Mit lehet tenni, ha Webáruház a vásárlástól való elállás és a csomag visszaküldése után sem hajlandó visszafizetni az áru értékét?
Attól függ, hogy milyen indokkal nem hajlandó fizetni...
Pl. az elállási jog nem vonatkozik minden termékre... Személyre szabott terméknél nincs elállási jog (pl. névre szóló bögre, stb)
Elállási jog 14 napon belül jelezve volt-e, ennek van-e nyoma, stb.
Meg azért a termék visszaküldésének is vannak szabályai:
" a csomagolás felbontása és a termék kipróbálása nem vezet az elállási jogunk elvesztéséhez [kivéve zárt csomagolású egészségvédelmi, higiéniai termékek, hang-, illetve képfelvétel (CD és DVD lemezek), számítógépes szoftver esetében].
Fontos tudni ugyanakkor, hogy ha a terméket nem csak kipróbáltuk, hanem ezen felül is használtuk, akkor a termék ebből fakadó értékcsökkenésért felelősséggel tartozunk a vállalkozás felé. "
Ha minden féltétel oké, akkor valóban Fogyasztóvédelem felé lehet jelezni.
A fogyasztóvédelmi hatóság felé jelezheted ugyan, de ők nem fognak foglalkozni veled személyesen. Ha megállapítják, hogy a kereskedő szabálytalanul járt el, akkor megbírságolják, de nincs hatáskörük kötelezni arra, hogy neked visszaadják a pénzt.
Az ilyen ügyekben bíróságon lehet kikényszeríteni a fizetést. Illetve a fogyasztóvédelemmel való "fenyegetés" annyiban hozhat eredmény, hogy esetleg a kereskedő megijed a bírságtól, és mégis fizet neked.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!