet zavarni. AZ PIHENŐNAP. NEM DOLGOZNAK (csak a vendéglátósok, stb)
Szóval a lépések:
1. a héten vársz, hogy jelentkeznek-e, megjön-e a csomag?
2. ha semmi reakció, akkor írsz nekik emailt: ekkor és ekkor rendeltél ezt és ezt, mi van vele? és vársz a válaszra
3. ha 1 héten belül nem válaszolnak (azért 1 hét, mert lehet torlódás a megrendelések miatt, stb)
ha eltelt 2 hét és semmilyen reakciót nem kaptál - akkor kezdhetünk beszélni átverésről.
Utána bankodnak, fogyasztóvédelemnek jelezheted, de leginkább alapos tanulópénz lesz, hogy nem adjuk megakármilyen oldalon a bankkártya adatainkat és nem rendelünk akárhonnan.
Csalók sajnos mindeg, mindenhol vannak - akár interneten kívül, akár interneten.
Utolsó válaszoló:
Azért gondoltam egyből átverésre mert általában ha rendel az ember valamit mindig kap visszaigazoló emailt, esetleg olyan kódot amivel tudja követni hogy éppen merre is jár a csomagja, de én semmi ilyesmit nem kaptam.
Volt, hogy en sem azonnal kaptam visszaigazolo emailt.
Bar alapbol 90 %-ban utanvettel fizetek, nem eloreutalassal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!