Fejemre nőttek az alkalmazottak, nem tisztelnek. Mit tegyek?
pénzügyön dolgozom egy gyárban.
Az alkalmazottak (szakmunkások) legtöbbje velem egykorú.
Először még csak óvatosan kérdeztek tőlem olyat, hogy pl nem e megtenném, hogy megnézem a neten a buszmenetrendet.
ma már ott tartunk, hogy hogy kb heti szinten jön az egyik dolgozó ilyen-olyan kéréssel, ráadásul délben pl nagyban kifekszik a munkaterületen napozni előttem(!)persze az üzemvezető előtt nem tenné, van, hogy menet közben odadob hozzám egy olyan kérdést, hogy pl, "van tűd?" mert gondolta nálam vannak elsősegély cuccok, meg olló, meg cellux, ilyesmi, hátha ez is)
volt egy másik srác, amíg aláírattam a papírokat, szabályosan leült az irodámban a helyemre az orrom előtt, poénból, persze elküldöm, de csak röhögnek.
Másik irodában a kollágám amikor épp egy szállítóval tárgyaltam, ment haza, a szállítónak köszönt, nekem nem...
Mit tegyek, hogy tiszteljenek?
Összehívod őket és elmondod, hogy a jövőben pontosan miket vársz el tőlük.
Azután minden egyes a felállítok szabályok és normák elleni kihágást kőkeményen megtorolsz!
Érezteted velük, hogy Te vagy a főnök! Ők pedig pótolhatóak. A notorikus rendbontókat pedig kikell rúgni és kész. Nem kell szívbajoskodni. Legyél igazságos, de kőkemény! Aztán nem lesz semmi baj...
példa, nincs?
pl amikor menetközben odavágnak hozzám ilyen kérdést, hogy van tűd?
tehát meg sem áll, meg sem kér, semmi kerítés, semmi tisztelet.
nos az ilyet, hogy reagáljam le nyomban? például
Például erélyes hangon közlöd vele, hogy "majd ha hajlandó lesz normális hangnemben kérni valamit akkor reagálok rá". Lehetőleg úgy, hogy mások is hallják.
Nem tudom esetleg van nálatok olyan munka amit nem szívesen csinálnak? Esetleg az ilyeneket belehet olyanra osztani, csakhogy érezzék a törődést.
szóval már kedves sem lehet az ember, ha feljebbvaló :(
de gyarlóak az emberek :(
Érdekes kérdés, de itt tényleg tudnunk kellene, hogy beosztottakról van-e szó vagy sem. Mert más-más a megoldás. Plusz lássuk be, a kor és a nem is számít, plusz a beosztottak (?) kora és neme is. Én úgy gondolom, az ilyeneket jobb megelőzni, ha már megvan a baj, akkor amit már írtak is: összehívni egy értekezletet, ahol tisztába teszed mindenkinek a feladatát, hogy mit lehet és mit nem. Remélem nem leszek népszerűtlen, de azt gondolom, hogy az legyen vezető pozícióban, aki vezető személyiség, vagy erre külön ki van oktatva. Ellenkező esetben borul a munkarend. Én is alkalmazottból lettem vezető, de a kettő között volt egy tanulási folyamat is, ami az egész váltást lehetővé tette.
Szóval szerintem keresd meg a probléma gyökerét, valódi okát és azt orvosold. Az ilyen "keresésnél" pedig nagyon fontos az önkritika! Kezdj önvizsgálattal, hogy biztos mindent jól csinálsz-e, és csak ha objektíven igen a válasz, akkor vizsgáld azt, hogy mit hibáznak a többiek.
Ez lesz a megoldás szerintem. A vezetésről egyébként számtalan könyvet is tudsz venni, meg van mindennek a kis tudománya :-)
En csak azt tudom mit tettem anno ilyen helyzetbe...
Kozoltem hogy bajban vagyunk es jonn a leepites... Es keszuljon fel mindenki a legrosszabbra ... Sajnalom komolyan ... Meg probalom huzni a dolgot de ettol fuggetlenul hatekonysagi sorrendbe fogok leepiteni... Ez mindig bejott...
"Szóval szerintem keresd meg a probléma gyökerét, valódi okát és azt orvosold."
a valódi ok, hogy közvetlen voltam.
Amíg nemigen beszélgettem velük, addig tiszteltek, udvariasan kérdeztek, de amikor látták, hogy mosolygok egy-egy poénon, egyre többet engedtek meg maguknak.
Amúgy irodavezető vagyok. Az emberek irányítása a munkában, az az üzemvezető dolga.
Én az iratokért vagyok felelős, munkaügyes, üzleti partnerekkel kapcs.tartó, számlázó, szóval afféle minden ami pénzügy, dokumentáció, az én feladatom.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!