Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Házilagos javítás miatt...

Házilagos javítás miatt elszáll a jótállás?

Figyelt kérdés

Üdv.

Ha valamit visszaviszek az üzletbe, amit mondjuk előtte 2 hónappal vettem, és azt mondták fél év jótállás van, DE előtte én ezt itthon megpróbáltam megjavítani, jogosan küldenek el ?



2013. dec. 11. 22:05
 1/5 anonim ***** válasza:
Ha van a terméken garancia zárjegy és te azt megbontod, akkor elszáll a garancia. Ha nincs ilyen, akkor nem kell bevallanod a buherálást, hacsak nincs valami egyértelmű vizuális jele.
2013. dec. 11. 22:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:

például egy cipő, és látni hogy ragasztva van.

jogos?

Van erre valahol valami írva? Fogyasztóvédelemnél nem találtam semmit

2013. dec. 11. 22:16
 3/5 anonim ***** válasza:

Nyilván nem szabadna házilag javitani, mert ha beviszed a boltba akkor a bevizsgálás során nem állapitható meg hitelesen, hogy a károsodást mi okozta.

A hivatalos válasz még várat magára.

2013. dec. 11. 22:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
Igen elszall a jotallas mivel nem hibas allapotban vitted vissza hanem Te mar keztel valamit vele... Ha normalis cipot veszel nem valami silan kinai 2000ft vackot ahhoz szoktak adni hasznalati utmutatot ami kiter az ilyen dolgokra is...
2013. dec. 12. 04:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

Hibás lábbeli esetén a vásárló a termék átadásától (vásárlásától) számított 2 éven belül érvényesítheti szavatossági igényeit, ami alapján elsõsorban javítást vagy cserét kérhet, illetve bizonyos esetekben árleszállításra vagy elállásra van lehetõsége.


Lényeges szabály, hogy az említett 2 év alatt a felek között megoszlik a bizonyítási teher. Ennek alapján, amennyiben a hiba a vásárlás elsõ 6 hónapjában merül fel, a kereskedõ oldalán áll a bizonyítási teher, ha vitatja a fogyasztó kifogását (ellenkezõ esetben helytállni tartozik).


Figyelemmel arra, hogy Ön még a szavatossági időszak első hat hónapjában van, így a kereskedő oldalán áll a bizonyítási teher. Ennek alapján, ha a kereskedő vitatja az Ön minőségi kifogását, neki kell bizonyítania, hogy a termék hibája a használatból adódott, nem pedig gyártási eredetű.


Azonban a házilagos javítás miatt a termék hibájának eredeti körülményei nem (vagy nem teljeskörűen) felderíthetőek, így a kereskedő akadályozva van bizonyítási kötelezettsége tekintetében, a szakszerűtlen javítás általánosságban a szavatossági (adott esetben jótállási)jogok elvesztésével jár.


Jelen termék esetében ha a termék talpa vált le és Ön megpróbálta megragasztani, úgy ezen hiba esetében nem, de egyéb más hiba (pl. színvesztés, varrás szakadás stb)esetében még jogosan reklamálhat.


Ettől függetlenül azonban megkísérelheti érvényesíteni szavatossági jogait, a kereskedő hozzáállásán múlik, hogy a szavatossági jog keretében, vagy fizetős javítással vállalja a hiba orvoslását.


Üdv: NFH Fórum admin1

www.nfhforum.hu

2013. dec. 12. 10:28
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!