Telenor díjváltozás - szerződésmódosítás? Mit tanácsoltok?
Tájékoztatjuk, hogy a Telenor 2015.07.01-től bizonyos számlás, kártyás és új generációs kártyás tarifacsomagok és egyéb szolgáltatások díjszabását meglévő előfizetőinek kétoldalúan módosítani kívánja, melynek elfogadásáról Ön dönthet. Kétoldalú szerződésmódosításra irányuló ajánlat
Áremelés a Telenornál és a Telekomnál: pánik helyett itt a megoldás
Nem kell feltétlenül személyesen megjelenni az ügyfélszolgálaton, ha meg akarjuk úszni az áremelést. Pánikkeltés helyett itt van, mit kell tennie - viszont ezt a Telenor esetében tegye meg már ma, a Telekom előfizetők pedig minél előbb!
Igazi pánikhangulat söpört végig a Telekom és Telenor ügyfeleken az elmúlt napok cikkei és közösségi tevékenységei alapján. Mindkét mobilcéggel kapcsolatban áremelésről szóltak a hírek, amely alól lehetséges a kibúvó, ha az ügyfél nem fogadja el az egyoldalú szerződésmódosítást. A pánik és felháborodás leginkább annak volt köszönhető, hogy az ügyfelek szerint túl rövid a határidő, és egyes esetekben csak két munkanap áll rendelkezésre arra, hogy az ügyfélszolgálati irodák és márkaboltok tömött soraiban átkozódjanak az érintettek. Pedig van sokkal könnyebb út is.
Telenor: kérjünk visszahívást!
A Telenor eleve június 25-ig elküldte minden érintettnek a díjszabás változásáról szóló SMS-t, aki viszont ilyet kapott, nem feltétlenül csak a személyes ügyintézést választhatja. Gyakorlatilag bármilyen ügyfélszolgálati csatornán lehet jelezni, ha valaki nem ért egyet a változtatásokkal, így a 1220-as telefonszámon is. Igaz, hogy itt most megnövekedett a várakozási idő, de van egy teljesen legális kiskapu: a 6-os menüpontot, majd itt a 2-es opciót választva visszahívást kérhetünk. Aki így jelzi szándékát, júliusban mindenképpen visszahívja egy telenoros ügyintéző, addig pedig nincs félnivaló a tarifaváltozástól. Ugyanígy az ügyfélszolgálati irodákban is lehet visszahívást kérni, ha túl nagy a sor.
Telekom: júliusban kell figyelni
A "magenta szolgáltató" a díjak változásáról szóló értesítőket csak júliusban küldi ki az ügyfeleknek: a kártyás felhasználók SMS-ben kapnak figyelmeztetést, míg a számlások az első júliusi számlán találnak információkat a friss díjszabásról. Az értesítés kézhetvételétől 15 nap áll rendelkezésre ahhoz, hogy elutasítsák a díjváltozásokat, ez esetben az addig érvényes szerződésük marad hatályban. A Telekom-ügyfelek az 1430-as számon könnyen jelezhetik majd, ha szeretnének a mostani szerződésnél maradni, de persze az üzletekben és ügyfélszolgálati pontokon személyesen is megtehetik mindezt.
Teljesen lefagyott a Telenor: hiába is telefonálna, elérhetetlen az ügyfélszolgálat
Miközben a Telenor csak "megnövekedett várakozási időt" említ, a gyakorlatban már hétfőn is szinte elérhetetlen volt a mobilcég telefonos ügyfélszolgálata. Pedig fontos lenne: most jelezhetik az ügyfelek, hogy ki nem kér az áremelésből. A keddi nap még rosszabbnak ígérkezik.
A Telekom mellett a Telenor is július 1-jével, azaz holnaptól emeli meg észrevehetően árait. (Ha telekomos, itt találja az új tarifákat, ha a Telenor ügyfele, akkor pedig ide kattintson.) Ahogy arról már hétfőn beszámoltunk, a Telenor nem bírta, nem bírja az áremelést elutasító ügyfelek rohamát.
A közösségi csatornákon tömegével olvasható ügyféltapasztalatok szerint azonban nem csak a szolgáltató üzleteiben volt gond: a Telenor telefonos ügyfélszolgálata is elérhetetlen. A hvg.hu egy teljesen nyugodtnak vélt időszakban, kedden éjjel 1 óra előtt próbálta felhívni a 1220-at, és bár sokakkal ellentétben mi nem foglaltjelzést kaptunk, nem jártunk sokkal jobban. Az automata bemondás szerint "Technikai okok miatt kérését nem tudjuk végrehajtani. Kérjük, ismételje meg hívását később."
Mivel ma van az áremelés előtti utolsó nap, a kedd még rosszabbnak ígérkezik. Bár a szolgáltató szerint "érdemes a 1220-as telefonos ügyfélszolgálaton a 6-os menüpontban a 2-es gombbal visszahívást kérni", már most megmondjuk, hogy erre nem sok esélye lesz.
Abszurd dráma
A Telekom a Telenor egymástól függetlenül, de gyakorlatilag egyidőben döntött úgy, hogy július 1-jétől drasztikusan megemeli a legtöbb ügyfele mobiltelefonálási díját. Erről a cégek – állításuk szerint megfelelő módon és időben – értesítették az ügyfeleket. A panaszok azonban így is özönleni kezdtek a hírközlési hatósághoz, az NMHH hivatalból általános hatósági felügyeleti eljárást indított a két cég ellen. Mivel úgy találták, hogy a szolgáltatók több ponton is megsérthették a július 1-jétől tervezett, számos díjemelést tartalmazó módosításról szóló kötelező tájékoztatás előírásait, először megtiltották az áremelések végrehajtását. Ezt követően azonban szokatlan döntést hoztak az ügyben: azok az ügyfelek, akik június 30-ig hivatalosan jelzik a szolgálatójuknál, hogy az áremelést – mint kétoldalú szerződésmódosítást – nem fogadják el, azok számára a régi szerződési feltételek maradnak érvényben. Ahogy arról a telkó piaci ügyekben jártas HWSW a döntést követően megírta: "abszurd komédiához kezd hasonlítani a magyarországi mobilpiac két szereplője által idén nyáron tervezett szolgáltatásidíj-emelések ügye".
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!