Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » A fogyasztóvédelmi bevizsgálás...

A fogyasztóvédelmi bevizsgálás pénzbe kerül első 6 hónapon belül?

Figyelt kérdés

sziasztok!

Tegnap visszavittem a cipőmet a deichmannba,ahol aztmondták hogy elküldik cipészhez aki majd "megragasztja".

De a cipőm sarkánál ki van lyukadva,mert lejött a sarka (mellesleg az oldalai is) ezért a fogyasztóvédelemhez küldtem bevizsgáltatni.

Ilyenkor ha a fogyasztóvédelem a deichmann javára dönt nekem pénzbe kerül a bevizsgálási díj?

Mert első 6 hónapon belül vagyok.


2014. febr. 23. 15:21
 1/3 anonim ***** válasza:
Mit jelent az, hogy a "Deichmann javára dönt"? Most azt akarod bebizonyítani, hogy a cipő nem javítható?
2014. febr. 23. 16:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

Már megírtam neked tegnap is:


Első 6 hónapban a bolton a bizonyítási kényszer bevizsgálás esetén, neked semmilyen eredmény esetén sem kerül pénzbe.


Másrészről azt is megírtam, hogy a fogyasztóvédelem SEMMIT Nem vizsgál, nem is nekik küldték a cipődet, hanem jóesetben egy független szakértőhöz, rossz esetben egy haverhoz.

2014. febr. 23. 17:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:

Ajánljuk figyelmébe a témakörrel kapcsolatos blogbejegyzésünket: Szakvélemény szükséges? Kinek kell fizetnie? - [link]


Az első hat hónapban a kereskedő oldalán áll a bizonyítási teher, így a szakvélemény költségeit is ő viseli. Amennyiben Ön nem fogadta el a javítást, valóban lehetséges szakvéleményt kérnie. (Ha ebben konkrétan nem egyeztek meg, a kereskedő választása szerint más szakértőt is igénybe vehet a vizsgálathoz, mint a fogyasztóvédelmi hatóság). A fogyasztóvédelmi hatóság valóban végez lábbeli bevizsgálást, erről bővebben itt olvashat: [link]


A hatóság szakvéleménye azonban a kereskedőre nézve nem kötelező erejű, de mindenképpen bizonyítékul szolgálhat a termék hibájának keletkezési voltát illetően.


Amennyiben a bizonyítás esetlegesen azzal az eredménnyel zárul, hogy a hiba oka már a vásárlást követően merült fel, például abból kifolyólag, hogy a fogyasztó nem rendeltetésszerűen használta a terméket, a kereskedő csak abban az esetben háríthatja át a bizonyítási költségeket (szakvéleményeztetés díját) a fogyasztóra, ha alaposan feltehető, hogy a fogyasztó rosszhiszeműen járt el – azaz például tudta, hogy a hiba nem gyártási eredetű – a kifogás megtételekor.


További hasznos tanácsokat olvashat hivatalos fórumoldalunkon: www.nfhforum.hu


Üdvözlettel: NFH admin1

2014. febr. 24. 10:39
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!