Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Előfordult már veletek ilyesmi...

Előfordult már veletek ilyesmi? Mit kellene csinálnom?

Figyelt kérdés

Csomagboxba kaptam az eMagos rendelésem, de a boxban nem az én csomagom volt, hanem egy totál ismeretlen nőé. Felhívtam az ügyfélszolgálatot, akik felírták, hogy mi történt, és azt mondták, nyissam ki a csomagot és mondjam el, mi van benne. Mondtam nekik, hogy ez nem nekem szól, nem akarom kibontani, még rámfogják, hogy kivettem belőle valamit. De a pasas csak erőszakoskodott, hogy neki fel kell írnia, hogy mi van a csomagban.

Megmondtam neki, hogy nem fogom megcsinálni, derítsék ki ők.

A boxom még nyitva volt, visszatettem a csomagot és bezártam.

Írtam az eMagnak, hogy ez történt. 12 napja semmi infó senkitől, az én rendelésem sem érkezett meg.

Most akkor a rendelésem és a pénz is ugrott, vagy most mi van?

Komolyan fel kellene bontanom más csomagját, hogy ne bukjam?

Veletek volt már hasonló?



dec. 1. 07:08
 1/6 anonim ***** válasza:
29%
Felhívhattad volna az eredeti címzettet és odaadhattad volna neki a csomagot, hogy legalább ő ne szívjon. Biztos rajta volt a száma a dobozon.
dec. 1. 08:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:

#1 Más ember cuccát nem küldözgethetem, és nem is akarom, össze-vissza. Úgy gondoltam, hogy ha visszarakom a boxba, akkor a futár cég csak felfogja, hogy máshová kellett volna vinni. Főleg úgy, hogy a cégnek jeleztem a dolgot. Amúgy a futárnak nem tűnik fel, amikor egy cuccot betesz a boxba, hogy nem X városba szól a címzés, hanem 150km-el odébb? Miért én mászkáljak utána?

De alapvetően felvitte a vérnyomásom, hogy ki akarta velem bontatni. Majd magyarázkodhatok, hogy nem loptam el belőle semmit, meg aztán mi közöm is van nekem ahhoz, hogy mások mit rendelnek? Mi van, ha a nagymamája hamvai vannak benne, vagy bármi más, amiről tudni sem akarok? Ez nagyon dühítő volt!

Szerintem nem szórakozok tovább, megmondom az emagnak, hogy nem kaptam meg a holmit, ez volt a történés, fizessék vissza az árát, aztán ők is, meg a futárok is azt csinálnak, amit akarnak.

dec. 1. 12:54
 3/6 anonim válasza:
34%

A magyar postatörvény, azaz a 2012. évi CLIX. törvény a postai szolgáltatásokról szabályozza a levéltitkot és annak védelmét. A vonatkozó paragrafusok a törvényben főként az alábbi részekben találhatók:


50. § – Levéltitok


Ez a szakasz kimondja:


A postai küldemények tartalmának és a hozzá kapcsolódó adatoknak a titkosságát minden postai szolgáltatónak biztosítania kell.


A postai küldemény tartalma és az azzal összefüggő adatok kizárólag a feladó, a címzett vagy az általuk megjelölt jogosult tudomására hozhatók.



51. § – A levéltitok megsértésének tilalma


Ez kimondja, hogy a levéltitkot megsérteni tilos. Különösen tiltott:


A küldemény jogosulatlan felbontása, tartalmának megismerése vagy harmadik féllel való közlése.


A küldemény elvesztésének, megsemmisülésének vagy sérülésének szándékos okozása.



52. § – Kivételes esetek


A törvény meghatározza, hogy bizonyos hatóságok (pl. rendőrség, nemzetbiztonsági szolgálatok) a levéltitok alól felmentést kaphatnak, de ezt csak törvényben meghatározott esetekben és eljárási szabályok betartásával tehetik meg.


59. § – Szankciók


A törvény büntető- és polgári jogi következményeket ír elő a levéltitok megsértéséért. Ez magában foglalhat bírságokat, kártérítési kötelezettségeket, vagy súlyosabb esetben büntetőjogi felelősségre vonást.


Tehát jól nagyon tetted, hogy visszaraktad a csomagot a boxba és nem bontottad fel. Másnak címzett postai küldeményt még csak magadnál sem tarthatod, például nem lehet nálad, ameddig a tényleges címzettet megkeresed, és átadod neki. Sőt, másik helyre sem viheted el, hogy feladd neki postán, hacsak nem akarsz kellemetlen beszélgetéseket, ha véletlenül megsérül, vagy elvész.

Tulajdonképpen a címzésen szereplő nevet sem olvashattad volna be a telefonba, a csomag száma, vagy megrendelés szám határeset.

