Eladtam valamit ami a vevő szerint nem működik. Ha visszaveszem, hogyan fizessek neki? Félek, hogy nem küldi vissza a terméket, vagy kötekedni fog.
Az a lényeg, hogy törvény szerint vissza kell vennem a terméket. Ezzel nincs is bajom, nem akarok vitát.
Viszont csak a legolcsóbb postát kell visszafizetnem, hisz az a vevő "baja", hogy ő drágább szállítást vállalt.
Szóval volt előre utalás után 500 Ft-os posta, illetve utánvéttel 2000 Ft-os.
Ő utánvéttel kérte.
Ha visszautalom a termék árát + az 500 Ft postát, akkor félek, hogy nem küld el semmit és jogtalanul követeli a + 1500 Ft-ot.
Abba meg gondolom ő nem fog belemenni, hogy visszaküldi és majd ezután utalok én.
Csavar az egészben, hogy nem boltos vagyok, hanem magánszemély. Neten adtam el valamit, ami jó volt, mert kipróbáltam, de állítólag nála nem működik. (Vagy ki tudja miért mégsem kell neki.)
Mit tegyek?
Na, akkor kezdjük az elején a problémamegoldást - megpróbálok segíteni - bár ilyenkor le szoktak húzni, nem értem, miért...
1.- Azt írod, kipróbáltad és Nálad működött.
Mikor próbáltad ki? Mielőtt feladtad vagy régebben? (nekem volt olyan, hogy meghirdettem valamit, fél év múlva adtam el és akkor a feladás előtt valamiért már nem volt jó)
2- nála nem működik... Elektromos, elemes a dolog vagy akkus? Mit adtál el tulajdonképpen és mi nem működik benne? Van, amikor csak a vevő nem ért hozzá... Eladtam kb. 15 fejlámpát, a 16-nál egy ismerősöm vitt egyet a barátjának, aki szerint nem működött a fejlámpa. Jó, semmi baj, cseréljük ki. Na de amikor már a 2.-ikra is azt mondta, hogy nem működik és visszaérkezett törötten, akkor kiderült, hogy a vevő nem tudta rendesen beletenni az elemet, erőszakolta és letörte az elemtartó/érintkező részt. Félreértés ne essék, mindig a vevő pártján állok, de ebben az esetben nem így volt :-) Ahelyett, hogy felhívott volna telefonon és telefonos segítséget adtam volna. Még ha akarta volna, vissza is hívom :-) Ja, egyébként az első lámpa azóta is működik, megtartottam magamnak :-)
Aztán még egy fontos kérdés: milyen értékű a termék?
A postai dolgokra majd ezek ismeretében válaszolnék...
Mindenképp csak akkor fizess ha vissza kaptad a terméket.Ez így korrekt,cég sem fogja visszafizetni előre az árát sehol.
Ha így nem megy bele arról nem te tehetsz,lehet csak át akar verni.
#6 Én, mint tisztességes eladó, nem adok el rossz terméket. Tehát bemondásra nem fogok visszavenni semmit.
Az ilyen helyzetet könnyen meg lehet előzni a személyes átvétellel, soha semmilyen problémám nem volt még.
Csak a tisztán látás végett.
Magánszemélyként semmilyen garanciát nem kell vállalnod és hacsak külön nem jelezted az eladás elött, hogy visszaküldheti a terméket, akkor nem kell visszavenned.
Ha cég lennél, akkor 14 naoon belül köteles lennél visszavenni a terméket, ami ugy müködik, hogy a vásárlo 14 napon belül jelezheti, hogy visszaküldi a terméket. Ez után feladja postán és ha eljut hozzád, akkor a termék vételárát vissza kell fizetni 30 napon belül. A termék árán kivül más nem jár vissza, a postaköltség mindkét irányban a vevőt terheli.
Tehát ha túl akarsz lépni a jogi kötelezettségeden, mint magánszemély és visssza akarod venni a terméket, akkor is teljeden nyugodt lelkismerettel mondhatod, hogy csak az után adod vissza a vételárat, miután megkaptad a terméket, és a postaköltséget nem fizeted vissza egyik irányban sem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!