Meg nem érkezett rendelés esetén visszafizetést az eladótól kell kérni vagy a PayPal-hoz kell fordulni?
5 teljes hete várok egy pár ezer forint értékű rendelést Kínából, eBay-en vettem. Csomagszámot nem kaptam hozzá, mivel az eladó azt mondta, hogy hajóval küldi, és itt meg van szabva, hogy mekkora értékűnek kell lennie, hogy ajánlottan küldhesse. Szállításnak 2-3 hetet írt, és ahogy néztem a visszajelzéseit, a legtöbben azt írták, hogy 2 hét alatt megkaptak mindent, pedig még messzebb laknak, mint én, viszont voltak, akik hónapok után sem látták.
Ha én azt mondom, nem várok tovább és fizesse vissza a teljes árát, akkor ezt elég az eladónak megírnom, és ő visszaadja, vagy a PayPal-hoz kell fordulnom ez ügyben?
Ha később megjönne, visszafizetném neki, de nem akarok hónapokig várni, majd azt kapni, hogy ez biztos elveszett, viszont a határidő lejárt, így nincs kártérítés.
Ha az eBayen vetted, akkor első körben az eladónak kell szólnod. Ha ő magától nem adja vissza, akkor CASE-t kell nyitni "item not received" miatt. Ott jó eséllyel a te javadra döntenek az ügyintézők. A Paypal ügyfélszolgálathoz akkor kellene fordulnod, ha az üzletkötés eBayen kívül, egy másik felületen történt volna.
Ha a fizetés nem egyenlegből történt, akkor a pénzt a fizetéshez használt bankkártyához tartozó bankszámlára fogod visszakapni, 2-3 napos átfutási idővel. Ha a fizetés Paypal egyenlegből történt, akkor az egyenlegedben fog megjelenni a visszatérítés,átfutási idő nélkül. De ügyelj arra, hogy eBayes vásárlás esetén 45 napon belül kell megtenned az első lépést.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!