Eladtam valamit ami a vevő szerint nem működik. Ha visszaveszem, hogyan fizessek neki? Félek, hogy nem küldi vissza a terméket, vagy kötekedni fog.
Az a lényeg, hogy törvény szerint vissza kell vennem a terméket. Ezzel nincs is bajom, nem akarok vitát.
Viszont csak a legolcsóbb postát kell visszafizetnem, hisz az a vevő "baja", hogy ő drágább szállítást vállalt.
Szóval volt előre utalás után 500 Ft-os posta, illetve utánvéttel 2000 Ft-os.
Ő utánvéttel kérte.
Ha visszautalom a termék árát + az 500 Ft postát, akkor félek, hogy nem küld el semmit és jogtalanul követeli a + 1500 Ft-ot.
Abba meg gondolom ő nem fog belemenni, hogy visszaküldi és majd ezután utalok én.
Csavar az egészben, hogy nem boltos vagyok, hanem magánszemély. Neten adtam el valamit, ami jó volt, mert kipróbáltam, de állítólag nála nem működik. (Vagy ki tudja miért mégsem kell neki.)
Mit tegyek?
"3-as, ne is haragudj, de egy TISZTESSÉGES eladó ilyent nem mond (még akkor sem, ha tényleg benne van a pakliban, hogy a vevő rontotta el), hanem megpróbál kompromisszumot keresni a vevővel, hogy mindenki jól járjon...
A válasz 0%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 74%-ban hasznos válaszokat ad."
Az, hogy ez a válaszom, amikor is az ember kompromisszumot keres, hogy mindenki jól járjon, így le lett húzva, azt hiszem mindent elmond a Gyakori felhasználóiról, eladói mentalitásukról. SOHA TÖBBET NEM FOGOK MEGPRÓBÁLNI ITT TISZTESSÉGESEN MEGOLDÁST KERESNI? SEGÍTENI - holott a Teszvesz fórumon sok éves gyakorlatomban olyan ügyekben is segítettem, amit nem kicsit kellett bogozni - mivel itt AZ A MENŐ, HOGY MEGGONDOLJUK MAGUNKAT, NEM ADJUK EL, NEM VESSZÜK ÁT, stb.
A tisztességes kereskedői magatartás itt úgy látom, nagyon sok embertől igen-igen távol áll... (és ebbe beletartozik az is, hogy ha a vevő reklamál, akkor (még ha nem is kötelességem visszavenni a terméket), megpróbálom orvosolni a dolgot - mint ahogy a kérdező is tenné, s azt szeretném, ha a vevő - még ha most nem is sikerült a vétele, de elégedettem távozna és legközelebb visszatérne.
Végezetül annyit:azoknak az eladóknak, akik most lehúztak, igencsak nem ez lesz a véleménye, ha ők vesznek majd valamit pl. 40 ezer ft-ért és az nem működik valamiért.
Hogy miért, azt ugye nem tudjuk még mindig...
#7
Nem egészen így van, ugyanis ha pl. a Vaterán adta el a kérdező és működőképesnek van feltüntetve, akkor jogosan reklamál a vevő, mert nem felet meg a termék a leírásnak.
Utolsó
Ugye te nem tudod mi a különbség a jótállás/szavatossag és a Hibás teljesítés között?
Na, egy dologban biztos lehetsz: nem azt fogod visszakapni, amit küldtél!
Amivel próbálkozik, az az eladók átverése. Sokan csinálják, ne dőlj be neki.
Ne vedd vissza, nem vagy köteles!
# 14
De, én pontosan tudom. Neked meg szemmel láthatóan fingod sincs. Például olyan van, hogy JÓTÁLLÁS, olyan is van, hogy SZAVATOSSÁG. Olyan, hogy GARANCIA nincs, ez egy nem létező jogi fogalom. Ez egy köznyelvi frázis.
Újra mondom:
Magánszemély eladás során (mivel magánszemély nem végez és nem is végezhet üzletszerű tevékenységet!) NEM KÖTELEZHETŐ jótállásra semmilyen formában. pont.
Az pedig, ha valaki egy ELEVE HIBÁS terméked ad el jóként az szerencsés esetben hibás teljesítés (a nem szerencsés pedig szándékos csalás).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!