Ha Hong Kongból és Senzhenből rendelek eBay-en, de nem kapok hozzá csomagszámot, nagy az esélye, hogy nem érkezik meg?
Szombaton rendeltem 3 dolgot, azóta beszéltem az eladókkal, de számot egyik se tudott küldeni, mondván, hogy az egyik hajóval jön, a másik meg gazdasági küldemény, a harmadikhoz meg csak írtak egy sima számsort.
Csak azért kezdtem most kételkedni, mert ezelőtt tavaly nyáron vettem egy ruhát Hong Kongból, ahhoz rögtön kaptam is rendes nyomkövető számot (RU476669238CH), Oroszországon keresztül szállították (a rendszer szerint valami svájci postával), és 12 nap múlva már a kezemben is volt.
De most a három rendelésemhez ezt kaptam:
1)
Item: Small Animal Hamster Gerbil Wood House Playhouse Nest Rest Bedroom R1BO
Item number: 161407747253
Price: AU $5.29
--------------------
FREE Standard International Flat Rate Postage
Item location: Shenzhen, China
Ships to: Worldwide
--------------------
Estimated delivery: Mar 24, 2015 - Apr 13, 2015
Seller ships within 2 days after receiving cleared payment.
--------------------
Tracking number: 008024503409
2)
Item: 1Pc Rodent Mice Jogging Gerbil Plastic Hamster Pet Rat Play Toy Exercise Ball
Item number: 261752782655
Price: AU $1.69
--------------------
FREE Standard International Flat Rate Postage
Item location: Hong Kong, Hong Kong, China
Ships to: Australia, Americas, Europe, Asia, New Zealand
--------------------
Estimated delivery: Mar 23, 2015 - Apr 13, 2015
Seller ships within 1 day after receiving cleared payment.
--------------------
Tracking number: Sorry as it was sent out by economy,
so I can't offer you a tracking number.
3)
Item: Korean Women's New Fashion Autumn and Winter Fitted V-Neck Pleated Mini Dress rv
Item number: 371258972455
Colour: Gray
Size: One Size
Price: US $8.49
--------------------
FREE Expedited Int'l Shipping
Item location: Hong Kong, Hong Kong, China
Ships to: Worldwide
--------------------
Estimated delivery: Varies for items shipped from an international location.
Seller ships within 2 days after receiving cleared payment.
--------------------
Tracking number: The item you purchased is one that we drop ship. While I am able to see that your order was shipped on the 7th, unfortunately we are not provided tracking information for these orders.
Ilyen információkat kapva mennyire biztos, hogy nem lopják el valahol útközben? Az eladókat megnéztem előtte, több 10 ezer dolgot adtak már el, több mint 99%-os az értékelésük...
De most mégis félek tőle, hogy kiadtam több ezret erre a 3 dologra, és nem fog megérkezni. Bár remélem, hogy minden ideér, még ha 2 hónapba is telik, de ha azt mondom, hogy nem várok tovább, főleg, hogy szám hiányában azt se látom, merre kavarog a csomag, és inkább visszavonom a rendelést, visszafizetik az árát (PayPal-on keresztül fizettem)?
Vagy valakinek van már tapasztalata olyan esetben, mikor nem kapott csomagkövetőt a rendeléshez? Megjött épségben vagy voltak gondok?
Egy jó kis cikk. Lényege, hogy ha 30.-napig nem jön meg, irány a paypal és bejelented az eladót, hogy nem kaptál semmit.Aztán jönnek, hogy várj türelemmel és igazuk is lesz kb 99%-ban.Erre te elnézést kérsz és kész is van.Amikor tényleg nem jön meg a csomag, akkor meg visszakapod az árát. Megjegyzem nekem 50-60 rendelésnél ez még nem fordult elő.
Fizetés, Paypal, panasztétel
2014.01.19. 00:28mrgergoke
Ha kintről vásárolsz, CSAK és KIZÁRÓLAG Paypal-en keresztül fizess!
Fontos fogalom, melyet mindenki jegyezzen meg: ,,(full/partial) refund". Mi az a ,,refund"?
A ,,refund" a fizetett teljes pénzösszeg megtérítése. Ha vásárolok egy telefont 150 USD-ért, plusz fizetek 5 USD-t szállításra, akkor a ,,full refund" összege $155. A ,,partial refund" a ,,full refund" egy részösszege, mely megbeszélés, vagy előírások által meghatározott. Partial refundot akkor kaphatunk, ha például meghibásodik a telefonunk, de csak részben. Mondjuk elromlik az akksija, és feltétlenül újat kell vásárolnunk. Ilyenkor nyilván a telefonnak nincs semmi baja, ezért csak egy kis összeget (kb. az akksi árát) kérhetjük vissza.
