Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Kb mekkora profittal dolgozik...

Kb mekkora profittal dolgozik egy webáruház?

Figyelt kérdés

Szóval a kérdés az lenne, hogy van egy webáruház legyen mondjuk ez az Extreme Digital Zrt.

[link]

Nekik a Nettó árbevételük 17 milliárd volt 2012-ben.

Akkor ezen kb mennyi a profitjuk?



2013. szept. 28. 16:09
 1/6 anonim ***** válasza:
Néhány % a haszonkulcs (5-15%), de ebből még fenn kell tartani a céget (alkalmazottak, rezsi stb).
2013. szept. 28. 19:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:

Hát az nem a legjobb, sokkal többre gondoltam.

de igazából ami érdekelne az az, hogy mondjuk én mit vásárló megveszek egy terméket 100.000Ft-ért, azon nekik mennyi haszna van? kb 10ezer ft?

2013. szept. 28. 19:57
 3/6 anonim ***** válasza:
Attól függ épp melyik termék.
2013. okt. 3. 01:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

Egy webáruháznak kisebb költségei vannak, mint egy valódi elárusítóhelyjel rendelkező áruháznak. Csak egy raktár az egész, és a csomagolással foglalkozó munkatársak. Nem kell nagy épületet bérelni, nincs annyi eladó, árufeltöltő, nincs akkora fűtés és villanyszámla.

Emiatt egy webáruház kevesebb költséggel működik és kevesebb profittal is beéri.

A 10-15% talán kevés.

Tudd, hogy egy reális üzletben (nem webáruház) ha nincs mindenen minimum 100% haszon, akkor csődbe mentél. Nem véletlenül van pl. egy pláza akcióban 30-40-50% leárazás.

Ha egy 100 forintos termékre tett 100%-ot, az lett 200 Ft, és a szezon végi 50% leárazáskor beszerzési áron (100 forinton) kinyomja a készlet végét.

2013. okt. 3. 10:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

"ha nincs mindenen minimum 100% haszon, akkor csődbe mentél."


Biztos van ilyen bolt, meg olyan is ahol ennél is nagyobb a haszonkulcs, de azért bőven van olyan is ahol már a 40%-nak is örülnek.

2013. okt. 3. 11:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim válasza:

Nézzük a számokat:


1, Az edigital direktbe átlagosan 9%-ot tesz átlagosan a beszárra, de ehhez jön a forgalmazóktól a visszatérítés az éves forgalom alapján amivel úgy néz ki mintha a beszárra 13%-ot tenne. Ez teljesen elég, mert többtízezer forint az átlag ára a műszaki termékeknek, tehát egy vásárláson hasonló a haszna, mint aki vitamint árul 27%-os árréssel és 23000ft az átlag kosárértéke 1500ft átlagárú termékekből.


2, A webáruházak hasonló profittal dolgoznak, mint az offline üzletek, sokszor pont annyival. Aki azt írja, hogy mennyivel olcsóbb az online üzlet az óriási tévedésben van. Az elején maximum ha kicsiben csinálod kb. havi 1-3 milliós forgalomig, de ezzel a forgalommal alig van offline bolt így persze hogy olcsóbb, nem tudsz 1/2 nm boltot nyitni ugye.. Weben ugyanolyan árdifferenciák vannak mint az offline piacon. Fel lehet menni az árösszehasonlítokra (ugye ezért vannak) és a legjobb és legrosszabb ajánlat között rendszerint 50-100% eltérés van, de ezzel együtt általánosságban nem az a sikeres aki a legolcsóbb sőt! ha nincs árrésed nem tudsz kereső optimalizálni, ajándékot adni a vevőnek, vagy épp fejleszteni. a tartósan túl alacsonyan áruló webshopban vagy nem létezik a termék, vagy áfa hintázott a cucc.


3,Átlag hasznok a beszerárra:

Tesco: 40%

CBA: 45%

Lidl, Aldi, Penny: 20-25%

Vitamin táplálék kieg: 27% (ha offline kb. 35%) online nagyobb a verseny.

bizsu: 150-500%

Cipő: a brandelt cuccok mint adidas kb. 50-70%

Cipő egyéb: 80-150%

Könyv: átlag 25% (mert mindíg egy csomó akcióba van anélkül 30-35%)

Játék: 6-35% Legon pl: 6-15% egyéb átlag kb. 25%

Ruházat: túl nagy kategória 40-300% ig sok a változó

Sima ruhanagykerbe bemész a 7kerületi soron akkor kb. 50% megy

Sarki kisközért: alapvető 20% égetett szesz 40% minden más30

Motor és egyéb olajok: 40-50%

Autóalkatrész: 30-45% (túl nagy témakör)

Szemüveg: 30-50%

Márkás túracuccok: 40-50%

Babacuccok: 20-40% itt is van termék/márka amiben nagyobb az árverseny

Deók, tusfürdők: hiperek átlag 80-100%, Kínai bolt és Ázsia center átlag: 25%

Szerszámok: átlag 27% itt is van olyan pl Makita gépek amin jó ha 16-18% van.


És persze mindenben van kivétel, egy-egy téma elég nagy. Minden témában van olyan termék amit kis árréssel lehet csak eladni de cserébe nagyon keresett, viszont minden profi tart olyan cuccot amin kétszer annyit keres és a kettő hozza az iparági átlagot.

Ha webshopba akarsz kezdeni, akkor vagy 10 nagyon fontos (meg 100kisebb..)paramétert meg kell vizsgálnod, hogy jó legyen, ebből CSAK egy a megkereshető árrés. pl: lehet 100% shopod árrése, ha maga a shop nem profi alig lesz eladásod és 2% helyett 0,1% lesz a konverzió, vagy ha nincs seozva nem lesz elég látogató, vagy olyan a termék amit neten kevésbé szeretnek rendelni, vagy nagyon kevesen keresik eleve, vagy nincs marketinged és nem jön vissza a vevő, szóval van bőven szempont az árrésen kívül amit meg kell vizsgálni mielőtt beugrik az ember. Minden területen lehet sikert elérni és megbukni is, tök mindegy, hogy vitamin shopod van vagy kenőolaj áruházad mindkettőből rendesen meg lehet élni meg lehet vegetálni. kb. 7000 aktív webshop van kishazánkban az online B2C forgalom meg kb. 200 milliárd és nő minden évben, ebből a 7000 „bótból” kb. 700 shop keresi meg a 180 milliárdot és 6300 felé oszlik a 20milliárd. A shopok 20%-a nem forgalmaz havi 100.000ft-nál többet.

Minden területen van 20-50 igazán profi webshop, velük kell versenyezni, róluk kell példát venni.


Gondolom ez segít valamennyit 

2015. ápr. 3. 18:40
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!