Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Hogyan gondolták az Ügyfélkapu...

Hogyan gondolták az Ügyfélkapu megszüntetését?

Figyelt kérdés

Persze, tudom, hogy 2024 van, de még most is rengeteg embernek van csak asztali számítógépe és nincs feltétlenül okostelefonja is.

A kétfaktoros Ügyfélkapu+ megoldással ők ki lesznek zárva az otthoni ügyintézésból. Arra nem kötelezhetnek senkit sem, hogy vegyen okostelefont, ha egyébként van neki otthoni gépe és hagyományos mobilja. Miért nem volt jó az SMS vagy e-mailben kapott belépési jelszó második faktornak? Miért kell hozzá hitelesítő mobilos app, vagy biometrikus DÁP azonosítás?



okt. 15. 20:59
1 2 3
 1/29 anonim ***** válasza:
10%
Nem szűnik meg. Átalakul.
okt. 15. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/29 anonim ***** válasza:
16%
Nyilván gondolnak azokra is, akinek nincs telefonjuk, stb.
okt. 15. 21:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/29 anonim ***** válasza:
0%
Mindenkinek van telefonja. Mindenkinek.
okt. 15. 21:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/29 anonim ***** válasza:
83%
#3 Már hogy lenne? Sokaknak nincs, sokaknak pedig olcsó van amin ezek nem működnek. Nem mindenki olyan gazdag, hogy megengedhesse magának. Vagy akkor oldják meg, hogy az olcsó telefonokon is működjön. Veszek egy 20 ezrest és a banki alkalmazások fele nem megy, se a mobiljegy, az ügyfélkaput nem tudom azt nem próbáltam.
okt. 15. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/29 anonim ***** válasza:
9%
Hőbörgés helyett inkább járj utána, hogy az ük+ is megy okostelefon nélkül.
okt. 15. 22:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/29 anonim ***** válasza:
23%

Ha nincs mobilszám akkor ha jól értem lehet email címre kérni a hitelesítést. Hitelesítő alkalmazások, jobban mondva hitelesítő programok meg vannak számítógépre is.

Ha az is probléma hogy be kell lépned az email fiókodba vagy kell hozzá számítógép, akkor van nekem is egy kérdésem.

Számítógép és telefon nélkül hogy a jó életbe és minek akarsz belépni ügyfélkapura??

Mellesleg mivel egyre több dolgot lehet végezni ügyfélkapu segítségével és sokan könnyen kitalálható felhasználó nevet vagy jelszót adnak meg. Esetleg ez kicsalható tőlük, akkor nincs még egy védelmi vonal. Legalább egy utolsó szalmaszál amibe lehetne kapaszkodni.

Hol lehet ez probléma??


Hasraütés szerűen mondok egyet.

Hamisítanak egy adásvételit a kocsidra, 2 tanúval aláíratva, adataid megszerzik. Majd ügyfélkapun "te" is lejelented azt, hogy eladtad nekik a kocsid (mert ugye ott is lehet) ő is megy és lejelenti. A kocsi átkerül a nevére.

Majd utána meg mehet a huzavona, hogy most tényleg eladtad neki, vagy nem. Mert hivatkozhatsz arra, hogy hát de te nem írtál alá semmit, nem is a te írásod. Jogos válasz lehet rá, hogy direkt írtál máshogy és csak lehúztad őket. Pedig ők becsülettel kifizették neked a kért összeget kp. Meg le is jelentetted, arra mit tudsz mondani?? Nem te voltál??

Tényleg bonyolult egy helyzetet szülne egy ilyen is.

Szerencsére nem egy elterjedt csalás forma, de megvalósítható. Minden adatod adott hozzá az ügyfélkapun. Csak azt kell feltörni.

okt. 15. 22:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/29 Hintalow ***** válasza:
0%

Kis kiegèszìtèskènt pedig: nagyon nagyon kicsi halmaz az, akik számìtógèpet használnak, de okostelefont nem.

Jellemzően az idősek (70+) akik nem nagyon tudnak mit kezdeni okostelefonnal, de közöttük pedig extrèm kicsi a számìtógèpet/ügyfèlkaput használók száma.


Az emberek java rèsze manapság pont hogy az inverzèt kèpviseli, sokaknak bőven elèg egy okostelefon, ès laptopot (asztali gèpet meg pláne) nem használ a mindennapokban.

okt. 16. 09:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/29 anonim ***** válasza:
28%
A sok lepontozós idióta pedig inkább gondolkodjon kicsit és nézzen utána a dolgoknak, ne a hibátlan válaszokat húzza nullára...
okt. 16. 09:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/29 anonim ***** válasza:
62%

Akik a #6 os válaszomat lepontozták elárulnák, hogy miért??


Nincsennek tisztában azzal, hogy az ügyfélkapun ott van minden adatuk?? Valamint hogy adásvételt ott is le lehet jelenteni, én is ott csináltam.

Kevésbé bonyolult kinyerni pl a mentett adatokat a sütik közül, mint egy banki oldalon majd belépni. Márpedig a banki adatokat is tudnak lopni. Hasonló jelleggel ha kapsz bármilyen "ügyfélkapus" linket, hogy felszólítás érkezett adóhátralék miatt, tekintse meg az alábbi linken: ugyfellkapu . hu és máris egy kamu oldalon lépnél be, ahonnan le tudják tárolni az adataidat, majd belépni. Vagy azt is meg lehet oldani, hogy a valódi oldalra lépjen be, de nekik meg legyen az adatod. Erre konkrét példát nem írnék most, nem szeretnék egyértelmű utasításokat leírni, hogy hogy lehet bárkit átverni így.

Majd tényleg akár bármilyen adásvételt fel tudsz tenni és elindítani, hogy a másik nevén legyen az autó vagy az ingatlan. Persze ha nem te töltöd fel az adásvételit és indítod el a folyamatot, hanem egy csaló ott be kell látni, hogy gond van.

Azért írtam pl a kocsit és nem egy 20 milliós házat, mert esetleg ha valaki azt mondja, hogy 300 ért eladtad neki a kocsit és tényleg már a nevén van, mert te is elindítottad a folyamatot és ő is, akkor azt nehéz magyarázni. Elég lenne azt mondani, hogy mégse adod neki oda, de akkor fizesd vissza a vételárat amiért megvette.

Tényleg nagyon sok dolgot lehet intézni ügyfélkapuval és vissza is lehetne ezzel élni. Nem tudom, hogy például valaki nem jelentkezhet-e be hozzád ugyan ilyen jelleggel, hogy te ott jóvá hagyod a bejelentkezését. Vagy tényleg hogy megveszi tőled az ingatlant és semmi értesítést nem kapsz róla. Majd valami pár száz ezres vagy milliós hitelt felvesz a házadra. Te majd esetleg egy felszólításból értesülsz az egészről.

Tényleg azt hiszitek, hogy nem lehet visszaélni az ügyfélkapuval??

okt. 16. 12:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/29 anonim ***** válasza:
91%

Bármilyen adattal vissza lehet élni.


Ez a hatalmas digitalizáció ennek pont a táptalaja tud lenni, mint ahogy "ellenőrzési" célt is tud szolgálni adott esetben.


Én magam nem vagyok öreg, de nem kell okostelefon. Ráadásul a közigazgatásban dolgozom, látom az előnyeit-hátrányait a digitalizációnak. Napi szinten használom, benne élek, a munkám része. Ez csak jobban megerősített abban, hogy nekem ez nem kell -> okostelefonnal...

okt. 16. 16:32
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!