- Megbízható a Paypal?
Minthogy milliók használják fizetésre, és hatalmas összegek mennek jobbra-balra nap mint nap, és sosem veszett el rajta pénzem, IGEN. A Paypal teljes mértékben megbízható, senki ne féljen használni.
- Van lehetőség a pénzátváltás (HUF --> USD) árrését csökkenteni, hogy kevesebbe kerüljön a dollár?
Képzeld, van! Egy Totalcar-os cikkben nagyszerűen le van írva, ezért ha nem haragszanak, egy az egyben kimásolnám tőlük a módszert.
,,Olvasóink számtalan levélben érdeklődtek PayPal konverzió átállításáról.
Az egyik megoldás:
Ha vásárlás után átirányítottak a PayPal fiókunkba, az oldal közepén keressük az Other Conversion Option kattintható feliratot. Ezután a „Bill me in the currency...” kezdetű szövegdoboz melletti karikába tegyük a pöttyöt. A Submit gomb megnyomásával végeztünk is a feladattal.
A másik megoldás:
A PayPal fiókba való belépés után a következő útvonalon kell végighaladni:
Profile menü - My money – My preapproved payments sorban lévő Update gomb – Set Available Funding Sources kattintható szöveg – a társított bankkártyához tartozó Conversion Options – „Bill me in the currency...” kezdetű szövegdoboz karikájába kerüljön át a pötty – Submit és készen van az átállítás."
forrás: [link]
- Miért Paypal-lel fizessek? Banki átutalás nem jó?
De, tök jó. A kínainak. Ugyanis a bank leszarja, hogy hova ment a pénzed, amellett, hogy brutális módon lehúznak a tranzakciós díjjal (sok ezres csak az utalás költsége).
- És a Paypal nem szarja le? Milyen védelmet biztosít az nekem?
A Paypal olyan, mint egy jó bajtárs. Fedezi a hátad, de saját elvei vannak. A Paypal fizetés után is képes visszaadni a kifizetett pénzösszeg 100%-át! Mik az elvei? 45 napig van lehetőség a visszaigénylésre, és csak indokkal.
- Mikortól ketyeg az óra, és milyen indokról beszélek?
A fizetés pontos dátumától kezdve indul az óra, amíg a 45 nap le nem telik, ezután a fejed tetejére is állhatsz, a Paypal nem fog tudni segíteni, ez a szabály. Nincs de. Indoknak számít például a hiányos csomag (nem kaptál akksit a telefonodhoz), hibás termék (törött telefon, nem működő táblagép), nem azt a terméket kaptad, amit kértél, stb. Sokféle probléma adódhat, és nincs olyan, hogy ilyet kaptál, ez van, hacsak az eltérés, hiányosság nem a saját hibádból származik. Összegezve: ha önhibádon kívül valami nem olyan, mint kéne lennie, akkor érdemes a Paypal segítségét kérni. Figyelem, 45 nap!
- Hogyan kérhetjük a Paypal segítségét?
Minthogy egy hatalmas online ,,bankról" van szó, nem olvashatják el a naponta sok ezer beérkező panaszlevelet a mindenféle csaló kínai cégre, ezért egy szűrőrendszert alakítottak ki. A szűrőrendszer arra jó, hogy a vásárló és az eladó a Paypal online felületén kommunikálhat egymással. Ez azért szűr, mert az eladó itt már sokszor nem mer olyan pofátlan lenni, és hamarabb lehet a Paypal közvetlen beavatkozása nélkül egyezségre jutni, ami a legjárhatóbb út igazából. Ha az eladó nem hajlandó megtéríteni mondjuk az általad javasolt összeget a termék árából, akkor jön az, hogy a Paypal is közbeavatkozik. Erre nálam még nem volt példa.
- Mi a konkrét módja a panaszkodásnak?
