Online rendelésnél kötelezhetnek, hogy kifizessem az oda-vissza szállítási költséget?
Vettem egy iPadet 2 hete. Rendeltem rá egy tokot az ebayről, de addig is szerettem volna rá valamit. Ezért kiválasztottam egy tőlem 30 percnyi útra lévő boltot, ahol nem volt személyes átvételi lehetőség, így foxpost automatába kellett kérnem. Gondoltam 2-3 nap alatt itt lesz a tok. De a cég nem jelentkezett. Egy hét várakozás után kezdtem nekik minden nap írni egy emailt, mert azt írták, hogy 24 órán belül válaszolnak. 5. emailemre érkezett a válasz, hogy holnap feladják. Ez ma megtörtént, de ma megjött a másik (egyébként komolyabb tok is).
Írtam a magyar cégnek, hogy így nem kérném a rendelésem.
“A termék az ígért szállítási határidőt betartva kiküldésre került. Lemondás, elállás egészen addig lehetséges, amíg a termék nem kerül kiszállításra.
Alábbi levele nem mentesíti a fizetési kötelezettség alól, az oda-vissza szállítás költsége a megrendelőt terhelik.
Azon vásárlóink, akik ilyen presztizs értékű készülékkel rendelkeznek, nem KÍNÁBÓL vásárolják készülékükhöz a kiegészítőket, hanem webáruházból.
Fentieken kívül sajnálatos, hogy türelmetlenségéből fakadóan több helyről is rendel terméket, melyeket aztán nem vesz át.
Javasoljuk a továbbiakban is KÍNÁBÓL rendeljen készülékeihez kiegészítőket, remélve azok sikeres kézhez vételét.
A kiküldött terméket visszahívtuk, rendelését töröltük, valamint e-mail címét tiltólistára helyeztük inkorrekt hozzáállása miatt.”
Mit csinálnátok a helyembe? Kérhetik tőlem a fizetést?
Ha normálisan megírták volna, hogy ki kell fizetnem a pk-t, akkor inkább kértem volna a terméket, de egy ilyen “kedves” email után tudjátok kinek van kedve velük üzletelni.
csak skótok, megpróbálták rádverni a veszteségüket...korrekt webshop nem csinál ilyet, hanem lenyeli, hogy a törvény a vásárlót védi, és 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a vásárlástól, ami nem a megrendeléstől, hanem a átvételtől számlálódik...
nemrég én is eljátszottam egy autós usb adapterrel ugyanezt...én hülye 5ezerért rendeltem egy magyar noname webshop-ból átutalással kifizettem, majd miután 1 héten belül sem történt semmi, rendeltem egyet szintén 5ezer Ft körüli összegből ebay-en franciaországból...eltelt több, mint 2 hét, az ebay-es megjött, így én is írtam nekik e-mailt, hogy mivel ezidáig semmit nem kaptam, már nem is kell...ők normálisak voltak, és visszafordították a pénzt...amire persze hónapfordulóig várnom kellett, mert ők csak egyben utalnak mindent, hónap közben semmit.
Nyilván ha oda-vissza szállítgattatsz valamit, vagy a te ohajod-sóhajod szerint pattognak többen, akkor ennek költsége van, és azt neked kell állni.
Ez teljesen természetes.
Nincs az a bíróság amely azt mondaná, hogy a webshopoknak és a futárcégeknek ingyen kell tűrniük a pattogtatást.
3-as igen, egy normális webshop-nál még ez igaz is lehetne, ha ott van az oldalon, hogy 2-3 nap a szállítás, és a vevő már 2 nap után írja, hogy bocs, de nem kell mégsem.
én múltkor rendeltem egy kisebb boltból pár cuccot, 1-2 órán belül hívott a tulajdonos, hogy ne haragudjak, de ebből meg ebből nincs a méretemben, hiszen mivel még nem vitték fel az új leltárt, így az ő hibájuk, teljesen alap hozzáállás, hogy megkeresnek.
az nem, hogy vállalnak egy szállítási határidőt egy, az oldalon raktáron lévő termékre, majd 1 hét alatt sem keresik meg a vevőt, ha esetleg valami gáz van...és miután a vevő elkezd érdeklődni, még nekik áll feljebb, hogy "türelmetlen".
az ilyen cég inkább menjen csődbe, meg is érdemli, ha minél több vevőjük csinálja ezt, és nem rossz indulatból, hanem mert nem tudják a határidőket betartani, sem kommunikálni a vevőikkel...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!