Élelmiszerboltokban a cikkek lejárati idejét hogyan tartják nyilván?
Felteszem, amikor megérkezik az áru, szoftverbe viszik a lejárati dátumát is. Oké, hogy be lehet programozni, hogy kellő időben figyelmeztesse a személyzetet a közelgő lejáratra.
De a polcon ált. együtt van kint ugyanabból a termékből régebbi meg újabb beszállítású is. Ez sztem csak úgy lenne elkerülhető, ha mindig csak akkor kerülne ki új áru, ha a régi mind elfogyott.
Ezt esetleg így is csinálják? Pl. raktárban van a szállítmány, és amikor jelez a rendszer, h az utolsót is megvették, akkor kerül ki az új? És azt is szgépbe kell vinni, mikor mi került ki a raktárból a polcra.
De ha nem így műxik, és a polcon van különféle dátumú (amúgy vásárlóként ezt szoktam tapasztalni), akkor honnan tudja a nyilvántartás, hogy abból mennyi van ilyen lejárattal, mennyi olyannal stb. Pedig ezt qurvára tudniuk kell, mert úgy tudom, 1 db 1 napja lejárt áru miatt is keményen megbüntetik a boltot, ha tudomására jut a hatóságnak.
Erről jut még eszembe, hogyan védik ki, ha vki be akar tenni XY boltnak, becsempész egy lejárt árut a polcra, majd odahívja a hatóságot, hogy lám mit árulnak itt?
Esetleg a vonalkód tartalmaz gyártási idő infót is? Ez lenne fentiekre a tök logikus (utóbb felvetett besározás ellen is védene, mert bolt igazolhatná, h ők abból a dátumúból már eladták az utolsót is), de úgy írták vhol régebben, h a vonalkód nem változik a dátummal, azaz nem hordoz dátuminfót.
Kisboltok csak annyi készletet rendelnek, amit biztosan eladnak, szupermarketben meg a polc hátsó részére pakolják az új készletet, hogy előbb a régit vigye a nép. Szupermarketben garantálom, hogy bármely időpillanatban találsz legalább egy lejárt terméket, csak az átlag vásárló nem hívja a hatóságot, csak nem veszi meg az árut. Nekem is volt már, hogy jeleztem a boltnak, hogy lejárt termék van, de nem borítottam rájuk a xart, mert ők is hibázhatnak.
De olyan is volt, hogy a bőven lejárati időn belüli tejfölt kibontva otthon penészes volt.
#1, köszi. Akkor viszont nehéz kizárni, hogy ha egy vásárló elkezd turkálni, a kezébe került régebbi árut (minden hátsó szándék nélkül) visszateszi, de leghátulra, mert feltűnik neki, h ott vannak újabbak, és kb ott ejti el, miközben megfogja a másikat, akkor simán lehet, hogy az az áru még jó ideig ott lesz a polcon.
Nem azt írtam, h átlag vásárló rohan a 6ósághoz, hanem ha vki direkt ki akarja nyírni a boltot (mert a haverjáé a konkurrencia, vagy csak egy szimpla roggyant, aki haragszik mindenre, vagy egy hülyegyerek brahiból kíváncsi rá, tényleg bezáratják-e a boltot), akkor ezen a módon, h becsempészi a lejárt cikket és kihívja a hatóságot, tkp tök lazán okozhat másnak nagyon komoly kárt.
A Sparban régen mindent atkellett nézni mindennap, és úgy nyomtattunk a címkéket. Ma már nem tudom, ez 2017-ben volt.
Ugye minden osztálynak van külön dolgozója, és ők nézegetik át az árut. A régi előre kerül, az új hatra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!