Ahhoz, hogy kapcsolatba léphessünk az eladóval a Paypal-on keresztül, lépjünk be Paypal számlánk felületére. Látni fogunk olyat a menüsoron, hogy Resolution Center, kattintsunk is rá. Ahova kerülünk az a ,,problémamegoldó központ". Itt láthatjuk a nyitott ,,ügyeinket", ha van ilyen. Ha nincs, de szeretnénk egyet, akkor gyorsan klikk a ,,Report a problem" feliratra. Ezzel ügyet tudunk nyitni, egy problémát tudunk jelenteni a Paypal felé. Ha egy ilyet nyitunk, meg kell keresnünk, hogy melyik utalási tranzakció esetén van a probléma. Ez a History (menüsoron) pont alatt tudjuk megtenni. Érdemes megnyitni külön lapon, és megnézni, hogy melyik az a fizetési tranzakció, amikor a hibás-hiányos termékért fizettünk. Ha megvan, kattintsunk a ,,Details"-re. A legelső felirat, ami elénk kerül a ,,Unique Transaction ID #hosszúkaraktersor". Ami a kereszt után van, az a tranzakció egyedi azonosítója, ezt kell megadnunk az ügy nyitásánál. Ezután már minden gyerekjáték, leírjuk a problémánkat (nyilvánvalóan angolul), és várjuk, hogy a Paypal visszajelzést adjon az eladó válaszáról. Az ügy azt hiszem 20 nap után elévül, de aggodalomra semmi ok, ugyanis az elévülés előtt e-mail-ben figyelmeztetést fogunk kapni erről. Ha nem hagyjuk elévülni, akkor továbbíthatjuk egy magasabb szintre, ez a Claim. Hívjuk ezt magyarul mondjuk reklamációnak. Eddig tehát csak beszélgettünk, de ez a reklamáció valamivel magasabb szintű, ez az, amitől (jogosan) tartanak az eladók. Nekem még nem volt szerencsém ilyenhez, de amint lesz, leírom a tapasztalataimat ezzel kapcsolatban is! Így tehát tudunk kommunikálni az eladókkal, és közös nevezőre jutni. Ha mégsem, akkor a Paypal segít eldönteni a vitát.
- Összegzés: miért jó tehát a Paypal? Más elektronikus fizetési módszerekkel ellentétben 45 napig garantálja, hogy visszakapod a pénzed, ha valami nincs rendjén. Ez nem jogosít fel senkit sem visszaélésre, akármennyire is úgy érzi valaki. Ne nézzünk hülyének senkit, ez ÉRTÜNK, VÁSÁRLÓKÉRT van.
"agy valakinek van már tapasztalata olyan esetben, mikor nem kapott csomagkövetőt a rendeléshez? Megjött épségben vagy voltak gondok?"
Kb 10 dolgot rendeltem még csak ebayen, sosem volt nyomkövetési infóm, 1 tétel nem érkezett meg, az eladó újrapostázta és megjött (aztán megjött jó nagy késéssel az eredeti is). Nem igazán jellemző, hogy eltűnik a csomag.
És ilyenkor, ha nincs a csomagnak száma, az eladó tudja, hogy sikeresen megérkezett-e vagy nem? Ők ezt látják valahol, ha a vevő nem is tudja követni?
Az egyikük, aki nem adott meg várható szállítási időpontot, mivel ők hajóval küldik, nem légipostával, csak azt mondta, hogy ez akár 15-40 munkanap is lehet. Vagyis ha két hónap elteltével szólok neki (de remélem, nem lesz rá szükség), hogy még mindig nem jött meg, lehet, hogy nem fogja elhinni, és azt gondolja, csak azért mondom, hogy ingyen küldjön még egyet vagy hogy fizesse vissza az árát, miközben már rég megkaptam?
Én szeretem látni, merre tart a csomag, ha már előre fizettem érte, de sajnos nem tudni rendeléskor, hogy az illető tud-e majd hozzá számot adni.
Tudom, hogy a legbiztonságosabb itthon bemenni egy boltba és megvenni, de valamit sehol se lehet kapni, vagy ha mégis, akkor gyakran a 10-szeresét is elkérik érte, ezért próbálok több mindent Kínából rendelni.
Még soha nem kaptam "nyomonkövetési számot",de már írtam az elsőnél,hogy megjönnek 99%-ban a csomagok. Előbb lopják ki itthon a postaládádból, mint hogy ezen trükközzenek veled az eladók.
Gondold csak el, veszel egy dollárárt egy kütyüt és ingyen házhoz hozza. Volt olyan, hogy két dollár volt a bélyeg a borítékon! Összesen fizettem egy dollárt.Kinek éri ez meg, ha nem neked?
De, ha figyelmesen elolvasod az első hozzászólásom első bekezdését, rá fogsz jönni, hogy Harmincadik napon jelzed a paypalon a kézbesítés hiányát. Majd erre van 15 napja a válaszra. Itt van a fenn említett 45 nap, amíg a paypal foglalkozik az üggyel. Ez után NEM! Tehát, ha a 44.napig nem jön meg, kéred a pénzed vissza. Semmi mást ne fogadj el!!! Ha visszafizetik és 3 hónap múlva megjönne a csomag, akkor a becsületedre válva írsz egy emailt és felajánlod az árát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!