Érdemes a fogyasztóvédelemhez fordulni? Mik a lehetőségeink?
Az üzlet maga nem adhat szakvéleményt. A mi gyakorlatunk az, hogy körbefotózzuk a cipőt pengeéles képeket készítve, s elküldjük a gyártónak. Az ő válaszuk alapján lépünk tovább. Így gyorsabb, mintha a cipő utazna.
E lehet küldeni bevizsgálásra független laborhoz a vásárló kérésére, de ha az elutasítja a panaszt, a vásárlót terheli ennek költsége.
A garancia kényes jószág. Az kizárólag olyan hibákra terjed ki, amelyek a gyártás során keletkeztek, s csak akkor, ha a használata rendeltetésszerű volt.
Törés és szakadás általában nem garanciális ok, sőt megszűnik a garancia akkor, ha a termék törik, szakad.
Szakértő szem meg tudja ítélni, hogy a szakadás milyen okra vezethető vissza.
Pl. nálunk gyakori, hogy a viselője belerúgott (véletlenül) egy kőbe, s ez okozta a szakadást. Ez nem garanciális ok. Viszont ha mondjuk valami módon a varrás/ragasztás nem sikerült rendesen, s a feszültség miatt szakadt, az gyári hiba.
# 3
Még szerencse, hogy a gyártó ugyan úgy NEM ADHAT KI szakvéleményt, mint az üzlet! A magyar fogyasztóvédelmi törvények csak és kizárólag a FÜGGETLEN szakvéleményt fogadják el hitelesnek!
"E lehet küldeni bevizsgálásra független laborhoz a vásárló kérésére, de ha az elutasítja a panaszt, a vásárlót terheli ennek költsége"
Ez nem igaz, szavatossági igény esetén az első 6 hónapban a kereskedő költsége, utána pedig a fennmaradó jótállási idő alatt akkor a várásló költsége, ha nincs igaza! Amennyiben igaza van ugyan úgy a bolt költsége!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!