Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Ebay vásárlás, visszatérítés,...

Ebay vásárlás, visszatérítés, paypal?

Figyelt kérdés

Rendeltem egy terméket még november 23-án, és december 29. volt az utolsó szállítási nap, nem jött meg a termék.

Leveleztem már párszor az eladóval, hogy szeretném visszakapni a pénzem, ami nem nagyon tetszett neki... de most már 1,5 hónap után eljutottunk oda, hogy azt mondja visszautalja, de én nem látom.

Küldött azonosítót is, amivel rákereshetek, de én nem látom, hogy jönne pénz.

Belépek a paypal oldalára, de csak azokat látom ott, amit én kifizettem, illetve egy "visszatérítést", de az még októberi. Bár fogalmam sincs, hogy mi az, mert számlára pénzt nem kaptam, és nem is reklamáltam még soha.

Ha küldtek nekem pénzt, akkor azt látnom kellene nem? Lehet rossz helyen nézem, nem igazán értek hozzá...

De az sem kizárt, hogy az eladó hazudozik nekem összevissza.... Igazából 4000 forintról van szó, és nem akartam elbukni... Rendszeresen rendelek, de ilyen még nem volt. Mi a teendő?


2017. márc. 11. 08:44
 1/5 anonim válasza:
52%

Szia,


Ha belépsz Paypalra és az activity-nél felül nem látod, akkor nem utalta vissza.

Nekem is volt már ilyen.

Elvileg 2 hónap után nem tudják maguktól visszautalni, csak ha az eBay kötelezi őket rá. Azaz ha nyitottál case-t (Didn't receive the item ügyet). Ezt a szállítási utolsó határidőtől számítva 2 hónapig lehet (de az is lehet már levették egyre).


Szóval gyakorlatilag semmit sem tehetsz már, letelt a 2 hónap is.

Máskor ha nem jön meg, az utolsó szállítási időnél írj az eladónak, és ha 1 hétig nem tudtok megegyezni nyiss case-t eBay-en (ne paypalon, ott hosszabb procedúra) és ha ott sem tudtok, akkor 1 hét múlva lehet kérni az eBay-t hogy avatkozzon közbe (Ask us to step in opció lesz) utána már 100% hogy visszakapod a pénzed.


Én eddig 150x rendeltem, kb 10-szer visszakaptam a pénzem amikor nem jött meg sima üzeneten keresztül és kb még 10case-t kellet nyitnom, amiből 2x kellett csak az eBay-t kérni közbeacatkozásra.

(Szóval 150-ből 20 cucc nem jött meg kb, kicsit rossz arány de olyan nem volt még hogy nem kaptam vissza a pénz így vagy úgy.)


Szóval sajnos nem igen tehetsz már semmit.

Kivéve ha paypalon nyitsz dispute-ot, arra a vásárlástól számított 180 napod van, viszont ott 99% hogy kérni fogják hogy tegyél feljelentést az eladó ellen és küld be nekik arról a papírokat. Ezért mondtam hogy ne paypalon nyisd az ügyet, bár mostmár csak itt tudod, kérdés hogy megéri-e neked a sok herce hurca 4k ft-ért, vagy elfogadod tanulópénznek.


Bocs hogy sokat írtam, de le akartam írni mindent, talán tanulságos lesz pár embernek még.

2017. márc. 11. 09:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim válasza:
36%
Tipp: Amikor írunk egy eladónak feltétlen írjuk bele azt a mondatot hogy "If it will arrive, i will contact you and repay." Így sokkal nagyobb az esélye hogy case nélkül visszakapod a pénzt, mert ugye ha megjön akkor majd írsz neki és újra kifizeted. Legalábbis ha lelkiismeretes vagy :)
2017. márc. 11. 09:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
51%

Bukta.

Az estimated delivery utolsó napjától számított 30 napig van esélyed visszaszerezni a pénzed az ebay-en keresztül.


Miért nem olvasod a policy-t? :)


Ha a levelezgetés nem segít, IDŐBEN nyitni kell egy ügyet és kész, az ebay gondoskodik a refundról, ha az eladó nem tudja bizonyítani, hogy márpedig megkaptad.

2017. márc. 11. 10:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
1-es, köszi, hogy ilyen részletesen elírtad - én pont azért nem ebay-ezek még, mert nem tudok angolul, nem ismerem a működését és ezért nem merek nekifogni :-) De ilyen leírásokból már sokat tanultam - lassan beérik a dolog :-)
2017. márc. 11. 11:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:

Köszönöm a részletes válaszokat! Azt hiszem akkor ez jó kis tanulópénz volt :)


Igazából én írtam az eladónak a szállítási határidő lejárta után rögtön. Ő azt állította, hogy elküldte, valószínűleg késik az ünnepek miatt, túlterheltség van a postán. Ezt több ismerősöm is mondta, illetve a tv-ben is folyamatosan mentek a hírek, hogy feketelyuk a postán, elvesznek a csomagok stb.

Folyamatos levelezés alatt álltunk, közben még írt olyat, hogy visszautalja, ha pozitív értékelést adok, vagy ha megjött a termék, akkor visszafizetem én.. Február elején írta először, hogy visszautalta a pénzem, írtam neki többször, hogy nem látom a mozgást, amire a válasza az volt, hogy nézzem meg jobban..

Most is ugyanitt tartunk, még mindig állítja, hogy visszatérítette, küldött azonosítószámot amivel rákereshetek, de semmi..


Beletörődök, hogy elbuktam, legközelebb jobban figyelek rá, de mint írtam, még sosem jártam így, nem is gondoltam rá, meg nem is igazán vagyok tisztában ezekkel a dolgokkal, rendelgetek és kész... Jó tanulság volt :D


Perelni meg egyéb dolgokat nem szeretnék, annyit nem ér...

2017. márc. 11. 20:21

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!