Ha az ügyfélszolgálat ilyeneket javasol telefonon keresztül, akkor ez valószínűleg a folyamataikban előírt, amit az ügyfélszolgálatosnak követnie kell. Javaslom, hogy az adott futárcégnek panaszban jelezd mind a küldemény elcserélését, mind a szabálysértő folyamatukat. Ha erre nem reagálnak érdemben 30 naptári napon belül, akkor fordulj a Fogyasztóvédelemhez, ők az ilyen szabálysértéseket nagyon komolyan kivizsgálják, és megteszik a szükséges további lépéseket. Nem érdemes a cégtől azt a választ elfogadni, hogy az aktuális diszpécser hibázott, a leírtak alapján nem ez a valószínűsíthető helyzet, nem egyedi döntés lehet a háttérben az ügyfélszolgálatos részéről, hanem előírt folyamat, amit a diszpécsereknek rendszeresen követniük kell.

A megrendelt termék árát az eMagnak kell számodra megtérítenie, vagy egyéb úton a téged ért kárt kompenzálnia.

dec. 1. 18:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim válasza:

Akik a #3-ast lepontozták, azok figyelmébe ajánloma a következőket:

A magyarországi, nagyobb futárszolgálatok ÁSZF-jeiből kigyűjtöttem a csomagok felbontására, a levéltitokra és a kapcsolódó törvényi szabályozásokra vonatkozó információkat, ahol ezek elérhetők voltak. Tessék szépen átolvasni legalább az ÁSZF-eket, ha már a postatörvényt nem olvasta el senki. Attól, hogy itt a gyakorikérdések oldalon lepontozzák a választ, a törvények, és azok nem betartásából eredő következmények semmit sem változnak. Ha tényekkel alátámasztott ellenvélemény lenne, azt szívesen elolvasom, a lepontozás, viszont csak egy véleménynyilvánítási forma, érdemi vita nem lehet belőle. A vágyálmokat tessék otthon hagyni a párnán...


DPD

A DPD ÁSZF általában kimondja, hogy a csomagokat kizárólag a feladó és címzett között kézbesítik, és a tartalomhoz való hozzáférés tilos, kivéve hatósági előírás vagy gyanús esetekben. Pontos részletek eléréséhez a DPD aktuális ÁSZF-jének átnézése szükséges.

[link]


ExpressOne

Az ExpressOne ÁSZF-jében található vonatkozó információk a csomagok kezelésére és a törvényi megfelelésre vonatkoznak. Felbontás kizárólag szabályozott körülmények között történhet, például a hatályos jogszabályok szerint.

[link]


Packeta

A Packeta ÁSZF-je kiemeli, hogy a csomagok tartalmának ellenőrzése csak rendkívüli esetekben történhet, például ha a csomagolás sérült, vagy gyanítható, hogy a csomag veszélyes anyagot tartalmaz. Ezekben az esetekben a felbontás szabályozott körülmények között zajlik, és a címzettet értesítik.

Az adatvédelem és a levéltitok betartása szintén hangsúlyos, az ÁSZF az európai adatvédelmi jogszabályokra hivatkozik​

[link]


Foxpost

Az ÁSZF részleteit nem találtam a csomagok felbontásával kapcsolatban. Foxpost esetében valószínű, hogy hasonló elveket alkalmaznak, mint más futárszolgálatok. Az általános szabályok általában a levéltitok és az adatvédelem betartását követelik meg.

[link]


MPL (Magyar Posta)

Az MPL az ÁSZF szerint kizárólag hatósági vizsgálat, valamint gyanú esetén végez csomagfelbontást. A Postatörvény értelmében minden esetben betartják a levéltitokra és a magánszféra védelmére vonatkozó szabályokat.

[link]


GLS

A GLS ÁSZF-je szintén előírja a csomag tartalmának biztonságos kezelését, és a felbontás csak indokolt esetekben, például hatósági eljárás vagy veszélyes anyag gyanúja esetén történhet.

[link]


Nomost... Ha a diszpécser olyat kér az ügyféltől, hogy akár a saját csomagjának tartalmát mondja be a telefonba, akkor azt ennek értelmében nemhogy köteles nem vagy bemondani, de a szolgáltatónak joga sem lenne ilysemit kérni tőled a saját csomagoddal kapcsolatban sem, főleg nem egy másnak címzett csomag esetében. Egy postai szolgáltatónak nalap esetben nincs semmi köze a csomag tartalmához (kivéve ha a feladó olyan terméket küld a csomagban, ami egyébként a szolgáltatásból kizárható /emberi maradvány, drogok,fegyverek, veszélyes anyagok, stb Ez cégenként változik)

Ha egy szolgáltatónál ez bevett gyakorlat, akkor érdemes mindenképpen a Fogyaszóvédelem felé ezt jelezni.

dec. 2. 12:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:

#3,4 Köszönöm a válaszokat!

Azóta sem kaptam meg a csomagom, az eMag visszaadta a vételárat. A fogyaszóvédelemnek jelezni fogom, mert szerintem sem én vagyok az egyetlen, akivel ezt csinálják.

dec. 5. 15:32
 6/6 anonim ***** válasza:
Kérdező! Történt előrelépés az ügyben?
jan. 7. 11:49
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!