Az szabályos, hogy ha egy internetes webáruház a csomag sérülését csak akkor fogadja el, ha a futárszolgálatnak jelezve van?
Ma kaptam meg az Edigital webáruházból rendelt Lenovo G50-70-es gépet, ami majd 200000 forint volt.
Annyi probléma volt vele, hogy a D betű hiányzott róla illetve a kijelző is olyan volt mint ha fólia lenne rajta, olyan volt, mint ha gyűrődések lennének rajta.
Átadtam a pénzt a futárnak megírtuk, hogy a csomag sértetlen állapotban van. Azonban két mező a csomag ki lett bontva, illetve a csomagban minden sértetlen nem lett kitöltve.
Az egyik boltjukba vittem vissza és azt mondták, hogy nekem kell bizonyítani, hogy a laptop így érkezett meg hozzám.
De a kérdés nem is erre vonatkozik.
Mi van akkor, ha olyan probléma kerül elő ami használat során derülhet csak ki? Teszem azt nem jó a merevlemez.
Mégsem várhat meg a futár, míg az utcán szétszedem, és bekapcsolom a gépet.
14 napon belül el lehet állni a szerződéstől, magyarul vissza lehet vinni a terméket. De a boltban azt mondták, hogy csak sértetlen termékekre vonatkozik ez a jogszabály.
Igen, ezt sok webáruház alkalmazza, hogy legyen tanú arra, hogy a termék hibás volt. A futár kiváló tanú erre.
Utána már átvettnek minősül, mintha kivitted volna a boltból, kvázi "pénztártól való távozás"
"Átadtam a pénzt a futárnak megírtuk, hogy a csomag sértetlen állapotban van"-innentől kezdve nem sokat tehetsz.
mi a gond pontosan?sérült a termék?vagy használt?ha használt terméket kaptál akkor azt azonnal jelezni kellett volna a bolt felé e-mailben (a dátum és az időpont miatt,akár fényképet is mellékelhettél volna hozzá.nagyon fontos az időpont hiszen a csomag átvételének az időpontja visszakereshető a futárcégnél.)
A csomagolás sértetlen állapotban volt. Ennyi a lényeg.
A probléma az, hogy a billentyűzeten a D gomb hiányzik. Nem is találkoztam vele. A másik probléma, hogy a kijelző is olyan mint ha össze lenne törve.
Azt nekik nem kell bizonyítani, hogy sértetlen volt a készülék?
Pl ha szervizben megsérül a laptop nem nekem kell bizonyítani, hogy a sérülés korábban nem volt meg, hanem a szerviznek. Ha nem tudják bizonyítani, akkor övék a felelősség. Ilyen ebben az esetben nincs?
"Pl ha szervizben megsérül a laptop nem nekem kell bizonyítani, hogy a sérülés korábban nem volt meg, hanem a szerviznek. Ha nem tudják bizonyítani, akkor övék a felelősség. Ilyen ebben az esetben nincs?"
Ha leadod szervizbe, kitöltenek egy papírt, amire le van írva, hogy milyen állapotban vették át. Nem ugyanaz a két eset.
De a futárszolgálat sem járt el körültekintően.
Leírom mi van a papíron.
Sértetlen a csomagolás
(x)Igen Nem
A csomag tartalma sértetlen
Igen Nem
A csomagolást megbontottam
Igen Nem
Az utóbbi kettő rész nem lett kitöltve. Tehát a futár nem járt el körültekintően.
Mit lehet tenni?
Kicsit idegesítő a dolog, hiszen 200000 forintot dobtam ki a kukába.
A futár előtt meg kell bontani A futár megkért hogy bontsad meg ? mert én úgy tudom hogy nagyobb értékeknél kötelező szólnia
A csomagot megbontotta? IGEN NEM
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!