Novemberben vásárolt mobiltelefon garancia érvényesítése, milyen megoldás lehet? (Lumia 800)
A vásárolt készülék februárban már volt szervizben, ekkor javították. Tegnap ismét elromlott, már be sem kapcsol, töltésre nem reagál. Ha esetlegesen kiderül, hogy nem javítható, akkor kérhetem a vásárláskori ár visszafizetését? vagy csak új készüléket kaphatok?
Előre is köszönöm a válaszokat!
Ennyire ne menj előre.
Nem kérhetsz semmit (illetve kérhetsz bármit, csak senkire sem kötelező).
Annyit tehetsz hogy jelzed a hibát.
Törekedniük kell a kijavításra.
Ha nem tudják javítani, másikat adnak.
Ha az is elromlik akkor előbb javítgatják azt is.
Ha nincs másik akkor levásárolhatsz.
Törvény szerint pénz nem jár vissza.
Csak akkor ha a levásárlás sem megoldható és az eredeti hiba nem javítható.
Cserekészülék se jár a javítás idejére, az szintén egy gesztus a jobb helyeken ha adnak (kérhetsz de nem jár).
Elvileg a vásárlási szerződéstől elállásra akkor vagy jogosult ha ugyanazzal a hibával több mint 3 alkalommal nem boldogulnak, de ez sajnos akár hónapok sorát is hozhatja telefon nélkül.
Maradjunk annyiban hogy mindent szép sorjában.
Nagyon a sor elején jársz, van még idő.
Ha mégis visszaadják a pénzed akkor jó fejek.
Ptk. 306. § (1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
a) elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;
b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
(2) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.
Tehát első alkalommal is kérhetsz cserét, ha pedig a javítás többször sikertelen vagy indokolatlanul elhúzódik, akkor jogosult vagy elállni. A magyar jogrend nem ismeri a levásároltatás fogalmát, ennek ellenére a boltosok gyakran megpróbálják erre rá venni az ügyfelet. Ha nem jutsz nevezőre a céggel, fordulj valamelyik békéltető testülethez.
íme egy példa: bekeltetes.hu/admin/data/file/180_fotohall.doc
Alig hiszem, hogy újat kap, vagy visszafizetik az árát..
De sok siker hozzá.
Kiváncsi vagyok a végkifejletre....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!