Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Hova lehet fordulni, ha...

Hova lehet fordulni, ha tönkremegy valami azt mondják a szervizben, hogy külső hatás nem számít a garancia ki kell fizetni, de nem történt külső hatás?

Figyelt kérdés
Januárban kaptam szülinapomra egy 32000Ft-os CASIO órát, de kb 1 hétre rá már nem nem mutatta a pontos időt, ezért csak dísznek hordtam alkalmakkor, majd egyszer csak az egyik gomb is beragatt, (nem nyomtam erősen, nem ejtettem le), utána még kevesebbet hordtam, majd egyszer csak már látom hogy az óra már nem mutatja digitálisan az időt és az analóg része is leállt. Ekkor döntöttem úgy, hogy már időm is van elviszem oda ahol vettem a papírjaival együtt még jócskán benne vagyok az időben. Ők elküldték a szervizbe, majd felhívtak telefonon, hogy azt mondták, hogy 16000Ft a javítás nem tudom ilyen csere, ezt én tettem tönkre nem számít a garancia...

2013. júl. 10. 14:13
 1/1 anonim ***** válasza:

Jótállás esetén az eladó a termék mindazon hibája miatt helytállni köteles, amely a jótállás időtartamán belül merül fel. Mentesül azonban a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítést követően keletkezett. A jótállás alapján a hibás teljesítés bizonyítása – amennyiben vitatja a fogyasztói kifogást – az eladót terheli. Tehát az eladónak kell azt bizonyítania, hogy a hiba oka már a termék átadását követően lépett fel. A kereskedő részéről azonban nem elegendő bizonyítás annak szóbeli állítása (a termék fizikai megvizsgálása nélkül), hogy a helytelen használat okozta a termék hibáját, azt más módon is (pl. gyártó általi szemrevételezés során készült jegyzőkönyvvel, mérési eredményekkel, szakértői véleménnyel stb) bizonyítania kell.


Ezért elsősorban az javasolt, hogy a kereskedőtől kérje be azon bizonyítékait, ami az ő állítását igazolja. Ha ilyen bizonyítékokkal nem rendelkezik, akkor nincs alapja elutasítani a jótállási igény rendezését.


Amennyiben Ön nem ért egyet a kereskedő/gyártó által bemutatott bizonyítással, akkor lehetősége lesz egy másik szakvéleményt készíttetni. A magyar jogrendben a szabad bizonyítás elve érvényesül, ezért a szakvélemények egyenértékűek bármilyen más szakvéleménnyel. Ha a kereskedővel végső soron (még ellentétes szakvélemények mellett) sem sikerül egyezségre jutniuk, úgy békéltető testülethez (www.bekeltetes.hu) vagy bírósághoz tud fordulni.


Üdv: NFh admin1


---------------------------


Portáljaink / Our websites:


Híreinket megtalálja weboldalunkon / News, official webpage: www.nfh.hu

Fórumportálunk itt érhető el / Forum portal: www.nfhforum.hu

Nemzeti Fogyasztói Termékkosár oldalunk elérhető itt / National Consumer Basket page: www.termekkosar.hu

Fiataloknak szóló oldalunk / Webpage for youth: www.nfhokoskosar.hu

English official portal: [link]



Facebook oldalaink / Our Facebook pages:


NFH / HACP: www.facebook.com/NFH.hu

Nemzeti Fogyasztói Termékkosár / National Consumer Basket: www.facebook.com/termekkosar

NFH Okoskosár / HACP Smart Basket: www.facebook.com/nfhokoskosar

English Facebook page: www.facebook.com/HACP.NFH

Kövessen minket a Twitteren is / Follow us on Twitter: [link]



Európai Fogyasztói Központ / European Consumer Centre Hungary:


Az Európai Fogyasztói Központról a www.magyarefk.hu oldalon olvashat. /

You can get information of the European Consumer Centre Hungary here: www.magyarefk.hu/en.html

Facebook oldal / Facebook page: www.facebook.com/EuropaiFogyasztoiKozpont

2013. júl. 11. 15:13
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!