Tényleg szokták ezt csinálni a multik, vagy ez amolyan köpködés feléjük?
Arra gondolok, hogy 2-3 havonta átrendezik a polcokat, hogy ne találd meg őket, így több ideig bóklászol amíg keresed a listádon lévő dolgokat, így nagyobb eséllyel emelsz le olyan dolgokat amik nem is kellenek neked, vagyis többet fogyasztasz.
Ha igaz akkor szívesen olvasnék róla, csak nem tudom hogy keressek rá, szóval linkeket is örömmel fogadok :)
Természetesen nem igaz, mivel iszonyatosan magas költsége van egy egy ilyen "átrendezésnek". A Tesco például 1 területet (tehát nem a boltot, hanem csak 1-1 területet!) 2 évente változtat meg teljesen és általában 6-12 havonta nyúlnak hozzá - de ilyenkor csak minimálisan, átlag vevő észre sem veszi.
Azért terjednek az ilyen bugyuta álhírek, hogy 2-3 havonta átrendezik az áruházakat, mert az egyszeri vásárló nincs a boltban minden nap, pár hetente csinál egy nagybevásárlást és amikor nem talál valamit akkor nyugtatja magát azzal, hogy már megint átrendezték a boltot. Közben nem.
Azért megnézném én azt a "tudományos bizonyítást", főleg, hogy vizsgál-e minden faktort, vagy csak azt, hogy "több lett az eladás átrendezés után".
ugyanis egy ilyen átrendezéskor az esetek 100%-ában változik a választék (nyilvánvalóan a vásárlói igényekhez igazítva), optiamlizálva lesz a készlet (amiből nagy a vásárlói igény több lesz, amiből alacsony kevesebb, ez által javul az elérhetőség) és még sorolhatnám a végtelenségig. Ezeket mind az impulzív vásárlás számlájára írni felelőtlenség és nem is igaz.
Marketingmenedszer vagyok. Vagyis lennék, mert nem ebben dolgozom.
Konkrét tananyag volt, és bárki bármit mond, létező jelenség. De ahogy írták, nem 2-3 havonta, hanem ritkábban történik.
A "tudományosan bizonyított" nyilván nem klinikai teszt, de a marketing is egy tudomány, és sok-sok kutatás készült a témában. Egyébként még kutatást sem kell lefolytatni, elég a havi bevételt megnézni egy-egy ilyen eset után. Ha nem érné meg, nem csinálnák.
Józan paraszti ész, kedves válaszadók, akik kételkedtek.
Bemész a Tescoba, mi van elöl? Amik a legdrágábbak, azaz : ruha, autóápolás, barkács, műszaki, és persze a játék, amit úgyis megveszel, mert a gyerek utána végig üvölt, ha nem tetted be a kosárba.
És mi van a lehető legtávolabb a bejárattól? Na?? lehet tippelni? A legeslegtávolabbi sarokban van a kenyér. Azaz ha alapvető éleélmiszert akarsz venni, az egész üzleten át kell menned. Na ez már valóban 1000x bizonyított tény, hogy úgyis veszel még jópár dolgot, akkor is, ha csak egy kiló kenyérért mentél be.
Mindig van olyan, aki csak azt veszi meg, amiért bemegy. Az előző oldalon is írt egy ilyen. De ő a kisebbség! A nagy többség impulzusvásárló, azaz hat rá a sok-sok marketingtrükk.
Szerintem ha rákeresel, ezernyi ilyen oldalt találsz. Én most nem keresnék neked, nekem tankönyveim és saját jegyzeteim voltak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!