Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Magyarországon nem ütközik...

Magyarországon nem ütközik fogyasztóvédelmi szabályokba, ha egy vállalat nem biztosít telefonos elérhetőséget?

Figyelt kérdés
Több vállalat esetén hallom vissza, hogy csak írásban elérhetők, a publikus telefonszám vagy nem kapcsolható, vagy nem veszik fel. Ez nem ütközik szabályba, nem kötelesek telefonos ügyfélszolgálatot biztosítani?
ma 13:53
 1/10 anonim ***** válasza:
Milyen vállalatról van szó? Telekom 1414-es telefon számon, az ONE pedig 1270-es telefon számon érhető el! Ezek publikus adatok!
ma 14:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
1: ez elég random, ezeken kívül millió cégről, webshopról, bármiről lehet szó. Pl szerintem a Woltnak meg a Bookingnak nincs telefonos elérhetősége.
ma 14:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:

Nem konkrét cégről van szó, nem ez volt a kérdés, hanem általánosan hogy szabályba ütközik-e, ha nincs telefonos ügyfélszolgálat.

De hogy példát hozzak ismerőseimtől visszahallottam már, hogy az Emag nem elérhető telefonon, vagy épp az előbb láttam egy kérdést miszerint az Agrocentina nevű cég két telefonszáma közül egyik sem kapcsolható.

ma 14:33
 4/10 anonim ***** válasza:
Kérdező: Az EMAG egy romániai székhellyel rendelkező cég. A Rejoy is romániai székhellyel rendelkező cég. Még ha van magyar web oldaluk is akkor is rájuk a romániai törvények vonatkoznak. Mert romániai székhellyel rendelkeznek.
ma 14:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:
De nem ez volt a kérdés könyörgöm...
ma 14:42
 6/10 A kérdező kommentje:
Azt kérdeztem, hogy Magyarországon fogyasztóvédelmi szempontból legális-e, ha nincs telefonos elérhetőség, nem azt hogy random cégek elérhetőségét, meg törzshelyét tárgyaljuk.
ma 14:43
 7/10 anonim ***** válasza:
56%
Alapvetően semmi sem kötelez arra egy vállalkozást, hogy telefonos elérhetőséget, ügyfélszolgálatot biztosítson. Pontosabban a legtöbb vállalkozást nem kötelezi semmi. Webshopnak pl. kell hogy legyen telefonos elérhetőség feltűntetve a honlapján, de ezt rengetegen nem tartják be. Illetve sok esetben ha van is kiírva egy telefonszám, az nem elérhető. Ezt senki nem ellenőrzi. De pl. egy állateledel boltnak vagy pékségnek felesleges lenne telefonos ügyfélszolgálatot fenntartani a vásárlóik számára, mert valószínűleg soha senki nem hívná őket.
ma 14:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
Kérdező 4-es voltam. Ha egy külföldi székhellyel rendelkezik a cég akkor rá az adott ország szabályai érvényesek. Emag és Rejoy esetén a romániai törvények érvényesek! És egy román webshopnak nem kötelező telefonos ügyfélszolgálatot fent tartani. Mert erre a román törvények nem kötelezik! Gondolom erre voltál kíváncsi? Az hogy magyar nyelvű web oldala is van egy román cégnek, arra sem kötelezi a román törvények. Szóval ne romániai székhellyel rendelkező cégekkel gyere. Hanem olyan magyarországi cégeket prezentálj aminek magyarországi székhelyel rendelkeznek.
ma 14:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:
#8 Nem, nem arra vagyok kíváncsi. Ha hozok példát azért kötnek belém, ha nem akkor meg azért. Mindegy hogy miért, de a végén úgyis bennem lesz a hiba... Véletlen példát hoztam és nem, előzőleg nem tudtam, hogy az Emag román cég, de nem is ez a lényeg, mert nem specifikus cégre vagyok kíváncsi, hanem az általános fogyasztóvédelmi szabályokra, amik a magyar székhelyű cégekre vonatkoznak. Nem kell minden szavamat kitekerni.
ma 14:57
 10/10 A kérdező kommentje:
Eddig egyedül a #7-es értette a kérdést.
ma 14:59

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!