Boltossal kereskedővel kapcsolaltos problémával a Békéltető Testülethez vagy a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz forduljak?
Fogyasztóvédelem nem foglalkozik peres ügyekkel
Békéltetőtestület,majd bíróság igen.
De van pl a Fogy.Védelemnek hivatalos oldala és ott egy fórum ahol lehet kérdezni én egyszer az itt kapott válaszokat linkeltem be neki és ez meggyőzte
"peres ügyekkel "
Semmiféle peres ügy nincs. Még...
Az van hogy garanciában visszaküldtem egy gépet amelyről kiderült javíthatatlan. Tehát akkor vagy pénz vissza vagy cseregép járt volna nekem.
Kereskedő válasza: cseregépet se tud adni tehát pénz vissza.
Oké. Adjam meg a bankszámlámat (mert webshop nem valós bolt) és oda utalják.
Oké.
Azóta se utalták, levelekre nem válaszolnak.
Hova menjek? Fogyasztóvédelem vagy békéltető?
Nem gondolom, hogy pár nap alatt lett feketelistás...tehát utána kellett volna nézni vásárlás előtt a boltnak, véleményeket olvasni, hogy érdemes-e ott venni bármit is...
Igazad van, ne írj a TH-nak, ott lehordják az olyan szerencsétlen vásárlókat, mint Te...
"tehát utána kellett volna nézni vásárlás előtt a boltnak,"
Na hagyjál már. Ha bemész egy cipőboltba megnézed előtte hogy na vajon feketelistás-e?
Ne kérj olyat számon amit magad se tennél.
véleményeket olvasni, h
NA EZ MEG NAGYON MELLÉ!
Az említett webshop Superbrands 2014 díjas!
További okosság minek kellett volna utánanézni?
(ja és lehet egy cég superbrands-es feketelistával? lehet, az egyik nav a másik meg egy szakmai díj...)
ztelt Kérdező!
Javasoljuk, hogy küldjön ajánlott levelet a kereskedő székhelycímére, amelyben szólítsa fel a pénz mielőbbi visszafizetésére, vagy annak igazolására, hogy megküldték az Ön számlájára a pénzt. Ha ez utóbbit tudja igazolni a vállalkozás, akkor a banknál szükséges érdeklődni.
Amennyiben a vállalkozás önként nem hajlandó visszafizetni Önnek a pénzt, úgy elsősorban békéltető testületi eljárásban, illetve bíróság előtt rendezhető a jogvita.
A békéltető testület a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő független testület. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban. Felhívjuk figyelmét, hogy amennyiben fizetési meghagyást kezdeményezett a vállalkozással szemben, annak lezárultáig békéltető testületi eljárás nem indítható. Tájékoztatjuk továbbá, hogy a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Egy nemrégiben hatályba lépett jogszabály-módosításnak köszönhetően a békéltető tárgyaláson a cég képviselőjének kötelessége megjelenni, különben fogyasztóvédelmi bírsággal sújtható. A békéltetési eljárásról bővebben itt olvashat: [link]
Lehetőség van még fizetési meghagyás útján követelni az összeget a kereskedőtől. Kizárólag fizetési meghagyás útján érvényesíthető a pénz fizetésére irányuló lejárt követelés, ha a kötelezettnek van ismert belföldi lakóhelye vagy tartózkodási helye, illetve székhelye, és amelynek összege az egymillió forintot nem haladja meg. Felhívjuk figyelmét azonban, hogy a fizetési meghagyásos eljárásért eljárási díjat és ügyvédi munkadíjat kell fizetni. Az eljárási díj mértéke az alapeljárásban 3%, de legalább 5000 forint és legfeljebb 300 000 forint. Az eljárási díjat az eljárás megindításakor Ön köteles megelőlegezni, de a fizetési meghagyás által az eljárással érintett vállalkozás viseli végül a költségeit, azaz minden felmerült költséget (beleértve az ügyvédi díjat is) köteles megtéríteni Önnek, ezen költségek ugyanis a végrehajtható meghagyás részévé válnak. Erről bővebben itt olvashat: [link]
Amennyiben úgy gondolja, hogy ügyében csalás történt, úgy rendőrségi feljelentéssel élhet.
Panaszbejelentéseire a vállalkozásnak 30 napon belül írásban, érdemben kell válaszolnia. Ha ezen kötelezettségét megszegi, akkor panaszbejelentéssel élhet e tekintetben az Ön lakóhelye szerint illetékes Kormányhivatalnál ( [link]
Kérjük, hogy a fogyasztóvédelmi hatóság tanácsadó, tájékoztató tevékenységéről való visszajelzés érdekében - akár név nélkül - töltse ki az alábbi linken található, egy perces ügyfél elégedettségi kérdőívet: [link]
Köszönjük!
Üdvözlettel: NFH Ügyfélkapcsolat
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!