Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Visszavásárlás Teszveszen/Vate...

Visszavásárlás Teszveszen/Vaterán? Ha mégsem kérem visszapostázni a terméket, elég csak a termék árát visszafizetnem a vevőnek?

Figyelt kérdés
Megvettek tőlem valamit, ami kicsit hibás, és a vevő visszaadná. Én nem ragaszkodom a visszapostázáshoz. maradjon nála. Ilyenkor elég, ha csak a termék árát utalom neki vissza, vagy az első postaköltséget is vissza kell?
2017. júl. 15. 20:30
 1/4 A kérdező kommentje:

Alapesetben, ha visszaküldenek nekem valamit, mert nem felel meg a termék, akkor én visszautalom a termék árát + a postaköltséget a vevőnek, de a visszaposta a vevőt terheli, ugye? Vagy az is engem?

Még nem volt ilyen esetem.

2017. júl. 15. 20:34
 2/4 anonim ***** válasza:
55%
Vaterán sztem ennyire nem szigorúak a szabályok (?) de pl. ha webáruházad lenne, akkor a termék ára+ eredeti postaköltség lenne az, amit fizetned kellene. A visszaposta költségét nem lenne kötelességed fizetni. Szerintem ha nem kell neked a termék, akkor korrekt és praktikus, ha szólsz neki, hogy ne küldje vissza, a pénzt így is visszakapja. végül is neki is csak idő és fáradság postára mászkálni.
2017. júl. 15. 21:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
71%

"Megvettek tőlem valamit, ami kicsit hibás,"


Először is tisztázni kellene, hogy magánemberként vagy vállalkozóként adtál el a Vaterán/Teszveszen?

Ha magánemberként és feltüntetted az aukció oldalán, hogy hibás, akkor nem vagy köteles visszavenni, egyáltalán. Ha nem tüntetted fel, akkor pedig a vevővel kellene egyezkedned.

Nem derül ki, mit jelent a "kicsit hibás"?

Ha olyan hibája van, amitől még használható és a vevő is belemegy, akkor bőven elég, ha a termék árát utalod vissza.

De ha olyan hibája van, ami a terméket használhatatlanná teszi, akkor a termék+postaköltséget utalnám vissza, hiszen a "kereskedői szemlélet" szerint a vevő nem károsodhat (igen tudom, le leszek húzva, mert ez itt még nem igazán divat... meg azt is tudom, hogy vannak vevők, akik visszaélnek ezzel, de mégis: ha az eladó hibázik, akkor úgy korrekt, ha vállalja érte a felelősséget).


Ha vállalkozóként adtad el, akkor pedig a termék árát + első postaköltséget vagy köteles visszafizetni.

2017. júl. 16. 07:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anc ***** válasza:
Nincsenek kőbe vésett szabályok, a lényeg, hogy találjatok egy kompromisszumos megoldást, ami mindkettőtöknek megfelel. :) Amúgy ha feltüntetted a termékleírásban, hogy hibás a termék, akkor szerintem semmi joga reklamálni, de gáláns felajánlás, ha ennek ellenére visszautalod neki a termék árát. Hosszú távon biztosan jól jön majd a pozitív értékelése. :) Ha viszont nem jelezted, hogy hibás a termék, akkor szerintem utald vissza neki a postaköltséget is, hogy ne elégedetlenkedjen!
2017. júl. 18. 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!