Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Hogy is van az az uniós...

Hogy is van az az uniós szabály, hogy ha úgy hirdetek meg használt terméket, hogy "az árú csökkent minőségű, ezért ennyi az ára, így nincs rá garancia" akkor nincs semmi garanciális kötelezettségem?

Figyelt kérdés
És ha a vevő elkezd alkudozni, akkor elégórok egy ilyen papírt, tessék, ha aláírja, akkor ennyi lesz az ára!!!
2018. jún. 28. 01:01
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
61%
Azt nem tudom, van-e ilyen szabály (igencsak kételkedem benne), de hogy egyetlen értelmes ember sem vesz meg töled így semmit (kivéve, ha olyan, mint te), mert ezzel egyértelmü, hogy egy használhatatlan vackot akarsz rásózni!
2018. jún. 28. 07:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:

Nem, ez nem így van, hogy "akkor elégórok egy ilyen papírt, tessék, ha aláírja, akkor ennyi lesz az ára!!!", hanem úgy van, hogy:



"Értékcsökkent termékek

Más a jogi helyzet, ha a termék valamely minőségi hibában szenved, és erre való tekintettel kínálja olcsóbban az eladó. A vásárló választására van tehát bízva, hogy a terméket a meglévő hibájával is megvásárolja-e, mivel a termék ezen hibája tekintetében nem illeti meg a jótállási jog. Természetesen nagyon fontos, hogy az eladónak a minőségi hiba eladáskori fennállásáról, azaz az értékcsökkenés okáról írásban kell tájékoztatnia a vásárlót. Az értékesítésre kihelyezett terméken jelezni kell, hogy értékcsökkent termékről van szó. Ezen túl pontosan fel kell tüntetni az értékcsökkenés okát, tehát magát a minőségi hibát, méghozzá a vásárló által egyértelműen értelmezhető, beazonosítható módon. Mivel a későbbi minőségi kifogás érvényesítésének jogszabályi feltétele a vételt igazoló pénzügyi bizonylat megléte, a legcélszerűbb ezen a dokumentumon írásban jelezni a hiba okát. Így a későbbi esetleges minőségi hiba előfordulása esetén egyértelműen meghatározható, hogy a vásárló által jelzett hiba tekintetében a jótállási jog érvényesíthető-e, vagy sem. Továbbá egyértelműen meghatározható, hogy az időközben keletkező hiba ugyanaz-e, mint az, ami már az eladáskor fennállt. Ha ugyanis a minőségi kifogás alapjául szolgáló termékhiba eltér az értékcsökkenés okául jelzett hibától, változatlanul megilleti a vásárlót a teljes jótállási joga. "


Tehát Neked mindenképpen pontosan fel kell tüntetni a hibát.

Ha kereskedő vagy és a termék más okból hibásodik meg, akkor élhet a vevő a jótállási jogával is.

2018. jún. 28. 08:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 A kérdező kommentje:

és olyant nem lehet írni hogy bizonytalan állapotú s bármilyen hiba előfordulhat s ezért ennyi az ára? mégis honnan a fenéből tudjam előre, hogy milyen hiba fog előfordulni? nem jósgépet adok el, de ha azt is adnék el akkor is és ez lenne a hiba hogy nem jósól nomálisan.



egyes, nem értetted meg a kérdést. ha nem veszi meg a terméket akkor nem áll fenn a probléma a termékkel amiről a kérdés szól. a kérdés arról a helyzetről szól, hogy lealkudja a francba, majd reklamál. reklamálhat, de csak ha normális áron veszi meg. ha olcsón veszi meg akkor ne legyen garancia, ennek a hátterét akarom elérni. ha olcsón de garanciával akarja megvenni akkor amúgy is távoznia kell, akkor miattam nem lesz üzlet, az ő szándéka már nem játszik.

2018. jún. 28. 11:10
 4/11 anonim ***** válasza:

Én úgy tudtam, hogy a garancia eleve csak kereskedői eladásnál létezik; ha magánszemély adja el, akkor csak annyi, hogy nem szabad eltitkolni a termék általad ismert hibáját.

Namost ami miatt értékcsökkent az áru, arra vonatkozóan nem vállalsz garanciát, de más vonatkozásban fennáll a kötelezettséged.

Az azért túlzás, hogy bármi hibája lehet belőle. Ismerni kell a terméket, látatlanban erről semmit nem mondhatunk. Későbbi vita esetén neked kell bizonyítanod, hogy az a meghibásodás ok-okozati összefüggésben volt azzal, amire hivatkozva te csökkentetted az árát.

2018. jún. 28. 12:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 A kérdező kommentje:
tehát ismeretlen terméket nem adhatok el, csak amit átvizsgáltam, miközben nem értek hozzá. remek.
2018. jún. 28. 12:59
 6/11 anonim ***** válasza:
56%

Hát valamilyen szinten értsél már ahhoz, amit eladsz, jóember! (Vagy fizessél meg valakit, aki ért hozzá, de akkor nem sok hasznod lesz rajta.)

Amikor megvetted, te is valahogyan eldöntötted, hogy mennyit ér az a termék, nem?

2018. jún. 28. 13:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:
Nem. Azért vettem, hogy akinek kell annak eladjam. De a vevő értsen hozzá, vagy ha nem ért hozzá, akkor ép ő ne vegye meg! Pontosabban ez mindenkinek a saját felelősségének kellene lennie. Ha én vállaltam a felelősséget akkor a vevő is vállalja vagy ha nem akarja vállalni akkor mondom, ne vegye meg!
2018. jún. 28. 13:44
 8/11 A kérdező kommentje:
(Akkor vegye meg kétszer annyiért, s akkor már vállalom a felelősséget!)
2018. jún. 28. 13:45
 9/11 anonim ***** válasza:

Kérdező, az eladónak ismernie kell az eladandó termék működését, hibáit.

Amennyiben nem ismered a működését, akkor le kell írni, hogy lehet, hogy működésképtelen.

Csak az a baj, hogy még mindig nem tudjuk: magánemberként adod el vagy kereskedőként? Mert nagfyon nem mindegy.

2018. jún. 28. 14:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 A kérdező kommentje:
Magánemberként. Tehát elég leírni hogy lehet hogy működésképtelen? Mert leírok én bármit, mondom, akár még azt is hogy használhatatlan ócskavas, szemét, trágyadomb az egész, ha ez kell ahhoz hogy garanciát ne kelljen adnom érte amikor fele annyiért akarja megvenni - persze csak olyasmit ami törvényes és nem magam alatt vágom vele a fát. Azt hogy 24 karátos aranyból van nyilván nem írom alá, mert azért jogosan panaszkodhat hogy átvertem ha nem az. De azért csak nem jön vissza reklamálni, hogy azt mondtam neki, hogy ócskavas miközben szín aranyból van az egész, csak ép nem 24 hanem csak 23 karátos. De ha garanciát felelősséget akar bármire akkor azonban nem adom oda feleannyiért.
2018. jún. 28. 14:33
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!