Hol kell panaszt tennem postai csomag eltűnése esetén?
Értesítőt dobtak be, amin rajta voltak az adatok, tehát egyszer már biztosan volt a kézbesítő kezében.
A posta vezetője széttárta a kezét, hogy ő annyit tudott tenni, hogy felhívás a kézbesítőt.
A postai semmit, másik app szerint nincs még az országban.
A problémám, hogy az adatokat ők a csomagról írták le az értesítőre, majd hirtelen eltűnt...
u.i.: én rendszeresen teszek náluk panaszt, ide írj: customer.service@posta.hu
Nem érdemes a helyi postavezetőnél szóban rimánkodni, de ha a központnak írsz, azt tudom, hogy ők utána zaklatni fogják hivatalból is a postavezetőt, aki csak ekkor fogja komolyan venni az ügyet, ha már "fentről" zaklatják.
Úgyhogy írd le azt is, melyik posta, hol nem találják a csomagot. Az írásbeli panasz kivizsgálására és megválaszolására egyébként 30 napjuk van, ez jogszabályi előírás.
Külföldi kínai csomag? Ha nem jön meg időben, jelzed neki és kéred vissza a pénzed.
Belföldi? Akkor a feladónak kell érdeklődnie, vele áll szerződésben a posta, nem veled.
Természetesen csomag követőkód alapján érdeklődhetsz, hogy merre jár, de ha elveszett, akkor te nem tudsz vele mit tenni.
"Akkor a feladónak kell érdeklődnie"
Ez hülyeség, bármely fél tehet panaszt.
Az ahülyeség amit te írsz.
A feladó áll szerződésben a postával, ő adta fel a csomagot, ő fizette ki.
A címzett kvázi egy senki, nem szerződött fél. Számára semmilyen személyes vagy érzékeny adatot nem fog kiadni a posta.
Ha valóban elveszett a csomag, akkor is a feladó követelheti a kártérítést, a címzett semmit. Ő maximum a feladótól követelhet kártárítést, pénzt vissza.
A címzett maximum azzal kapcs érdeklődhet, hogy hol jár épp a csomag, mikor szállítják ki.
"A címzett kvázi egy senki, nem szerződött fél. Számára semmilyen személyes vagy érzékeny adatot nem fog kiadni a posta."
Akkor most figyelj nagyokos, ez a PÁSZF panaszkezelési részében ez van leírva:
"6) A Posta a postai szolgáltatása keretében c) a szolgáltatás teljesítése során tudomására jutott adatot – a feladó, a CÍMZETT (illetve az EGYÉB JOGOSULT ÁTVEVŐ), valamint a 10) bekezdésben említett szervezetek kivételével – mással nem közli;"
e) a szolgáltatás teljesítéséről – a feladó, a CÍMZETT (illetve az EGYÉB JOGOSULT ÁTVEVŐ), valamint a 10) bekezdésben említett szervezetek kivételével – másnak nem ad tájékoztatást."
Továbbá:
"9.1.1. Általános szabályok 1) A Posta a postai küldemény megsemmisülése, részleges vagy teljes elveszése, megsérülése, továbbá időgarantált szolgáltatás/többletszolgáltatás késedelmes teljesítése következtében a
feladóval, a 9.1.6. PONT 2) bekezdésében meghatározottak szerint a CÍMZETTEL vagy a 9.1.6. PONT 3) bekezdése szerint harmadik személlyel, valamint utánküldés kiegészítő szolgáltatás nem szerződésszerű teljesítése esetén a címzettel szemben VÁLLAL KÁRTÉRÍTÉSI FELELŐSSÉGET."
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!